Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مجمع کارآفرینان ایران گفت: بورس یک بستر شفاف است و در سال‌های گذشته عملکرد موفقی داشته و به اهداف خود در تنظیم بازار‌ها و ایجاد شفافیت دست یافته است، اما امروز به دلیل عادی نبودن شرایط و برخی تصمیمات در سطح کلان کشور، شاهد عدم توازن در حجم عرضه و تقاضای محصولات در این بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، این روز‌ها با تصمیم دولت، نرخ پایه محصولات در بورس کالا با دلار ۴۲۰۰ تومانی تعیین می‌شود. اتفاقی که قبل از اجرای آن با هشدار کارشناسان و مسوولان مبنی بر صف طولانی متقاضیان خرید مواد با دلار ۴۲۰۰ تومانی از بورس روبه رو شد، اما به دلیل فشار‌های موجود این هشدار جدی گرفته نشد.
در همین زمینه محمدرضا دیانی رئیس مجمع کارآفرینان ایران در گفت و گو با خبرگزاری میزان به رشد تقاضا در معاملات بورس اشاره کرد گفت: لازم است که منظور مدیریت حجم تقاضای مواد اولیه، مسئولین مربوطه نظارت بیشتری بر اصالت تولیدکنندگانی که مجوز آن‌ها را برای خرید از بورس  صادر می‌کند داشته باشد تا مواد اولیه به تولیدکنندگان واقعی برسد.
وی با اشاره به اثرات و دستاورد‌های موفق بورس کالا در سال‌های گذشته در شفافیت بازار و جلوگیری از ایجاد رانت اظهار داشت: بورس یک بستر شفاف است و در سال‌های گذشته عملکرد موفقی داشته و به اهداف خود در تنظیم بازار‌ها و ایجاد شفافیت دست یافته است، اما امروز به دلیل عادی نبودن شرایط و برخی تصمیمات در سطح کلان کشور، شاهد عدم توازن در حجم عرضه و تقاضای محصولات در این بازار هستیم.
رئیس مجمع کارآفرینان ایران با بیان این که شرایط فعلی اقتصادی، تحریم ها، قیمت دلار و سایر موانع مانع از داشتن بازاری عادی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر همزمان با افزایش قیمت دلار و احتساب نرخ پایه محصولات در بورس با دلار ۴۲۰۰ تومانی، تقاضای خریداران در بورس کالا افزایش یافته که بخشی از این مواد صادر و بخشی بنا به دلایلی از کشور خارج می‌شود که لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت با انجام بازنگری در صحت عملکرد تولیدکننده‌ها و شناسایی تولیدکنندگان واقعی این روند را بهبود ببخشد.
دیانی تاکید کرد: انجمن‌ها و تولیدکنندگان واقعی که در امر تولید مشغول هستند نباید زمینه را برای دلالان ایجاد کنند تا آن‌ها از این فرصت سوء استفاده کنند؛ به این ترتیب با انجام پالایش متقاضیان شاهد رسیدن مواد به مصرف کنندگان واقعی خواهیم بود.
وی در انتها خاطر نشان کرد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از استعلام صحت فعالیت تولیدکنندگان، مجوز خرید آن‌ها از بورس را صادر کند تا شاهد توازن عرضه و تقاضا باشیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارآفرینان حجم تقاضا بورس کالا مواد اولیه متقاضیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۵۰ دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودرها قرار است سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

بر این اساس جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 20 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 689 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

 

همچنین جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 30 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 719 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا