Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:41:13 GMT

همایش بزرگ ریش سفیدان و معتمدان در دیر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۷۹۱۵

همایش بزرگ ریش سفیدان و معتمدان در دیر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی نوشاد صبح شنبه در نشست با مسئولان شهرستان دیر با اشاره به نقش ریش سفیدان و معتمدان در امنیت هر منطقه، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین برای افزایش صلح و سازش در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه این همایش در روز چهارشنبه و با حضور ریش سفیدان و معتمدان، و مسئولان در مرکز شهرستان دیر برگزار خواهد شد، افزود: این همایش با هدف احیای فرهنگ کدخدا منشی و پا درمیانی در راستای کاهش جرائم برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود با حضور ریش سفیدان و معتمدین در کنار دستگاه قضایی، بسیاری از اختلافات و مشکلات خانوادگی و طایفه‌ای، حل و فصل و از مراجعه آن‌ها به محاکم قضایی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشاد با تاکید بر اینکه استفاده از این ظرفیت گسترده و فراگیر برای بازسازی موضوعات اجتماعی موثر خواهد بود، اظهار داشت: بخشی از درگیری دستگاه قضایی در حوزه پرونده‌های خرد است و این موضوع می‌طلبد که نقش ریش سفیدان و بزرگان در صلح و سازش را احیا کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع وظیفه مسئولان و کارکنان ادارات است و ما در دادگستری شهرستان نیز بر این امر تاکید داشتیم.

وی با اشاره بر اهمیت نام‌نویسی همه مردم و مسئولان در سامانه (ثنا) اظهار داشت: شهروندان بدون داشتن پرونده‌های قضایی نیز می‌توانند با نام نویسی در سامانه «ثنا» نسبت به دریافت امکانات نرم افزاری الکترونیکی اوراق قضایی اقدام کنند تا هر موقع لازم شد از این امکان بهره مند شوند.

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: همه مسئولان، نهادها و ادارات، مردم را برای ثبت‌نام در این سامانه ترغیب و نسبت به مزایا و محاسن آن آگاه سازند.

کد خبر 4359013

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دادگستری استان بوشهر شهرستان دیر بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد خرم آباد گرگان دهه کرامت شهرکرد یاسوج شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه