Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:46:50 GMT

الکامپ بزرگ ترین رویداد فناوری کشور است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۶۷۰۷

الکامپ بزرگ ترین رویداد فناوری کشور است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و تجارت الکترونیک «الکامپ» یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های منطقه است، گفت: الکامپ بزرگ ترین رویداد فناوری کشور است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و تجارت الکترونیک ( الکامپ 24 ) از امروز ( 6 مرداد ) در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکار کرد و تا 9 مرداد ماه به کار خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد باقر اثنی عشری روز شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و تجارت الکترونیک ( الکامپ 24 ) افزود: هرچند نمایشگاه الگامپ افت و خیزهایی را تجربه کرده اما الکامپ 21 تا 24 شاهد خیزش توسعه فناوری اطلاعات و مشارکت مردم در این حوزه بودیم که اثرات آنها را می توان در زندگی شهروندان ملاحظه کرد.
وی، ' پیش به سوی اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی را شعار الکامپ 24 اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه در 18 سالن و فضایی به مساحت حدود 27 هزار متر مربع دایر شده است.
وی به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت در سال 2001 میلادی 3.8 درصد بوده که در سال 2018 به 70 درصد رسیده که برمبنای آن، فرصت کسب و کار نوین بر مبنای اینترنت شکل گرفته است.
اثنی عشری ادامه داد که این کار به ثروت سازی، ایجاد اشتغال و ایجاد رفاه کمک شایانی کرده است.

** افزایش شرکت های استارتاپی در الکامپ 24
وی به افزایش شرکت های استارتاپی در نمایشگاه الکامپ 24 اشاره کرد و گفت: سال 92 حدود 80 شرکت استارتاپی در این نمایشگاه حضور یافتند که در الکامپ 24 این تعداد به بیش از 400 شرکت رسیده است.
وی اظهار داشت: جوانان ایرانی در نمایشگاه الکامپ فرصت یافتند تا حاصل تلاش خود را به نمایش بگذارند.
اثنی عشری، الکام استارز را یکی از بزرگ ترین گردهمایی کسب و کارهای نوین کشور اعلام کرد و گفت: در کنار کسب و کار نوین باید از شرکت های بزرگ این بخش از کشور غافل نشد و راه حل های مناسب برای رفع چالش های انان پیدا کرد.
وی ادامه داد که علاوه بر الکام استارز، الکام گیمز یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه است که در فضایی به مساحت 600 متر مربع به کسب و کارهای بازی های رایانه ای می پردازد.
وی بخش دیگر نمایشگاه به الکام ترندز اختصاص یافت که در ان به موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی، رایانش ابری، اینترنت اشیا و داده های بزرگ پرداخته می شود.
وی ادامه داد: دولت الکترونیک یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه است که خدمات الکترونیکی سازمان ها و مجموعه های دولتی را معرفی می کند.
علمی 1201**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی فناوری الکامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است

در گفتگوی ویژه خبری موضوع توسعه روابط تجاری مورد بررسی قرار گرفت و مهدی ضیغمی معاون وزیر سمت و رئیس سازمان توسعه تجارت و علی چاغروند، رئیس کمیته ششمین جشنواره توانمندی‌های صادراتی اتاق بازرگانی به سوالاتی پاسخ دادند.

ضیغمی گفت: ما ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داریم که اکثر آنها تجار هستند. همچنین ۵۰ مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی داریم که در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند. ما از ۱۲۳ کشور برای این رویداد برزرگ ثبت نام داشتیم و ورود مقامات همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نیز حدود ۸۰۰ شرکت یا در نمایشگاه حضور دارند و یا در برنامه‌های به همرسانی شرکت می‌کنند.

او افزود: در این رویداد تمرکز ما بر کشور‌های همسایه بوده و هست و کشور‌های منطقه مثل عراق، افغانستان و پاکستان و کشور‌های حوزه اوراسیا مورد توجه بوده اند، اما بر آفریقا و آسیای شرقی توجه ویژه داشته ایم. تصور ما این است که ۲ تا ۵ میلیارد یورو ارزش مبادلات ناشی از رویداد دستاورد‌های ملی باشد. این دومین تجربه ما در این ابعاد کیفی و کمی است. این نمایشگاه برای بخش خصوصی است و دولت صرفا نقش تسهیلگر داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته حدودا ۱۰ حوزه را در نمایشگاه داشتیم، اما امسال این حوزه‌ها را کمتر و البته تمرکز خود را بیشتر کرده ایم. پتروشیمی، فولاد، صنایع غذایی و بسته بندی، حوزه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و دارویی در نمایشگاه امسال حضور دارند. ما باید گروه‌های کالایی دارای ارزش افزوده و دانش بنیان را باید افزایش دهیم.

چاقروند گفت: سال گذشته ۱۳۰۰ تاجر برای رویداد اکسپو وارد کشور شد که امسال این رقم افزایش قابل توجهی داشته است. اتاق‌های بازرگانی متعددی با کشور‌های مختلف داریم که اکنون ۲۰ مورد از ان‌ها غرفه دار هستند. یکی از مواردی که باید برای صادرات مستمر رعایت کنیم، بحث دسترسی به زنجیره ارزش است. برای بهبود فرصت‌های صادراتی باید سرمایه‌ها را جذب کنیم و سرمایه گذاری را بهبود ببخشیم که این در سایه ثبات اقتصادی مهیا می‌شود.

او افزود: قبات اقتصادی به این معنا که مرتبا قوانین و مقراات را تعییر ندهیم. ما باید اولویت‌های سیاسی تجاری خود را در کنار اولویت‌های تجاری ببینیم و به جای مدیریت هزینه باید به سمت مدیریت درامد پیش برویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است