Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - یکی از سخنگویان بخش «روابط با سرمایه‌گذاران» مایکروسافت گفته است که تاثیر ناشی از تاریخ پایان پشتیبانی ویندوز 7 (ژانویه 2020) هنوز تاثیر قابل توجهی بر میزان مصرف کاربران از ویندوز 10 نداشته است  
مسئولان رسمی مایکروسافت قبلا به طور غیررسمی اشاره کرده بودند که این شرکت در آستانه رسیدن به نقطه 700 میلیونی برای ویندوز 10 است، ولی اکنون این مطلب را رسما اعلام نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش سرویس اخبار نرم‌افزار از رایورز به نقل از ZDNet، در آستانه فراخوان تخلیلگران برای سه ماهه چهارم سال مالی 2018 در 19 ژوئیه، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 تقریبا به 700 میلیون «فعال» رسیده است. این رقم در نوامبر 2017 در حدود 600 میلیون بود.
 
مسئولان مایکروسافت در روز یکم کنفرانس توسعه دهندگان Build 2018 این شرکت در سیاتل در ماه مه گذشته رسیدن به این رقم 700 میلیونی را اعلام کردند (و سپس حرفشان را پس گرفتند). در عوض، تصمیم گرفتن از عبارت «حدود 700 میلیون» استفاده کنند. در چند ماه گذشته، ظاهرا واژه رسمی در این باره «تقریبا» بوده است، ولی این بار دیگر این رقم به طور کامل حاصل شده است.
 
یکی از سخنگویان بخش «روابط با سرمایه‌گذاران» مایکروسافت گفته است که تاثیر ناشی از تاریخ پایان پشتیبانی ویندوز 7 (ژانویه 2020) هنوز تاثیر قابل توجهی بر میزان مصرف کاربران از ویندوز 10 نداشته است، اما نزدیک‌تر شدن به سررسید اعلام شده باعث شد تا این رقم رسما به بیش از عدد جادویی 700 میلیون برسد.
 


معیار «دستگاه‌های فعال ماهانه» مایکروسافت برای دستگاه‌هایی است که در 28 روز اخیر «فعال» بوده‌اند. این رقم شامل ویندوز 10 بر روی PCها، تبلت‌ها، گوشی‌ها، کنسول‌های Xbox، دستگاه‌های Surface Hub و HoloLens می‌شود، و دربرگیرنده همه آپدیت‌های مهم مختلف ویندوز 10 می‌شود.
 
هدفی که خود مایکروسافت در سال 2015 اعلام کرده بود اجرای ویندوز 10 به صورت فعال بر روی 1 میلیارد دستگاه ظرف دو تا سه سال از انتشار اولیه آن در سال 2015 بود.
مسئولان مایکروسافت سال گذشته اذعان کردند که رسیدن به عدد 1 میلیارد بیش از زمان پیش‌بینی شده طول بکشد، که احتمالا در نتیجه شکست مایکروسافت در جلب توجهات به استفاده از ویندوز 10 بر روی گوشی‌های همراه است.
 
مسئولان این شرکت اخیرا اعلام کرده‌اند که از حدود 700 میلیون دستگاه فعال ماهانه که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، 200 میلیونشان دستگاه‌های ویندوز 10 تجاری هستند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ویندوز ۱۰ مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند

رئیس شورای شهر زنجان گفت: با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شوراها نزدیک‌ترین لایه ارتباطی به مردم و از خود مردم هستند و قابلیت ایجاد ارتباط بین مردم و سه قوه را دارند.

وی افزود: در واقع شوراها نه قوه مقننه، نه مجریه و نه قضائیه هستند اما در عین حال نهادی است که بین مردم و قوای سه‌گانه واقع شده است.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه با وجود گذشت ۲۰ سال از فعالیت شوراها این نهاد مردمی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر بودجه کل شورا به اندازه بودجه‌ای نیست که به دفتر یک نماینده مجلس اختصاص پیدا می‌کند.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه بودجه شورا حتی به اندازه حق مشاوره یک پروژه شهرداری هم نیست، افزود: اگر همین سال‌جاری را در نظر بگیریم، طبق بودجه‌بندی برای شورای شهر زنجان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای حق جلسه اعضای شورا و همچنین هزینه‌های جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین درباره حق جلسه اعضای شورای شهر نیز گفت: برای این موضوع دستورالعمل‌های مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه مسلم است سقف حق جلسه تا ۵۰ ساعت است و از طرفی کارمندان دولت نمی‌توانند به صورت کامل حق جلسه را دریافت کنند.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه سال قبل حق جلسه اعضای شورای در حدود ۱۷ میلیون بود که به ۱۰ میلیون آن‌هم در شرایط کامل کاری کاهش پیدا کرد، گفت: حق جلسه در سال‌جاری هم هنوز ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج عضو شورا می‌توانند حق جلسه در وقت اداری بگیرند، بقیه اعضا چون کارمند هستند در وقت اداری نمی‌توانند حق جلسه بگیرند.

کد خبر 748732

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید