Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@18:55:43 GMT

کدام استانها بیشترین درصد بیکاری را دارند؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۴۰۷۱

کدام استانها بیشترین درصد بیکاری را دارند؟

داده های رسمی نشان می‌دهد در بهار امسال بیشترین درصد بیکاری متعلق به استان های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بوده است.بر اساس آمار، در بهار امسال، استان های چهارمحال و بختیاری با ۲۲.۸ درصد، کرمانشاه با ۱۹.۴ درصد و سیستان و بلوچستان با ۱۸.۶ درصد در صدر استان های دارای بیشترین جمعیت بیکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب تقریبا یک سوم جمعیت فعال در استان چهارمحال و بختیاری بیکار هستند.

ایران آنلاین / بررسی نرخ بیکاری افراد ١٠ ساله و بیش‌تر برمبنای داده های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که ۱۲.۱ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. روند تغییرات این نرخ حاکی از آن است که این شاخص نسبت به بهار ١٣٩۶ به میزان ٠.۵ درصد کاهش داشته است و جمعیت بیکار کشور  با ۴۴۹۵۸ نفر کاهش به ٣ میلیون و ٣٢٢ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که با وجود وعده متولیان جهت بهبود روند اشتغال در استان های محروم، درصد بیکاری نسبت به بهار سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری ۲.۵ درصد و استان سیستان و بلوچستان ۵.۹ درصد افزایش یافته است و در استان کرمانشاه نیز تنها ۰.۸ درصد با کاهش مواجه شده است.

همچنین در رده های بعدی استان های لرستان با ۱۵.۹ درصد، البرز با ۱۵.۶ درصد، خوزستان با ۱۵.۵ درصد و یزد با ۱۵.۴ درصد قرار دارند.

این در حالی است که نرخ بیکاری در استان لرستان بهار سال گذشته ۱۱.۸ درصد و یزد ۱۳.۲ درصد بوده است. در این بین نرخ بیکاری در استان البرز حدود ۵ درصد بهبود یافته است.

استان اصفهان با ۱۳.۳ درصد، کردستان ۱۳ درصد و آذربایجان غربی با ۱۴.۹ درصد نیز در رده های بعدی دارای بیشترین بیکار قرار گرفته اند.

کمترین درصد بیکاری نیز متعلق به سمنان با ۷.۱ درصد، زنجان ۸.۲ درصد و همدان با ۸.۲ درصد است.

همچنین نرخ بیکاری در پایتخت ۱۲.۳ درصد ثبت شده است.

 

 

  /مهر

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیات مدیره این باشگاه به توافق رسیدند.

طرفداری | 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیات مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیات مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار