Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@20:11:25 GMT

عدم تولید برق طبق برنامه ریزی، عامل قطعی است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۳۲۹۵

عدم تولید برق طبق برنامه ریزی، عامل قطعی است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام پروژه های سیکل ترکیبی برای جلوگیری از قطعی برق در کشور ، گفت: عدم حرکت طبق برنامه ریزی تعیین شده در تولید و افزایش توان برق در کشور عاملی برای قطعی های اخیر برق در کشور می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله قره خانی در گفتگو با قم فردا با اشاره به قطعی های اخیر برق در کشور ، اظهار داشت: این قطعی های اخیر برق در کشور به دو عامل کاهش بارندگی و کمبود برق می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:رعایت قرارداد بسته شده کاهش مصرف سوخت فسیلی در ایران از سال 2020 شروع خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه امروز تولید برق در کشور کمتر از مورد نیاز است، گفت: هم اکنون میزان نیاز و مصرف برق در کشور بیشتر از میزان تولید برق است که کاهش بارندگی ها بر این مسئله بیشتر دامن زده است.

وی عنوان داشت: در حال حاضر کمبود تولید برق داریم که می بایست طبق برنامه تعیین شده جلو می رفتیم ؛ در این مسئله باید سرمایه گذاری صورت می گرفت که انجام نگرفت است به همین دلیل تولید برق متناسب با برنامه نیست.

صادرات برق نداریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون صادرات برق نداریم ، خاطرنشان کرد: به ترکیه و الخصوص عراق صادرات برق انجام می گرفت اما با توجه به این که خودمان نیاز داشتیم صادرات برق به عراق را قطع کردیم و از طرفی هم از کشور های ترکمنستان ، آذربایجان و ارمنستان برق وارد می کنیم.

واردات یکی از راه حل های قطعی برق است

قره خانی با اشاره به پیشنهادات مجلس برای جلوگیری از قطع برق، ابراز داشت: واردات برق یک راه حل می باشد اما باید برقی در اطراف کشور باشد تا بتوانیم وارد کنیم، ظرفیت کشور های اطراف بالا نیست که بخواهیم واردات برق را داشته باشیم.

وی افزود: بایستی درحال حاضر در کوتاه مدت به سراغ انرژی های تجدیدپذیر برویم چون از زمانی که یک نیروگاه کوچک شروع به ساخت شود تا زمان بهره برداری بین شش ماه تا یک سال طول می کشد که می توانیم برای سال آینده مشکل قطعی را مرتفع کنیم.

اتمام پروژه های سیکل ترکیبی برای جلوگیری از قطعی برق

نماینده مردم در مجلس گفت: از طرفی هم باید به سراغ پروژه های سیکل ترکیبی که نیمه تمام مانده است برویم و آنها را تکمیل کنیم البته این اقدامات نیازمند سرمایه بسیاری می باشد که وزارت نیرو توان این سرمایه گذاری را ندارد و باید بخش خصوصی وارد شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود