Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسینعلی حاجی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در نامه به مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری را تشریح کرد.

حاجی در نامه به پزشکیان نوشته است؛ احتراماً در خصوص مصاحبه مورخ ۲۳ تیرماه ۹۷ جنابعالی با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری مراتب زیر به استحضار می‌رسد:

همانگونه که می‌دانید بانک مرکزی تا کنون بار‌ها مواعدی را برای پرداخت مطالبات مردم تعیین کرده لکن هیچ گاه به آن عمل نکرده است، که به نظر نمی‌رسد اینبار نیز عزم و اراده جدی برای پرداخت مطالبات مردم وجود داشته باشد چراکه بعد از اعلام جدول زمانبندی با وضع مقررات بلاوجه و فاقد مبنای منطقی از پرداخت مطالبات عملاً اجتناب می‌کنند آنهم به بهانه‌های مختلف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:لزوم برخورد قاطع با متخلفان در موسسات غیرمجاز / بانک مرکزی در کنار مجلس است 


همانطور که تصریح نموده اید علیرغم اینکه برای پرداخت مطالبات، تامین اعتبار شده است لکن پرداختی صورت نمی‌گیرد که عملاً نتیجه همان است و مورد بحث همین جاست که بانک‌های عامل با ضبط این وجوه به دنال کسب منفعت برای خود هستند و اطاله پرداخت تضمین کننده نفع بانک عامل است لذا هر آنچه که باعث وقفه در پرداخت حقوق مردم گردد مورد استقبال بانک‌های عامل می‌باشد، لذا از دلایل وضع مقررات بلاوجه و به اصطلاح پیچاندن مردم تامین همین هدف می‌باشد.

جناب آقای پزشکیان راستی آزمایی به شکلی که توسط بانک‌های عامل انجام می‌شود نه با هدف واقعی راستی آزمایی است بلکه با هدف تاخیر یا عدم پرداخت پول مردم است چراکه اگر برای رئیس کل بانک مرکزی هم اینگونه راستی آزمایی اعمال گردد قطعا به سهولت از آن نمی‌گذرد. مثلا برای اینکه به یک سپرده گذار می‌گویند:، چون در خود اظهاری یک حساب بانکی به مبلغ ۳۰۰۰ تومان در چند سال قبل داشته‌ای و اعلام نکرده داید در راستی آزمایی مردود شده اید. یا مطالبه پرینت دستگاه کارتخوان از مشتریان که در سنوات دور عملیات بانکی داشته ایند باعث حذف سپرده گذاران و جلوگیری از تحمیل ضرر و زیان به بیت المال نیست بلکه باعث قلع و قمع سپرده گذاران و تضییع حقوق ملت است.

جناب آقای پزشکیان اگر بانک مرکزی در اعلام پرداخت مطالبات ۷ هزار نفر بر اساس مصاحبه سی تیرماه جنابعالی صادق است حداقل اسامی و مشخصات آن‌ها را در سایتی اعلام نمایند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. (نامه جمعی از سپرده گذاران کاسپین به جنابعالی موید این ادعاست.

نماینده محترم قوه مقننه در کمیته ساماندهی تعاونی‌های اعتبار غیرمجاز، چرا در قبال پرداخت بخشی از مطالبات سپرده گذاران تمام اصول اسناد آن‌ها را اخذ و باطل می‌کنند و تعهدات غیرقانونی از آن‌ها می‌گیرند؟ همانطور که قبلاً نیز راهکار ارائه نموده بودیم، برای ساماندهی تمام این موسسات چه ضرورتی داشت که این بلا را سر سپرده گذاران بیاورند؟

در پایان از جنابعالی تقاضا دارم، در کمیته برای تصمیمات و تعهدات بانک مرکزی ضمانت اجرای موثر وضع نمایید یا برای ادعای مطروحه بانک مرکزی مبنی بر پرداخت مطالبات افراد، اسناد و مدارک متقن مطالبه شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

  پشت پرده‌ها از ساماندهی موسسات غیرمجاز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

امتداد - مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تا تاریخ 31‏/02‏/1403 برای پژوهشگران، محققان و علاقه مندان حوزه فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ با توجه به آثار فناوری های جدید بر متغیرهای کلالن اقتصادی و حکمرانی پولی، فصلنامه روند بانک مرکزی در نظر دارد ویژه نامه ای با موضوع « پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» و با محورهای زیر منتشر کند:


۱    بررسی آثار کلان اقتصادی و دلالت های سیاستی انتشار انواع پول های دیجیتال بانک مرکزی (کاربری سطح خرد یا کلان و مبتنی بر حساب یا میتنی بر توکن بودن انتشار)

۲    تبیین و بررسی نقش و جایگاه سایر نهادهای پولی ( مانند بانک های تجاری) پس از انتشار پول دیجیتال بانک مرکزی

۳    اثرات انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی بر نحوه ارائه خدمات و محصولات بانک های تجاری 

۴    انقلاب پول های دیجیتال و تحولات حکمرانی دیجیتال

۵    روش های شبیه سازی انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و بررسی مدل های پیاده سازی شده در سایر کشورها در بررسی آثار انتشار آن بر متغیرهای اقتصادی

۶    فرصت ها و چالش های تبادلات فرامرزی پول های دیجیتال بانک مرکزی (مزایا، معایب، محدودیت ها و فرصت ها)

۷    تاثیر متقابل رمزارزهای خصوصی و پول دیجیتال بانک مرکزی

۸    ارزیابی نظام دولایه انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و مقایسه آن با روش های در دسترس

۹    کیفیت و الزامات قراردادهای هوشمند مبتنی بر پول دیجیتال بانک مرکزی از منظر حقوقی، فنی و کسب و کاری

علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل ravand@cbi.ir  ارسال کنند.   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!