Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید محمودی شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این 2 تن یونجه اهدایی دوستداران و خیرین محیط زیست بود که در پارک ملی و منطقه حفاظت شده بهرام گور شهرستان نی ریز و در مناطق زیست گورخر آسیایی پخش شد.
وی اضافه کرد: این مقدار یونجه را کشاورزان و دامداران شهر لپویی و زرقان شیراز تامین کردند و از شهر زرقان شیراز بارگیری به شهرستان نی ریز بارگیری و توسط موسسه دوستداران حیات مهر حیوانات پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد: در سالهای اخیر تداوم خشک سالی و کم آبی باعث خشک شدن بعضی از چشمه های دائمی منطقه بهرام گور نی ریز شده که می تواند عامل موثری در به خطر افتادن زندگی زیستمندان این منطقه باشد.
محمودی افزود: این موضوع سبب شده گونه جانوری گورخر برای تغذیه شبانه به سمت مزارع یونجه در منطقه حسن آباد بیاید که گاه با تصادفات جاده ای مواجه می شود و سلامت زیست این حیوان را تهدید می کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد: برای کنترل این موضوع از ابتدای اردیبهشت ماه 97 نسبت به استقرار گشت های شبانه و نصب تابلوهای هشدار دهنده در مسیر، تهیه تراکت و توزیع آن در مسیر و آگاه سازی رانندگان کامیون، نصب چندین بنر در مسیر و توزیع هفتگی چهارتن علوفه در منطقه اقدام شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین از رانندگان کامیون ها خواست برای کاهش تصادفات جاده ای و جلوگیری از تلف شدن حیات وحش در مسیرهایی که در حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست است با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارها برای حفظ سلامت گونه های جانوری در مسیرها رانندگی کنند.
پارک ملی بهرام گور و منطقه حفاظت شده بهرام گوردر شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز بیش از یک هزار راس گور آسیایی را در خود جای داده است.
این منطقه از سال 1351 تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و وسعتی برابر با 420هزار هکتار مساحت دارد.
نی ریز در 192کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت تصادفات جاده ای تغذیه سازمان حفاظت محیط زیست قوانین راهنمایی و رانندگی محیط زیست نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری تالاب گرده‌قیت از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و جوجه‌آوری هستند، از اهمیت ویژه‌ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد‌ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در ۷ کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید + ویدئو
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد