Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس حسن خسروانیان شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در حین گشت زنی در چند روز گذشته در مناطق توه سنگ و دره جنگی کوه های سعادت شهر(مرکز شهرستان پاسارگاد) تعداد انگشت شماری از درختان بنه کت را که تیغ خورده مشاهده کردند.
وی ادامه داد: پس از بازدید و کار کارشناسی مشخص شد که این اقدام به وسیله افراد محلی صورت گرفته که ضمن اخطار به عاملان از تمام مردم عزیز خواهشمندم از این اقدام خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آسیب زدن به جنگل ها و مراتع، مراتب را به اداره منابع طبیعی شهرستان به صورت حضوری و یا با تلفن رایگان امداد جنگل 1504 گزارش دهند.
خسروانیان افزود: با توجه به خشکسالی های چند سال گذشته تیغ زدن درختان بنه در استان فارس ممنوع است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی دارد.
از صمغ درختان بنه در صنایع غذایی استفاده می شود.

** دو سال پیاپی آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد رخ نداد
وی به رویکردها و اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد اشاره کرد و گفت: با مشارکت و همراهی مردم امسال برای دومین سال پیاپی، هیچ گونه آتش سوزی در این شهرستان شاهد نبودیم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 130 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
9873/ 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت تلفن خشکسالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صنایع غذایی منابع طبیعی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها

سرهنگ ستاد علی ملکی آهنگران در جمع تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی فارس با اشاره به کمبود منابع، تجهیزات و نیروی حفاظتی در صیانت از اراضی ملی گفت: حفاظت از عرصه‌های پهناور منابع طبیعی با این تعداد نیروی حفاظتی بسیار اندک امکان پذیر نیست و به همین دلیل ناگزیر به استفاده از فناوری‌های جدید از جمله پهپادها، ریزپرنده‌ها و دوربین‌های با برد طولانی هستیم.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین تجهیزات و امکانات اطفای حریق از جمله خریداری ۵۸ دستگاه خودرو امدادی یگان حفاظت و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای پایش مناطق جنگلی و صیانت از اراضی ملی گفت: این تجهیزات برای نصب در مکان‌ها و نقاط بحرانی و به منظور حفظ و صیانت از این عرصه‌ها واگذار و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر در سایر کشور‌ها برای صیانت از اراضی جنگلی توانسته‌اند از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی، پهپاد‌ها و ریز پرنده‌ها در مناطق حساس بهره بگیرند، برای مثال در کشور روسیه برای حفاظت از جنگلهایشان با بیش از ۱۳۴ دستگاه هواپیمای پهن پیکر و ۵ هزار خلبان موفق عمل کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه ۱۲۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور گفت: حفاظت از این عرصه‌ها از تعهدات یگان حفاظت است و این امر وظیفه‌ای بزرگ و پرافتخار است و به منظور حفاظت از این عرصه‌ها علاوه بر ابزارها، تجهیزات و امکانات بویژه در زمان حریق، نیازمند همراهی و همدلی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هستیم.

در این نشست سرهنگ سید محمد صدرائی نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده به منظور ارتقا و سطح آمادگی در برابر آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: اطلاعیه‌های هشداردهنده برای پیشگیری از وقوع حریق در کنار برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در مناطق بحرانی جنگلی، شناسایی کانون‌های پرخطر و مستعد آتش‌سوزی، برقراری مستمر گشت کنترل، اخذ تعهد از مرتعداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی از جمله این اقدامات است.

صدرائی نژاد با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع بر ضرورت همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف به ویژه تشکل‌ها و سمن‌های حوزه منابع طبیعی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است