Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عجم ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پدیده افزایش دما در استان، اظهار داشت: به طور حتم گرمای بالای تابستان بر فعالیت زنبوردان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه زمانی که هوای داخل کندو خیلی گرم شود فعالیت عادی زنبورها مختل شده و شدت یافتن این شرایط ممکن است به از دست رفتن کلنی منجر شود، بیان کرد: در صورت بالارفتن بیش از حد دمای کندو ملکه تخم ریزی را کاهش یا حتی متوقف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و آبزیان دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در این شرایط تمام فعالیت زنبورها  بر خنک کردن کندو متمرکز می شود و بیشترین نیروی آن ها بجای حمل شهد به کندو، صرف حمل آب جهت خنک نگهداشتن آن می شود.

عجم با اشاره به راهکارهای کاهش اثر گرمای تابستان بر تولید عسل، گفت: زنبورداران می توانند با خارج کردن یک قاب از کندوهای ۱۰ قابی گردش هوا در کندو را افزایش داده و سبب خنک شدن کندو شوند.

وی، ایجاد سایبان را یکی دیگر از راهکارهای خنک ماندن کندو عنوان کرد و افزود: قرار دادن کارتن یا شاخ و برگ درختان روی درب کندو و جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به کندو به خصوص فلز روی درب، چند درجه هوای داخل کندو را خنک تر خواهد کرد.

وی، قرار دادن کندو بر روی یک پایه، پر کردن داخل درب کندو با یونولیت، قرار دادن آب بهداشتی و سالم در نزدیکترین فاصله ممکن از کندوها، عدم مسدود بودن سوراخ های تهویه روی بدنه و درب کندو را از دیگر راهکارهای مقابله با گرمای هوا در کندو برشمرد.

کد خبر 4359025

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی زنبور عسل گرمای شدید بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد خرم آباد گرگان دهه کرامت شهرکرد یاسوج شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی زیر سایه خورشید سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت