Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های مساجد مازندران از اجرای طرح کشوری کاهش آسیب های اجتماعی به صورت پایلوت در کانون های این استان و استان های گیلان، گلستان و سمنان خبر داد و گفت: این مسئولیت از سوی ستادعالی مساجد به دیارعلویان واگذارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام محمودعلیخانی، سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی و هنری استان مازندران در دیدار با استانداردیار علویان با اشاره به اینکه سال 71 شمسی همزمان با بیان دغدغه تهاجم فرهنگی ازسوی مقام معظم رهبری(دامت برکاته)،عده ای از مسئولان گردهم آمدند و بر اساس مصوبه 302 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، کانون های فرهنگی هنری در مساجد تشکیل شد تا جوانان در این پایگاه های دینی جمع شوند، گفت: بیش از 20هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به فعالیت یکهزار و 130کانون فرهنگی هنری در بیش از چهار هزار مسجد شهری و روستایی استان اشاره کرد و بیان کرد:  چشم انداز کانون های مساجد خانواده محور است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید براینکه کانون های مساجد قصد مدیریت مساجد را ندارند و مدیر طبیعی مسجد روحانی مسجد است و تصمیم اصلی را روحانی مسجد می گیرد، گفت: امروز حداقل 10هزار جوان مومن و انقلابی و آتش به اختیار در این کانون های فرهنگی هنری فعالیت دارند که نیازمند حمایت هستند.

 

وی به اهمیت فعالیت بخش هنری کانون های مساجد اشاره کرد وگفت: طلاق، حاشیه نشینی،آسیب های اجتماعی زیاد است باید مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی ایرانی با بکارگیری ابزار هنر  به مردم ارائه شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه دستاوردهای بسیار خوبی کانون ها در درون مساجد دارند، گفت: مدیریت چندگانه در مسجد نداریم و نص صریح مقام معظم رهبری و مبانی فقهی مدیریت مسجد با روحانی مسجد است و فعالان فرهنگی بعنوان بازوان امام جماعت کار می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح تلاوت نور از کانون های مساجد برخاسته است، اظهار کرد: همچنین کانون های فرهنگی هنری ، کتابخانه هایی را در عمق روستا ها تشکیل دادند و جشنواره ها و سوگواره های متعدد  قرآنی و هنری نیز برگزار نمودند که از استقبال گسترده مردم برخوردار شدند.

 

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: نقطه امتیاز کانون های مساجد با بقیه نهادها که در مساجد کار می کنند هنری بودند کانون ها است که علاوه بر هنرهای هفتگانه که بسته به ظرفیت منطقه در مساجد کار می شوند، هنر درست زندگی کردن، تربیت فرزند و... نیز با بکار گیری از ابزار هنر ارائه می شود.

 

وی گفت: بحث کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مسئولیت هایی که از سوی ستادعالی مساجد کشور به استان مازندران واگذار شده و به صورت پایلوت در کانون های این استان و استان های  گیلان، گلستان و سمنان اجرایی خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیخانی افزود: این طرح با همکاری مرکز مشاوره رشد پویا ساری انجام می شود.

 

وی از استاندار مازندران خواست تا نامه ای جهت بهره مندی کانون های مساجد از کمک های مادی و معنوی به فرمانداران در شهرستان ها، ابلاغ شود.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار کرد: کانون های مساجد در کشور عضو کارگروه های متعدد هستند اما این مهم در استان مورد توجه قرار نمی گیرد و کانون مساجد در جلساتی نظیر شورای برنامه ریزی، شورای اداری، کارگزوه زنان و خانواده، شورای فرهنگ عمومی و... دیده نمی شوند.

 

وی بیان کرد: استان های مختلف از ناحیه استانداری کمک های خوبی دریافت می نمایند که می طلبد تجهیزات اداری، خودرو، اموال مستهلک ادارات نظیر کولر، دراختیار کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرند.

 

حجت الاسلام علیخانی  خواستار توجه ویژه استاندار مازندران به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در منطقه ویژه تنکابن شد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس امام رضا ع شانزدهمین جشنواره امام رضا ع مراسم اختتامیه شیراز سردار سلیمانی ترامپ روزنامه وزارت خارجه تلاوت نور کتابخانه مساجد استاندار مازندران کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند