Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به حواشی اخیر حزب اعتماد ملی اظهار داشت: کروبی در سال ۸۴ تصمیم گرفت، پس از نارسایی های موجود در انتخابات، حزب اعتماد ملی را تشکیل دهد، این حزب فراگیر از شخصیت های ملی و استانی تشکیل شد که در نوع خود قدرتمند و تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به رویکرد حزب اعتماد ملی نسبت به شورای عالی اصلاح طلبان ادامه داد: برخی در حزب، شورای عالی را برنمی تابیدند اما اصرار اکثر دوستانمان این بود که شورای عالی برآیند اصلاح طلبان است؛ این مسائل ادامه پیدا کرد و آقای منتجب نیا ۴ مرتبه و آقای کروبی دو مرتبه استعفا داد، برای همین هم آقای کروبی، شورای اجرایی حزب را به ریاست من تشکیل داد تا تمشیت امور را به عهده بگیرد.

حضرتی بیان داشت: قانون جدید احزاب، احزاب را ملزم کرده بود تا کنگره های خود را برگزار و خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دهند. ما بنا نداشتیم کنگره برگزار کنیم چون با برگزاری کنگره، نمی خواستیم در روند دبیرکلی آقای کروبی اشکالی ایجاد شود.

این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری کنگره اعتماد ملی گفت: در کنگره دو نظر وجود داشت، یکی اینکه انتخاب شورای مرکزی داشته باشیم، دیگری اینکه شورای مرکزی را به طور موقت و با قیام و قعود مشخص کنیم. در نهایت، شورای مرکزی که کروبی هم عضو آن است، با قیام و قعود تعیین شد. در پایان جلسه، اختلافی میان چند نفر ایجاد شد و جروبحث هایی، کل کنگره را به حاشیه برد.

حضرتی تصریح کرد: پس از این، آقای کروبی اختیارات خود را به شورای مرکزی واگذار کرد. بر همین اساس، دو جلسه با عنوان «رییس شورای اجرایی» برگزار کردیم، در جلسه دوم رای گیری داشتیم، اصرار من در حد گریه و التماس بود که قائم مقامی را به دلیل مشغله های مجلس و روزنامه، نمی توانم قبول کنم اما در نهایت با اتفاق آرا به عنوان قائم مقام انتخاب شدم. امیدواریم بتوانیم افراد معترض به روند انتخابات حزب را به مرور قانع کنیم.

ادامه دارد...

کد خبر 4358740 حسام رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: احزاب الیاس حضرتی حزب اعتماد ملی مجلس شورای اسلامی ایران حسن روحانی سپاه پاسداران وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا علی لاریجانی رئیس جمهور اسلامی ایران برجام دولت دوازدهم محمد جواد ظریف دونالد ترامپ پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور با موضوع خانواده در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی با حضور حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد.

منتظری در این جلسه گفت: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

آمار طلاق مددجویان کمیته امداد بسیار کمتر از آمار جامعه است

وی با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

منتظری سپس با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی را به‌عهده دارد، اظهار کرد: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین ماه بیش از 800 فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

منتظری در پایان به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرائم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب‌شناسی پرونده‌های مطروحه اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود