Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: جنگ آب را کسانی در کشورهای توسعه یافته نظریه پردازی و تئوریزه کرده‌اند که عمدتا دل در گرو مسائل و منافع رژیم صهیونیستی داشته و دارند.

به گزارش ایمنا رضا اردکانیان در "همایش ملی چالش‌های آب در شرق کشور، نقش مردم و تدابیر حاکمیت" در مشهد افزود: آنها به دنبال این بوده اند تا تنازع بر سر آب را عادی جلوه دهند اما باید حواسمان باشد که در این زمین بازی نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه گفت: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور و شیرین سازی آن عملیاتی و این موضوع به طور جدی از سوی وزارت نیرو دنبال می‌شود. در همایشی که امروز با حضور مسئولان و صاحبنظران حوزه آب در استانهای خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان برپا شده آینده پژوهی این طرح مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.  

وزیر نیرو ادامه داد: در وضعیت کنونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداران حوزه شرق کشور برای پاسخگویی به مردم در حوزه آب تحت فشار هستند و باید این موضوع به صورت پایدار و اساسی پیگیری شود.  

اردکانیان گفت: حفظ حیات در نوار شرق کشور یکی از ضروریات است. حیات یک منطقه نباید محدود به اندازه نزولات جوی باشد، از این رو با توجه به وضعیت نامتوازن بارش‌ها باید با رعایت توسعه پایدار و جنبه‌های زیست محیطی به‌گونه‌ای عمل شود که جمعیت در شرق کشور حفظ و اضافه شود.  

وی محور مهم فعالیت‌های وزارت نیرو را سازگاری با کم آبی دانست و افزود: کم آبی ذات اقلیم ایران است، بنابراین باید با برنامه ریزی درست پاسخگوی مردم در حوزه آب بود. می بایست هیچ تصمیمی در حوزه آب بی مطالعه و فاقد آینده پژوهی صورت نگیرد. از این پس در حوزه وزارت نیرو عرصه فعالیت بر مسئولان و مدیرانی که تصمیمهای بدون مطالعه و فاقد آینده پژوهی بگیرند تنگتر می شود.  

اردکانیان همچنین به پیش نیازهای تصمیم گیری پایدار برای انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور اشاره و بیان کرد: پایبندی به اخلاق در مدیریت صحیح آب و حل چالش‌های این حوزه، توجه به اقتصاد آب، تقویت مرکز مطالعات پایه، طرح آمایش ملی حوزه آب، توجه به اقتصاد آب و تقویت حضور بانوان در عرصه مدیریت آب از مهمترین این پیش نیازها است.  

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جنگ آب وزير نيرو اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره در خبر فوری گزارش داد نیرو‌های مسلح یمن آغاز چهارمین مرحله عملیات خود در برابر ادامه تهاجم علیه نوار غزه را اعلام کرد.
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن که در راهپیمایی میلیونی در صنعا سخنرانی می‌کرد، گفت نیرو‌های ما روند تحولات در نبرد غزه و ادامه تهاجم علیه این منطقه و آماده شدن برای حمله به رفح را دنبال می‌کنند.
وی افزود در این مرحله همه کشتی‌هایی که تحریم کشتیرانی اسرائیل را نقض کردند و کشتی‌هایی را که به طرف بنادر فلسطین اشغالی از دریای مدیترانه حرکت کنند، در هر منطقه‌ای که دست ما برسد، هدف قرار خواهیم داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طوفان‌الاقصی/ ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس به طولکرم برای انتقال پیکر شهدا
  • طوفان‌الاقصی/ ممانت رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس به طولکرم برای انتقال پیکر شهدا
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان