Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته زیر ساخت با تاکید بر كارآمدی مسكن مهر برای تامين مسكن كم درآمدها،گفت: مسکن مهر کمبود مسکن را برطرف و تعداد واحد‌های مسکونی رشد کرد که این عملکرد باید تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، مهدی چمران در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب اظهار کرد: مترو یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود و در طول ساخت مترو تکنولوژی و مهندسی فنی قابل ملاحظه‌ای به کار گرفته شده است، به علاوه ساخت مترو با عبور از مکان‌های صعب العبور، چون خیابان مولوی، و پل صدر صورت گرفته است و تمامی این موارد با استفاده از تکنولوژی روز محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: امروزه ٣ میلیون مسافر از طریق مترو جابجا می‌شود و اگر بتوانیم ٥٠ درصد ملزومات را با استفاده از فاینانس دولتی در داخل کشور بسازیم حرکت قطار‌های به ٣تا ٤ دقیقه کاهش می‌یابد و تعداد سفر‌ها به ٦ میلیون در روز خواهد رسید.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به افزایش شهر‌ها در چند سال اخیر گفت: در چند سال اخیر با توجه به کوچ کردن مردم از روستا‌ها به شهر‌ها تعداد شهر‌ها نیز به نسبت جمعیت افزایش یافته است و در حال حاضر ٣٨ شهر جدید در کشور ایجاد شده که از این تعداد ١٧ مورد تامین مسکن طبقات پایین جامعه است.

چمران در خصوص تعداد پارک و فضای سبز در کشور اظهار کرد: تعداد پارک و فضای سبز از یک‌هزار مورد به بیش از ٢١٣٥ افزایش یافته و سرانه فضای سبز از ٢ متر مربع به ١٦.٢٥ متر رسیده است.

وی در ادامه یاد آور شد: در گذشته مهندسین مشاور از سایر کشور‌های برای رشد شهر‌ها در نظر گرفته می‌شد ولی در حال حاضر مهندسی بیش از ١٢٠٠ شهر موجود در کشور از طریق سامانه جامع مهندسی داخل کشور انجام می‌شود.

رئیس کمیته زیر ساخت در توضیح شرایط ساخت و ساز در کشور بیان کرد: بحث فناوری در ساخت وساز و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در کشور بسیار با اهمیت است، همچنین  در زمینه ساخت و ساز هیچگونه کمبودی در کشور نداریم وبه خوبی می‌توانیم با کشور‌های دیگر رقابت کنیم.

وی در توضیح شرایط مسکن توضیح داد: در زمینه مسکن پیشرفت‌های بسیار خوبی در کشور شده است و اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته و هم اکنون موضوع مسکن مهر تحولی در برآورد مسکن ایجاد کرده هرچند ایرادات در زمینه خدمات زیربنایی، نامناسب بودن زمین‌ها و بد قولی‌ها برای تحویل این واحد‌های مسکونی بر ان وارد است.

رئیس سابق شورای شهر تهران بیان کرد: مسکن مهر به علت‌های مختلف در شهر تهران ساخته نشد ولی در سایر شهر‌ها کمبود مسکن را برطرف کرد و تعداد واحد‌های مسکونی رشد کرد که این عملکرد باید تداوم داشته باشد و در زمینه ساخت و ساز مسکن نیز پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

در حال تکمیل....

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چمران مترو مهندسی پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

ارسلان مالکی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حال اجرا داریم.

وی گفت: علاوه براین واحدهایی که در حال اجرا هستند، ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوه شهرها الحاق شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

مالکی گفت: در بافت فرسوده نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت شده و مردم با دریافت تسهیلاتی که دولت داده زمین خود را ساختند.

وی ادامه داد: در لرستان پیچیدگی تامین زمین کار نهضت ملی را با دشواری مواجه کرده است بطوریکه در تامین زمین در لرستان عقب هستیم و در جلسه شورای مسکن امشب جمع‌بندی شد که با هم‌افزایی همه دستگاه‌های لرستان این عقب‌ماندگی جبران شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: با این هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی لرستان، زمین برای همه متقاضیانی که ثبت‌نام کردند تامین می‌شود.

مالکی تصریح کرد: اگر تامین زمین در لرستان با تصمیمی که در جلسه گرفته شد پیش رود نهضت ملی در این استان شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است