Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به طرح موضوع «هسته سخت» در جبهه اصلاحات گفت: این پیشنهادات مطرح می‌شود تا هویت اصلی جریان اصلاحات در تحولات و فراز و نشیب‌های کشور حفظ شود.

مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: طی ماه‌های اخیر طرح‌هایی درباره اصلاحات در جبهه اصلاحات مطرح شده است که از دو جنس مختلف هستند؛ بعضی از این طرح‌ها به ظاهر تشکیلات و حالت‌های ظاهری اصلاحات و بعضی دیگر به محتوا و رویکرد اصلی جریان مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ساختار را می‌توان با مقداری تغییر در برهه‌های زمانی متفاوت درست کرد اما تمام مشکل این نیست و مشکل اصلی به رویکرد و جوهره اصلاحات مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد در دوره جدید نیازمند بازخوانی و تصمیم‌گیری است و اهمیت این مساله نسبت به ایرادات ظاهری بیشتر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: پس از سال 92 که اصلاحات به صورت حاشیه و متن، البته به معانی مختلف ورود پیدا کرد، انتظاراتی مطرح شد که با وضعیت فعلی جامعه هم‌خوانی ندارد و دلیل اصلی‌اش هم عکس‌العمل جامعه است.

درایتی افزود: عکس‌العمل‌ها نشان‌دهنده‌ این مطلب است که بخشی از کار ممکن است ایراد داشته باشد و باید اصلاح شود تا اصلاحات که قدرتش را از عامه مردم می‌گیرد، جبهه اصلی قدرتش تضعیف نشود.

وی با بیان این که جبهه اصلاحات باید بتواند خود را با فضای کشور هماهنگ کند، خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی کشور اقتضائات خودش را دارد و اصلاحات باید با گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری، رسالت خودش را دنبال کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: هر جریان سیاسی در فراز و نشیب‌هایی که پیش می‌آید ممکن است انعطاف‌ها و همرنگی‌هایی را پیدا کند که گاهی اوقات این احتمال وجود دارد انعطاف‌ها جریانات سیاسی را از رسالت اصلی‌شان دور کنند و شاید این دغدغه در صحبت‌های آقای حجاریان و سایر افراد وجود دارد و تصورشان بر این است که جریانات جدید و جوان جبهه اصلاحات بعضی زمان‌ها از رسالت‌شان فاصله می‌گیرند و معیارهایی لازم است که بتواند سنجش یا هدایت بهتری را در نسل‌های بعدی حفظ کند تا فقط اسم اصلاحات مطرح نباشد و محتوا هم وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیشنهادهایی مطرح است تا افرادی که سختی‌های زیادی را متحمل شدند و پایمردی‌ها و هزینه‌های سنگینی را قبول کردند در هسته سخت قرار بگیرند تا در تحولات مختلف کشور، هویت اصلی جریان اصلاحات را حفظ کنند و این جریان سیاسی دچار انحراف نشود و با همان جوهره کار خویش را ادامه دهد.

درایتی درباره شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و شورای مشورتی بیان کرد: شورای‌عالی و مشورتی به دلیل اقتضائات خاص بوجود آمدند و چند تجربه موفق را هم داشته‌اند اما در مقطع کنونی ممکن است افرادی ایراداتی نسبت به این ساختارها داشته باشند؛ به صورت کلی این اصل وجود دارد تا زمانی‌که به یک جایگزین مطلوب‌تر نرسیده‌ایم قاعدتا باید از این ساختارها دفاع کنیم و نظراتی هم که وجود دارد شنیده تا کاستی‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: با کلیت ارکانی که وجود دارد موافق هستم و می‌توان تغییراتی هم در این ساختارها لحاظ کرد تا اشکالاتی هم که مطرح می‌شود برطرف گردد اما منطقی نیست که تشکیلات تجربه شده را بدون جایگزین مناسب رها کنیم.

 

 

29215

 

کلید واژه‌ها : پارلمان اصلاحات - شورای هماهنگی جبهه اصلاحات - دولت اصلاحات سید محمد خاتمی - انتخابات ریاست جمهوری - حسن روحانی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پارلمان اصلاحات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دولت اصلاحات سید محمد خاتمی انتخابات ریاست جمهوری حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران

جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه با حضور شهردار پایتخت برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور شهردار برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود. پس از گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک برخی اعضای شورا به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر فرمایشات رهبری در خصوص وحدت بین دستگاه‌ها و ایجاد امیدآفرینی برای مردم، از اعضای شورای شهر خواست که تنها درباره گزارشی که معاون حمل‌ونقل شهرداری ارائه کرده است، صحبت کنند.

زمانی که شهردار تهران برای ارائه پاسخگویی به پشت تریبون رفت، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر از جمله تشکری هاشمی، امانی، قائمی، عباسی، اقراریان و خانم نجفی که از مخالفان سیاسی شهردار تهران به شمار می‌روند برای از حدنصاب‌افتادن شورای شهر، جلسه را ترک کردند.

در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران خطاب به کسانی که انتقاداتی وارد کرده بودند، گفت: اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید؛ شما نه جلسات هم‌اندیشی تشریف می‌آورید نه می‌نشینید پاسخ‌ها را بشنوید.

اختلافات سیاسی برخی اعضا با شهردار تهران بعد از انتخابات اخیر مجلس بالا گرفته است. همزمان جریاناتی در بیرون شورای شهر با راه‌های مختلف تلاش می‌کند تا مانع ورود اتوبوس و تاکسی‌های برقی به تهران شوند.

این جریان روز گذشته با انتشار قرارداد واردات خودرو از چین تلاش کرد در مسیر این پروژه اختلال ایجاد کند. کارشناسان معتقد هستند ورود خودروهای برقی در حل مسئله ترافیک و آلودگی هوا راهگشا است و چهره شهر را تغییر خواهد داد.

منبع: فارس

کد خبر 748825

دیگر خبرها

  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد