Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تصویب و ابلاغ نهایی قانون جدید بازنشستگی، پیش بینی می‌شود خانه‌تکانی بزرگی در وزارت ورزش و جوانان همراستا با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها رخ دهد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوم مرداد در جلسه علنی، قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدی را در این قانون اعمال کردند تا با این اصلاحات دایره بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی محدودتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این طرح با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید که بر اساس آن به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری زین پس تنها شامل روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهور، نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور و همچنین بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در دستگاه‌های متبوع مجاز خواهد بود.

البته طبق قانون جدید تنها دارندگان اجازات خاص رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا می‌توانند در صورت بازنشستگی هم‌چنان در پست‌هایشان ادامه فعالیت داشته باشند.

بنابراین با توجه به تصویب قانون جدید، استانداران، معاونان استانداران همطراز با سفرا و معاونان وزرا شامل قوانین و تبصره‌های قبلی نیستند و باید در صورت بازنشسته بودن، با صندلی‌هایشان خداحافظی کنند تا فضا برای مدیران جوان باز شود.

با تصویب قانون جدید و اصلاحات انجام شده باید در حوزه ورزش نیز شاهد تغییر و تحولات عظیم مدیریتی چه در بدنه وزارت ورزش و جوانان و چه در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها باشیم و باید مدیران بازنشسته جای‌شان را به مدیران جوان‌تر بدهند.

پیش از این در لیست ۳۰ نفره بازنشستگان وزارت ورزش و جوانان نام علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، محمدشروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و برانوش نیک‌بین مدیرکل وزارتی وزارت ورزش و جوانان دیده می‌شد که این افراد و ۲۷ نفر دیگر هر کدام با توجه به تبصره‌هایی از جمله ایثارگری و حضور در جبهه‌های دفاع مقدس در پست‌هایشان باقی ماندند اما نکته جالب در اصلاح این قانون آنجاست که در طرح جدید حتی معاونان وزرا نیز مشمول قوانین جدید هستند و با توجه به وجود ۶ حوزه معاونت در وزارت ورزش و جوانان و حضور برخی معاونان بازنشسته در این پست‌ها، باید دید وزیر ورزش و جوانان چه تغییراتی را در سیستم مدیریتی این وزارت اعمال خواهد کرد.

محمدرضا داورزنی، فریبا محمدیان، محمد شروین اسبقیان، برانوش نیک بین، علی رغبتی و حمیدرضا گرشاسبی از جمله مدیران شاخص ورزشی هستند که طبق قانون جدید بازنشستگی باید پست‌های خود در وزارت ورزش را به افراد جوانتر واگذار کنند.در حال حاضر با توجه به خارج شدن معاونان وزرا از لیست مدیران بازنشسته‌ای که می‌توانستند در پست‌های مدیریتی فعالیت کنند نام دو مدیر آشنای ورزش ایران که یکی در بخش مردان و دیگری در بخش بانوان در سال‌های اخیر نقش تاثیرگذاری داشتند، دیده می‌شود.

نفر اول که بیش از هر مدیر دیگری در سال‌های اخیر در ورزش ایران نامش شنیده می‌شود محمدرضا داورزنی است که پس از فعالیت‌هایش در پست ریاست فدراسیون والیبال، از سوی سلطانی‌فر به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان منصوب شد اما با توجه به اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان، او باید با این سمت خداحافظی کند.

داورزنی پیش از این با توجه به تبصره قانون ایثارگری و با وجود بازنشستگی در پست معاونت ورزش قهرمانی مشغول به خدمت بود اما با حذف قانون ایثارگری باید دید سلطانی‌فر چه تصمیمی را درباره این معاونت حساس خواهد گرفت.

داورزنی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که بر اساس دستور فعالیت می‌کند و منتظر ابلاغ مصوبات مجلس می‌ماند.

نفر دوم از بین معاونان وزارت ورزش و جوانان، فریبا محمدیان معاون توسعه ورزش بانوان است. محمدیان پیش از انتصابش به عنوان پست معاونت در سمت ریاست فدراسیون اسکیت فعالیت می‌کرد و با توجه به آنکه او از تاریخ ۱۰ / ۷ / ۱۳۸۸ بازنشسته سازمان آموزش و پرورش به حساب می‌آمد و از صندوق بازنشستگی حقوق ماهیانه دریافت می‌کرد از فدراسیون اسکیت رفت اما با توجه به مجاز بودن ادامه خدمت بازنشستگان در پست معاونت وزرا در قانون قبلی، محمدیان در دی ماه ۹۵ به عنوان معاون توسعه ورزش بانوان منصوب شد اما در حال حاضر با توجه به اصلاحات اخیر قانون بازنشستگان، او نیز باید عطای خدمت در حوزه بانوان را به لقایش ببخشد.

همچنین حمید رضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم که سال گذشته در زمان انتصابش در این سمت حواشی مربوط به قانون بازنشستگی گریبانش را گرفته بود در همان مقطع زمانی و در 7 آذر 1396 در مصاحبه‌ای در این باره اظهار کرد که با توجه به ایثارگری و پنج سال حضور در جبهه های جنگ از این قاعده مستثنی شده است.

به نظر می‌رسد مدیرعامل موفق پرسپولیس نیز با قانون جدید شامل مدیران بازنشسته‌ای شود که باید از پست مدیریتی خود خداحافظی کنند.

هرچند در این گزارش بیشتر به مدیران و معاونان بازنشسته وزارت ورزش و جوانان اشاره شد اما با کمی تامل نام بسیاری از مدیران دیگر از جمله روسای فدراسیون‌ها و مدیران باشگاه‌های دیگر را نیر به این لیست افزود که پیش از این با توسل به قانون ایثارگری یا عضو هیات علمی بر مسند کار نشسته بودند اما بر اساس اصلاحات جدید  مجبور به "ترک خدمت" خواهند شد. بنابراین به نظر می‌رسد باید شاهد خانه تکانی گسترده‌ای در وزارت ورزش و جوانان و در کل بدنه مدیریتی ورزش کشور باشیم.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام کره شمالی قانون بازنشستگی وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: در سال ۱۴۰۲ دو اتفاق و رویداد مهم در کشور رخ داد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در سال جاری شاهد دو اتفاق و رویداد در ورزش کشور بودیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، درباره وظایف وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در قانون اهداف و وظایف هفت وظیفه برای وزارت ورزش مشخص شده است که شامل بخش‌های مختلفی از جمله ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای، فرهنگی و ... می‌شود. ما در سال جاری شاهد دو اتفاق و رویداد در ورزش کشور بودیم. یکی از آنها دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب بود. برای اولین بار ورزشکاران نوجوان و جوان زورخانه‌ای به اجرای برنامه پرداختند. در آن دیدار که رضایت‌مندی مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت و ایشان از عملکرد وزارت ورزش رضایت داشتند، 23 بار از کلمه تشکر استفاده کردند و 10 بار به‌صورت اختصاصی از ورزشکاران تشکر کردند.

وی در ادامه افزود: دومین اتفاق حضور رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان بود. معاونان وزارت ورزش گزارش‌هایی را داشتند و رئیس جمهور نیز تأکیداتی را برای مسئولان داشت. همچنین هشت مصوبه در شورای عالی ورزش به تصویب رسید. درباره پروژه‌ها نیز تصمیماتی گرفته شد که چگونه به اتمام برسند. همچنین مشخص شد که از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همچنین خاطر نشان کرد: سند ملی آمایش سرزمینی در دست تدوین است تا هر رشته در شهری مشخص که مهد آن است، بیشتر رشد کند. این سند برای ما بسیار مهم است. موضوع بعدی بحث برنامه و سند ملی پیشرفت ورزش کشور است که نقشه راه و چشم‌انداز ورزش ایران را مشخص می‌کند. در این برنامه اهداف مختلف پیش‌بینی شده است تا به آنها در طول سال‌های آینده دست پیدا کنیم. این سند شامل دو بخش است؛ چشم‌انداز و راهبردها و همچنین نحوه پیاده‌سازی برنامه‌ها.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • اجرای پویش خانه‌تکانی با موضوع مصرف بهینه آب در بندر امام خمینی
  • فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد
  • عکس| وزیر ورزش از سامانه سوت رونمایی کرد
  • کاروان خانه‌های ورزشی روستایی
  • پیگیری برای مسکن جوانان/ اعلام رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • جوانان در سن ازدواج از ۱۶ میلیون نفر به ۱۲ میلیون نفر کاهش یافت
  • توضیح جدید وزارت ورزش درباره مالکان جدید سرخابی
  • اسبقیان: ورزشکاران امسال ۳۷۹ مدال جهانی گرفتند
  • اسبقیان: در سال ۱۴۰۲ دو اتفاق و رویداد مهم در کشور رخ داد
  • سیاست‌های ورزش و جوانان مبتنی بر درآمدزایی است/چرا تهران برای شهرستان‎‌های یزد تصمیم می‌گیرد؟