Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:44:27 GMT

صادرات بازارچه کیله سردشت به 47 میلیون دلار رسید

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۵۵۴۶

صادرات بازارچه کیله سردشت به 47 میلیون دلار رسید

مهاباد- ایرنا- رییس بازارچه کیله سردشت گفت: در چهار ماه نخست امسال 76 هزار تن کالا به ارزش 47 میلیون دلار از این بازارچه به کشور عراق صادر شد.

سعید احمدآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 31 هزار تن کالا به ارزش 13 میلیون دلار صادر شده بود که امسال از نظر حجم 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 برابر و از نظر ارزش بیش از سه و نیم برابر شده است.
وی بیان کرد: سیمان پاکتی، مواد شوینده و بهداشتی، پوکه معدنی، مواد غذایی و آشامیدنی، آبگرمکن، ایزوگام، مصنوعات پلاستیکی، فلزی و شیشه ای در بخش صنعتی و میوه و صیفی جات در بخش کشاورزی بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به پایین بودن هزینە حمل و نقل، ترافیک روان کامیون ها و همچنین نزدیکی کیله به شهرهای بزرگ شمال عراق اضافه کرد: استقبال بی نظیری برای صادرات کالا از مرز کیله سردشت وجود دارد.
احمدآبادی ارائه تسهیلات گمرکی و روان سازی صادرات را از دلایل دیگر استقبال صادرکنندگان از این گمرک عنوان کرد و گفت: گمرک سردشت متصل به سامانه جامع امور گمرکی کشور است که در این سامانه صادرکنندگان نیاز به مراجعه حضوری ندارند و بدون مراجعه به گمرک می‌توانند از راه اینترنت امور مربوط به صادرات خود را انجام دهند که در راستای افزایش صادرات، حمایت بیشتر مسوولان را نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، از سال 1382 شمسی گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانجات و تولید کنندگان داخلی آغاز به کار کرد.
این گمرک با داشتن فاصله 20 کیلومتری با 'قلعه دیزه'، اولین شهر در اقلیم کردستان عراق نزدیکترین گمرک بازارچه با کشور عراق به شمار می رود.
در بازارچه کیله 1٥ غرفه زیر نظر فرمانداری فعالیت کرده و به صورت خرده فروشی اقدام به صادرات کالاهای مجاز می کنند.
سالانه حدود 3 میلیون دلار از همین محل صادر می شود و روزانه 150 مسافر عراقی نیز از بازارچه خرید می کنند.
7562/3093/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات بازارچه كيله سردشت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۳۲ هزار و ۷۱۲ تن کالای غیرنفتی با ارزش ۳۰ میلیون دلار از استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

سید امیرتیمور موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میزان صادرات تولیدی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد، و میزان کل صادرات با بازرگانان طی این مدت بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کلینکر سیمان، محصولات آرایشی بهداشتی، عصاره شیرین بیان، عصاره های گیاهی، صیفی جات، تره بار، ماهی و موکت کالا های عمده صادراتی استان طی سال ۱۴۰۲ بوده اند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کالاهای غیر نفتی استان به کشور های آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس صادر می شدند، خاطرنشان کرد: طی این مدت زمان بیشترین حجم صادرات استان به کشور کویت بوده که بالغ بر پنج میلیون دلار کلینکر سیمان به این کشور صادر شده است.

موسویان تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک، کالای وارداتی به استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ صادرات غیرنفتی استان در بخش تولیدی بیش از ۱۰۰ درصد، و در بخش بازرگانان و واحدهای تولیدی در مجموع بالای ۳۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان برای امسال در بخش تولیدی ۱۰ میلیون دلار و در کل ۳۰میلیون دلار هدف گذاری شده است، عنوان کرد: کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس عمده کشور های هدف صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

موسویان تصریح کرد: با توجه به ثبت کوتاژهای واحدهای صادراتی توسط گمرک استان، افزایش صدور کارت بازرگانی و بازاریابی بازرگانان و همین طور پیدا کردن اهداف صادراتی جدید صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۲ شاهد چنین رشدی بوده است.

وی بیان کرد: صادرات واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر هشت میلیون دلار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی