Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درج اطلاعات محصولات فرآوری شده با روغن‌های تراریخته از شهریورماه خبر داد.

 به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ایرج حریرچی با اشاره به اینکه مجوز واردات دو نوع محصول تراریخته به کشور داده شده است، اظهار داشت: تنها دو محصول تراریخته شامل روغن ذرت و سویا مجوز ورود دارند و از اول مردادماه تمام روغن‌های موجود در بازار کشور ملزم به درج لوگوی تراریخته با فرمت اعلامی اداره کل فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دنیا سه نوع محصول غذایی موجود در بازار شامل محصول معمولی، ارگانیک و تراریخته اعلام شده، عنوان کرد: بر این اساس مردم می‌توانند با آگاهی کامل مواد غذایی مصرفی خود را انتخاب کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: از اول شهریورماه نیز، تمام فرآورده‌ها و محصولاتی که در اجزای آن از روغن و یا سایر محصولات با منشا تراریخته استفاده شده باشد، با نصب برچسب اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته وی مجوز ورود برنج تراریخته نیز در کشور صادر نمی‌شود.

گفتنی است، برچسب گذاری محصولات غذایی تراریخته به شکل دایره سفید رنگ و به قطر ۱.۵ سانتیمتر بوده و واژه تراریخته در درون آن با فونت قابل رویت در کنار آرم سازمان غذا و دارو بر روی بسته‌های تمام محصولات تراریخته الزامی است.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت محصولات تراریخته برنج خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران