Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@03:48:28 GMT

◄ آغاز تحقیق بر عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۵۸۸۴

◄ آغاز تحقیق بر عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان

تین‌نیوز | 

مدیر گروه ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی از آغاز تحقیقات بر اولویت‌بندی عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد طباطبایی‌قمشه گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی ایران تحقیقاتی را برای اولویت‌بندی عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان و عوامل پروازی آن آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به درخواست مرکز پزشکی هواپیمایی جمهوری اسلامی  ایران «هما» برای انجام این تحقیقات گفت: ایران نیز با اختلاف‌زمانی نسبت به تحقیقات صورت گرفته در  عرصه بین‌الملل این تحقیقات را آغاز کرده است.

این مقام دانشگاهی به استفاده  از روش ارگونومی مشارکتی در این تحقیقات اشاره کرد و گفت: در این روش افرادی که صاحب تجربه و دانش هستند، اطلاعات ذهنی خود را با استفاده از راهکاری با نام توربین فکری، از طریق امکانی که در شبکه اینترنتی فراهم شده، با محققان در میان می‌گذارند.

طباطبایی درباره مشکلات خلبانان و کادر پرواز گفت:  فنی و ارگونومی صندلی خلبان، شیفت‌های پروازی، مسائل خانوادگی، دور بودن از خانواده و قوانینی که برای سلب اجازه پرواز در شرایط بیماری ارتقا شغلی و تخصیص حقوق به ازای ساعات پرواز و تا خیرهایی که از درب منزل تا لحظه شروع پرواز وجود دارد، کادر پرواز را تحت فشار قرار می‌دهد.

او در ادامه اذعان داشت: اولویت این عوامل و اینکه کدام بیشتر در ایجاد خستگی خلبانان نقش دارند محوریت تحقیقات است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)



منبع:هم میهن

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم) اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر قلعه‌نویی (فیلم) گل زیبای عادل فردوسی‌پور (فیلم)

دیگر خبرها

  • ردپای انگلیسی‌ها در حدیث امام صادق (ع)/ ساخته‌های ذهنی یک منبری
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد