Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج سیدعلیخانی گفت : هم اکنون بالا بودن استهلاک ناوگان حمل و نقل یکی از مشکلات عدیده کامیونداران به شمار می رود و طبق آمار سن ناوگان 14 سال می باشد و ناوگانی که بخواهد جایگزین شود با قیمت های روز خیلی گران است و اقتصادی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ متاسفانه به علت عدم رسیدگی به برخی از مطالبات کامیونداران دور دوم اعتصاب نیز ایجاد شد در این رابطه به سراغ سید علی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان رفتیم و از وی خواستیم تا در این رابطه توضیحاتی بفرمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: با اقدامات همه دستگاه های زیربط کلیه خواسته های حمل بار مورد رسیدگی قرار گرفت و درخواست هایی که نیاز به مجوز قانونی و مصوبه مجلس  داشت در دست پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: آماری که به طور مرتب و روزانه از سی ام تیر ماه تا به الان رصد می کنیم حمل بار به خوبی انجام می شود علی الخصوص در استان کرمان  کلیه شرکت های حمل بار خوب همکاری کردند و خدا را شکر تا الان اعتصابی در این رابطه نداشته ایم  و به طور نرمال و عادی حمل بار انجام می شود.
 

حاج سیدعلیخانی  ادامه داد: مشکل اصلی در حمل و نقل متناسب نبودن بار با سیستم حمل و نقلی است در طی ده سال گذشته رشد بار 40 درصد بوده در صورتی ناوگان حمل و نقل 100درصد رشد داشته است به هر حال تعداد کامیون ها دو برابر شده است.

وی عنوان کرد: اخیرا به علت وضعیت رکود اقتصادی و تحریم ها روی سیستم های تولید اثر گذاشته و تولید را پایین آورده است و متاسفانه به میزان کامیونها بار نداریم وقتی به تعداد کامیونها بار نباشد نرخ کرایه توافقی انجام می شود و ثابت نیست همین توافقی بودن نرخ کرایه و زیاد بودن کامیون باعث ایجاد روابط منفی بین کامیوانداران و شرکت های حمل و نقل می شود و این در حالیست که وقتی عرضه زیاد و تقاضا کم باشد برهمان اساس قیمت هم پایین می آید.

وی اذعان داشت: بعضی از کالاهایی که قرار شد به صورت شرکتی حمل شود قراردادی به  امضاء رسید که تا 20 درصد افزایش قیمت به آن تعلق گیرد که در حال اجرایی شدن است.

حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: بخش های اشتغالزایی ، تسهیلات و سایر موارد این چنینی که در اختیار کامیونداران قرار می گرفت در حال حاضر وجود ندارد باید کمک شود تا سیستم حمل و نقل ارتقا پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بالا بودن استهلاک ناوگان حمل و نقل یکی از مشکلات عدیده کامیونداران به شمار می رود  و طبق آمار سن ناوگان 14 سال می باشد و ناوگانی که بخواهد جایگزین شود با قیمت های روز خیلی گران است  و اقتصادی نیست.

حاج سیدعلیخانی به گرانی قطعات و لاستیک نیز اشاره کرد و گفت : مسائل اقتصادی روز و تحریم ها باعث شده تا تغییر قیمت هایی را در کلیه کالا ها داشته باشیم و این تنها مربوط به حوزه حمل و نقل نمی شود .

وی گفت : یکی از مواردی که مصرف زیاد دارد لاستیک است که استهلاک آن نیز زیاد است و باید مرتب تعویض شود و در این رابطه براساس برنامه ریزی انجام شده و با هماهنگی مدیریت استان ، کارخانه لاستیک و سازمان صنعت، معدن و تجارت یکسری از نمایندگی ها معرفی شدند تا سهمیه لازم را در اختیار کامیونداران قرار دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه  عمدتا لاستیک سنگین توسط کارخانه لاستیک بارز کرمان تولید و در سطح کشور توزیع می شود ، اذعان داشت:  سهمیه ای نیز به نمایندگی ها داده شد که از 26 تیر ماه به صورت مدیریت شده بین کامیونداران توزیع می شود

حاج سیدعلیخانی خاطرنشان کرد: 75 الی 80 درصد لاستیک مصرفی در کل کشور وارداتی است و تنها 25 درصد آن در داخل تولید می شود و همان طور که اطلاع دارید لاستیک وارداتی با قیمت افزایش ارز همراه بوده است و در تولید لاستیک داخلی نیز تغییری ایجاد نشده است و رانندگان حرفه ای و دارای کارت هوشمند می توانند به نمایندگی ها مراجعه نموده و لاستیک درخواستی خود را دریافت نمایند.

وی در رابطه با در اختیار گرفتن سوخت و گازوئیل اذعان داشت: شرکت نفت نسبت به مسافت و حمل بار سوخت لازم را در اختیار کامیونداران قرار می دهد.

حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: اخیرا سامانه ای با نام رسیدگی به شکایات راه اندازی شده که از تاریخ دوم تیر ماه نزدیک به 239 مورد شکایت واصله  17 مورد آن مورد رسیدگی قرار گرفته و مابقی نیزدر حال بررسی و رسیدگی می باشد.

وی اضافه کرد: کمیسیون ویژه تحت عنوان ماده 12 که وظیفه آن رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل بار می باشد کاری است که در این رابطه انجام شده است و برای تسهیل در کار،  کمیسیون را در داخل پایانه مستقر نمودیم که شاکیان میتوانند به طور مستقیم درخواست های خود را در اختیار آن قرار دهند و تاکنون  19  مورد با شرکت های حمل و نقلی برخورد شده که 14 مورد باری و 15 مورد آن مربوط به بخش مسافربری بوده است.

حاج سیدعلیخانی یادآور شد: عمده مسائل و مشکلاتی که در این کمیسیون مطرح می شد بحث عدم پرداخت کرایه ها بود که پی گیری شده و طی تماسی که با کامیونداران شاکی داشتیم این مورد تا حدودی رفع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد

 به دلیل تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه غیر حضوری اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ داود میرشکار دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان خوزستان شامگاه دوشنبه اعلام کرد: فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: فعالیت آموزشی مدارس در این شهرستان‌ها در بستر سامانه شاد انجام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود