Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@03:35:39 GMT

سرانه فضای سبز اطراف حرم رضوی نصف استاندارد است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۶۷۵۰

سرانه فضای سبز اطراف حرم رضوی نصف استاندارد است

سیدمصطفی نعمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین استاندارد سرانه فضای سبز در کشور 12 مترمربع و این میزان در منطقه ثامن مشهد شش مترمربع برای هر نفر است.
وی میانگین کلی سرانه فضای سبز در مشهد را نیز 13 مترمربع اعلام و بیان کرد: طبق طرح نوسازی بافت فرسوده بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی وسعت فضای سبز این منطقه باید به 67 هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: طی هشت ماه گذشته هشت پروژه فضای سبز در این منطقه به وسعت یک هکتار اجرا شده است. هم اینک مساحت فضای سبز در منطقه ثامن 9.5 هکتار است اما تا پایان سال این گستره به حدود 12 هکتار افزایش می یابد.
وی همچنین بر اهمیت ماندگاری ساکنان منطقه در بافت پیرامونی حرم مطهر تاکید و بیان کرد: تلاش می شود با استقرار مدیریت تسهیل گری در منطقه زمینه افزایش مشارکت ساکنان در طرح نوسازی فراهم آید. باید با کمک دولت، مجلس و مشارکت مردم هرچه سریعتر پروژه های طرح نوسازی محدوده اطراف حرم رضوی اجرا شده و مدت ماندگاری زائر افزایش یابد.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد در پیرامون حرم مطهر رضوی در محدوده ای به وسعت 310 هکتار از سال 1371 آغاز شده و تاکنون 45 درصد پیشرفت داشته است.
7505/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استاندارد حرم رضوی حرم مطهر فضای سبز مشهد نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند