Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان طی سال جاری خبر داد.

حمیدرضا دانش گفت: از این میزان سطح، ۲۳ هزار هکتار کشت آبی و ۳۶ هزار هکتار کشت دیم است.

وی، مهمترین ارقام گندم آبی کشت شده در زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری را شامل میهن، حیدری، پیشگام، پیشتاز و اروم و مهمترین رقم‌های گندم دیم را سرداری، هما، آذر دو و باران اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش با بیان کاهش سطح زیر کشت این محصول به دلیل ادامه خشکسالی و کاهش منابع آبی طی سال جاری ادامه داد: در سال گذشته، کشت گندم در ۶۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان انجام شد.

وی پیش بینی کرد: امسال از مجموع تولید ۹۹ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری، ۵۱ هزار تن آن مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شود.

دانش، قیمت خرید تضمینی پایه امسال برای هر کیلوگرم گندم را ۱۳ هزار ریال اعلام کرد و افزود: در صورت کاهش ناخالصی‌ها، این رقم به ۱۳ هزار و ۵۲۰ ریال افزایش می‌یابد.

به گفته وی؛ پارسال ۶۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری با پرداخت حدود ۸۷۲ میلیارد ریال خریداری شد.

انتهای پیام/خ

پیش بینی تولید ۹۹ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان

سید محمدرضا سید حسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و تعهد ابلاغی سازمان از سوی وزارت جهادکشاورزی و مشارکت کشاورزان ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های استان زیرپوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان