Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام و سخنگوی حزب اعتمادملی در نشستی نحوه انتخاب قائم مقام این حزب را تشریح کردند. ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ سیاسی سیاست ایران نظرات

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتمادملی در نشست خبری صبح امروز (شنبه، 6 مرداد) با اصحاب رسانه درباره اختلافات ایجاد شده در حزب اعتمادملی و غیرقانونی بودن تغییرات اخیر به تعبیر منتجب‌نیا،گفت: داستان حزب در کشور ما داستان غم‌انگیزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادوار مختلف با مخالفت‌هایی از سوی حکومت روبه‌رو بود، همواره احزاب به حاشیه رفتند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب از سوی برخی احزاب کم‌ظرفیتی دیده می‌شد به طوریکه دست به اسلحه شدند. این مسئله باعث شد که حکومت‌ها نقش احزاب را کم‌رنگ کنند.

بیشتر بخوانید:

قائم مقامی الیاس حضرتی در حزب اعتماد ملی "غیرقانونی" اعلام شد

وی افزود: به دنبال نارسایی‌هایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 رخ داد، آقای کروبی تصمیم به احداث شبکه‌ای تصویری، چاپ روزنامه اعتمادملی و همچنین تأسیس حزب فراگیر اعتمادملی از اقوام مختلف و شخصیت‌های استانی گرفت این حزب در سال‌های بعد تبدیل به حزب تأثیرگذار در کشور شد.

قائم‌مقام حزب اعتمادملی با اشاره به سوابق حزب اعتمادملی ادامه  داد: در کنگره اول حزب، 27 سفیر کشورهای مختلف حضور داشتند و این نشان‌دهنده اهمیت و اعتبار حزب است.در سال 92 اعتمادملی در انتخابات تأثیر زیادی داشت. در همان زمان اختلافات جزئی در ارتباط با عضویت در شورای‌عالی به محوریت رئیس دولت اصلاحات در حزب وجود داشت، دوستانی معتقد بودند که حضور ما در انتخابات باید در چارچوب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باشد. 

حضرتی گفت: در ادامه این اختلافات، 4 بار آقای منتجب‌نیا به عنوان قائم‌مقام استعفا دادند و 2 بار نیز دبیرکل استعفا کرد. برای حل و فصل اختلافات از سوی دبیرکل، شورای اجرایی به ریاست بنده تشکیل و جلسات شورای مرکزی به شکل منظم برقرار شد. در کنار این اختلافات، قانون جدید احزاب، تشکل‌های سیاسی  را ملزم به تطبیق اساسنامه احزاب با این قانون کرد. 

وی با بیان اینکه مشکلاتی در برگزاری کنگره داشتیم، تصریح کرد: در این شرایط دبیرکلی آقای کروبی دچار مشکل می‌شد، از آنجا که  نمی‌خواستیم مشکلی برای او ایجاد شود، تمایلی به برگزاری کنگره  نداشتیم. زیرا در کنگره این سؤال مطرح بود که آیا فقط اصلاح اساسنامه داشته باشیم یا اینکه شورای مرکزی جدید نیز انتخاب شود؛ تصمیم گرفتیم به شکل قیام و قعود، شورای مرکزی فعلی را به صورت موقت ابقا کنیم تا پرونده انتخاب شورای مرکزی در اختیار نهادهای نظارتی نرفته و دبیرکلی آقای کروبی به دلیل مسئله حصر در خطر قرار نگیرند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: در اواخر جلسه، اختلافاتی میان چند نفر ایجاد شد و کل کنگره را تحت‌الشعاع قرارداد. آقای کروبی باز برای باز شدن دست شورای مرکزی استعفا داد که این مسئله با مخالفت شورای مرکزی همراه شد. در نهایت در نامه‌ای از سوی دبیرکل، اختیارات دبیرکل به شورای مرکزی واگذار شد. 

حضرتی گفت: بنده براساس اینکه رئیس شورای اجرایی بودم، اعضای شورای مرکزی را دعوت به برگزاری جلسه کردم که در این جلسه  با اصرار فراوان اعضا در نهایت به عنوان قائم‌مقام انتخاب شدم. 

وی افزود: پس از آن جلسه، جلسات ما مرتب ادامه پیدا کرده و هفته آینده نیز برنامه‌های مدونی برای آینده حزب ارائه می‌کنیم. با وجود اختلافاتی که در حزب وجود دارد، بنده این اطمینان را می‌دهم که هیچ اختلالی در مسیر حزب صورت نخواهد گرفت.

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی نیز در پاسخ به این سؤال که چندی است اصلاح‌طلبان مطالبی را در انتقاد از دولت مطرح کرده‌اند، آیا این انتقادات به معنی عبور از روحانی است؟ گفت:  آقای روحانی در چیدمان کابینه فرمان را به راست پیچاند و این خُلف وعده به ملت بود که به پشتوانه حمایت اصلاح‌طلبان موفق به پیروزی در سال 96 شد. در حوزه اقتصادی نیز ناهماهنگی در تیم اقتصادی کاملا مشهود بود، بنابراین انتقاد ما به چیدمان کابینه بود. معتقد هستیم که برخی از مشکلات امروز کشور ریشه در بی‌مسئولیتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها داشته و به تحریم‌ها ارتباط ندارد؛ اعتقاد ما به عنوان حزب اعتماد ملی این است که باید از دولت آقای روحانی حمایت شود.

**نامه منتسب به منتجب‌نیا جعلی است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه نظر او درباره بیانیه اخیر دفتر منتجب‌نیا که در بخشی از آن آقای حضرتی متهم به زدوبند با احزابی همچون اتحادملت برای انتخاب  شهردار تهران شده است،گفت: نامه‌ای که منتسب به دفتر آقای منتجب‌نیا بود، نامه‌ای جعلی بود. بنده با شناختی که از آقای منتجب‌نیا دارم، هیچ‌گاه چنین اظهاراتی نادرستی را بیان نخواهد کرد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی افزود: روحیات آقای افشانی این گونه نیست که به کسی قول سمت داده باشد. از روزی که افشانی به عنوان شهردار انتخاب شد، از یک نفر از اعضای اعتمادملی حتی به عنوان آبدارچی در  شهرداری تهران استفاده نکرده است.  

انتهای پیام/

R1455/P1360/S15,1,1412/CT11 واژه های کاربردی مرتبط احزاب اصلاح طلب الیاس حضرتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احزاب اصلاح طلب الیاس حضرتی احزاب اصلاح طلب الیاس حضرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری گفت: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق میان دستور دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند، اظهار کرد: شهردار موظف به پاسخ گویی در مورد انتصابات و عملکرد منصوبین است.

وی با بیان اینکه رصد مدیران چند دلیل دارد، افزود: ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر و جذب بهتر برای خدمت به مردم، تقویت ارتباط میان مردم و مدیران شهرداری و پاسخگو کردن مدیران از جمله این دلایل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کارخانه قند نقش جهان اظهار کرد: همکاران ما در کمیسیون پایش بررسی‌هایی در این خصوص داشتند. این کارخانه ظرفیت درآمدسازی دارد و یکی از مهمترین سهام داران آن شهرداری اصفهان است؛ درخواست داریم گزارشی برای تنویر افکار عمومی در خصوص فعالیت‌های این کارخانه ارائه شود.

وی با اشاره به نیازها و دغدغه‌های منطقه ۹ و ۲ شهرداری اصفهان گفت: هر یک از محلات این بخش تاریخی، مؤثر، انقلابی و شهیدپرور هستند که نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی است.

مهروی پور با بیان اینکه این بخش حدود ۱۰۰۰ هکتار وسعت دارد و از این میزان ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده است، افزود: کوهانستان ۱۷ هکتار و سودان ۱۲ هکتار بافت فرسوده دارد که خدمات ایمنی در این محلات را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: در راستای احیای بافت فرسوده باید تلاش شود تا شاهد یک اتفاق بزرگ در ماه‌های پایانی دوره کنونی دولت و مدیریت شهری باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اختلاف حریم بین اصفهان و خمینی شهر کلان معضل منطقه ۹ شهر است، افزود: فضای سبز این منطقه که به عنوان ریه اصفهان شناخته می‌شد امروز دچار مشکل است که لازم به نظر می‌رسد شهرداری باید نسبت به این امر رسیدگی کند.

وی افزود: خط بی‌آرتی در این منطقه حدفاصل جهاد تا خیابان شهید حجازی چند سالی است در دستور کار بوده، اما انجام نشده است، مردم نیازمند خدمات مؤثر در حوزه حمل‌ونقل هستند و مسئولان باید نیازهای این حوزه را برطرف کنند.

مهروی‌پور با بیان اینکه در منطقه ۲ شهرداری اصفهان نیز دچار عقب‌ماندگی در پیشرفت‌های شهری هستیم، گفت: مدیران مناطق باید در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند تا معضلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد برای موفقیت‌های ورزشی در سطح مناطق بیان کرد: سرانه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی در منطقه ۲ باید تقویت شود تا استعدادها شناسایی و پرورش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری‌های آموزش و پرورش و مدیریت شهری گفت: رویداد عصر ورزش که سال گذشته اجرا شد، سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری با قدرت بیشتری دنبال شود، همچنین رویداد کلاس شهر مورد توجه قرار گیرد تا در محلات و مناطق مختلف شاهد این رویداد باشیم.

وی با اشاره به مساعدت‌های مالی و پروژه‌های مشارکت محور گفت: پرداخت‌های این حوزه حتی از اردیبهشت ۱۴۰۲ تا کنون صورت نگرفته است که باید مدیریت شهری به این امر توجه کند.

مهروی‌پور با اشاره به ورود سگ‌ها به فضای سبز شهری بیان کرد: مردم ما پایبند به آئین اسلام و تشیع هستند، این مواردی باید در فضای عمومی و پارک‌ها رعایت شود و اگر آئین نامه‌ای در این زمینه وجود دارد اجرایی شود.

وی با اشاره به مسئله غزه بیان کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله غزه نباید از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. امروز دانشجویان جهان در حال قیام علیه صهیونیست‌ها هستند و از مدیریت شهری اصفهان نیز می‌خواهیم به صورت مصداقی و رویدادی به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل مردم از طرح نور گفت: از سردار رادان و نیروی انتظامی و مردم بابت انجام اقدامات انقلابی تشکر می‌کنیم.

کد خبر 750763

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب