Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد توصیفیان پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه طبق آمار ارسالی از وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی، همدان با ثبت نام ۴۱۶ تعاونی در جشنواره تعاونی های برتر موفق به کسب رتبه سوم کشوری در تعداد تعاونی های ثبت نامی در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر شد، گفت: استان همدان در تعداد تعاونی های ثبت نامی نسبت به تعاونی های فعال بعد از استانهای اردبیل و البرز موفق به کسب مقام سوم بین ادارات کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیفیان شرایط انتخاب تعاونی برتر را عنوان کرد و گفت: تعاونی هایی می توانند موفق به کسب رتبه برتر استانی شوند که حداقل ۳ سال از فعالیت آنها گذشته باشد و زیان ده نباشند کمااینکه استانداردهای تولید و خدمات رعایت کرده باشند.

وی بابیان اینکه در تعاونی های برتر کارکنان از مزایای قانونی و بیمه برخوردار هستند، عنوان کرد: از ۴۱۶ تعاونی ثبت نام شده در استان همدان تعداد ۸۳ تعاونی در بخش کشاورزی، ۱۰۹ تعاونی در بخش صنعت، ۸۱ تعاونی در بخش خدمات، ۹ تعاونی در بخش معدن، ۹ تعاونی در بخش تامین نیاز تولیدکنندگان، ۵ تعاونی در بخش فرش دستباف، ۹ تعاونی در بخش حمل ونقل، ۳۳ تعاونی در بخش تامین نیاز مصرف کنندگان، ۸ تعاونی اعتبار، ۱۹ تعاونی مسکن، ۴ تعاونی زنان، ۱۹ تعاونی دهیاری، ۸ تعاونی عمران واتاق تعاون در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

توصیفیان با اشاره به استقبال تعاونی ها از این جشنواره گفت: تعاونی ها در این دوره در ۲۵ گرایش مختلف ثبت نام کرده اند که در این میان تعاونی های صنعتی ۲۶ درصد از آمار ثبت نامی های را از آن خود کرده که این نشان از استقبال خوب بخش صنعت از جشنواره سیزدهم است.

مدیر کل تعاون افزود: سال گذشته تعداد ۳۷۳ تعاونی در این جشنواره شرکت کردند و با توجه به آمار ثبت نامی تعاونی ها تا کنون شاهد رشد ۱۵ در صدی تعاونی ها نسبت به سال قبل بوده ایم.

وی ادامه داد: این جشنواره براساس شاخص هایی که از طرف وزارتخانه ارسال می شود در دو قسمت شاخص های عمومی و شاخص های اختصاصی برگزار و شرکتهای تعاونی  مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: در هر گرایش یک تعاونی به عنوان تعاونی برتر استانی انتخاب خواهد شد و امتیاز دهی بر اساس داوری و مستندات ارسالی از سوی شرکت کنندگان و از طریق سامانه جشنواره  انجام می شود.

وی اضافه کرد: تعاونی‌ها بستر فعالیت جمعی و عامل توسعه جامعه هستند و باید توانمندسازی اجتماعی و اهداف اقتصادی را با هم دنبال کنند.

توصیفیان با تاکید بر حمایت از تعاونی ها افزود: فعالیت اقتصادی افراد در قالب تعاونی و امکان دسترسی ارزان قیمت به منابع مالی مدنظر قرار گرفته و به عنوان یک اصل لحاظ شده است.

کد خبر 4358664

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاونی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد گرگان خرم آباد دهه کرامت شهرکرد یاسوج شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند