Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس در مورد تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا و احتمال مذاکره بین این دو کشور گفت : ما همواره اهل مذاکره بوده‌ایم و نمونه آن موضوع هسته ای است که دوازده سال مذاکرات هسته ای را در دولت های مختلف داشته ایم.

نماینده تهران در مجلس  ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که همواره آمریکایی ها برخلاف وعده ها و رویه‌های دیپلماسی عمل کرده‌اند و اگر در حال حاضر خواهان مذاکره با ما هستند باید شرایط ما را بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی  با اشاره به رد و بدل شدن برخی سخنان میان سیاستمداران ایران و آمریکا گفت: از قدیم گفته اند جواب «های »«هوی»است وقتی که ترامپ اینگونه علیه ما سخن می گوید طبیعی است که رییس جمهور ما جواب وی را بدهد .

نعمتی  تاکید کرد: اینکه ما با آمریکا پای میز مذاکره می رویم تصمیمی است که نظام باید بگیرد که مجموعه حاکمیت باید به این نتیجه برسند و اگر به نتیجه برسند که باید مذاکره ای انجام شود قطعا  انجام می شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند جمهوری اسلامی ایران در دقیقه ٩٠به دلیل فشارهای که وجود دارد من مذاکره را می پذیرد گفت : واقعیت این است که آمریکایی ها از اول انقلاب تا امروز به دنبال فشار بر ما بوده اند و همچنین و همیشه هم خواهان مذاکره با ما بوده اند، نمونه اخیر آن نیز صحبت های آقای واعظی است که مطرح کردند که ترامپ ٨بار تماس گرفت که با آقای روحانی صحبت کند .

این نماینده مجلس  ادامه داد: اینکه آمریکایی ها بخواهند در مذاکرات حرف خودشان را بزنند و بعد از توافق زیر همه چیز بزنند مناقشاتی است که وجود دارد چراکه آنها پایبند به مذاکرات نیستند .

وی خاطرنشان کرد:مذاکرات در موضوعات مختلف ممکن است انجام شود اما کسی این اجازه را به آنها نمی دهد که  راجع به موضوعاتی که جز ارکان امنیت ملی ماست صحبت کنند .

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امنیت ملی ایران کمیسیون انرژی آمریکا آمریکایی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری گزارش داد تل آویو یک هفته به حماس مهلت داد تا با پیشنهاد ارائه شده درباره آتش بس و تبادل اسرا موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری نوشت: اسرائیل یک هفته به حماس مهلت داده تا با آتش بس موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند. حماس برای آتش‌بس طولانی مدت تلاش می‌کند و خواهان ضمانت‌هایی از سوی آمریکا درباره احترام اسرائیل به آتش‌بس و عدم نقض آن است.

این مسئولان تأکید کردند: احتمالا حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس به عنوان جایگزین پیشنهاد اخیر به جای مخالفت با آن ارائه کند.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس تاکنون به جایی نرسیده است.

اخیرا رژیم صهیونیستی پیشنهادی را درباره آتش‌بس با همکاری مصری‌ها به حماس داده است که به گفته حماس در آن اشاره صریح و واضحی به پایان جنگ نشده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند، اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

دیگر خبرها

  • حماس : به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس