Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات در برخی از شهرهای عراق، از جمله پایتخت در روز جمعه نیز ادامه داشت و طی آن هزاران شهروند عراقی علیه فساد مقام‌های دولتی و ضعف خدمات عمومی شعار می‌دادند.

 در بغداد تظاهرکنندگان در میدان «التحریر» تجمع کرده و شعارهایی علیه مقام‌های دولتی سر دادند.

گفته می شود در تظاهرات علیه فساد و کمبود خدمات عمومی در ۱۹ روز گذشته دست کم ۱۴ نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این اعتراضات از شهر نفت‌خیز «بصره» و با اعتراض به خاموشی‌های طولانی مدت برق، نبود آب آشامیدنی و بیکاری آغاز شد.

گزارش ها حاکی روز جمعه تظاهرات‌هایی در «نجف»، «عماره»، «ناصریه» و «میسان» روی داده است.

در بصره نیز نزدیک به دو هزار نفر در مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار تحقق وعده‌های مسئولان شدند.

 نماینده آیت‌الله «سید علی سیستانی» از مراجع عالی‌قدر شیعیان در عراق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا از دولت خواست فورا خواسته‌های تظاهرکنندگان را محقق کند.

در همین حال، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای گفته است که دولت او توصیه‌های آیت‌الله سیستانی برای حل مشکلات کنونی سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

هم‌زمان، «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر»، روز گذشته در واکنش به دور جدید تظاهرات در شهرهای عراق در صفحه کاربری خود در توییتر خطاب به مسئولان عراقی نوشت: «سرکوب معترضان را پایان دهید».

صدر خطاب به رهبران گروه‌های سیاسی و مسئولان عراقی افزود: «سیاستمداران و رهبران، آیا گمان می‌کنید با علی (ع) و حسین (ع) محشور می‌شوید؟ آگاه باشید که نه علی (ع) و نه حسین (ع)، شما را (در روز قیامت) شفاعت نخواهند کرد».

وی در ادامه گفت: حکومت را اصلاح کنید؛ چرا که صدای ملت شنیده می‌شود. مظلومی که از شدت گرما ناله سر می‌دهد و از فقر فریاد سر می‌دهد».

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت عراق فقر مقتدی صدر نفت نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم

پلیس آمریکا، مستاصل از کنترل خیزش دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین، دست به خشونت های بیشتری می زند. به تازگی نیز ویدیویی از پرتاب دانشجویان کالج همیلتون به پایین پله ها منتشر شده که واکنش های بسیاری را به همراه داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم