Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، در ششمین جلسه این شورا که صبح شنبه برگزار شد؛ در راستای کنترل نقدینگی و سوق دادن آن به بخش تولید و بازار سرمایه، موضوع واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی و نهادهای عمومی به بخش خصوصی و عرضه آن در بورس و موانع استقبال بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از مصوبات خوبی که در این زمینه وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مشوق‌هایی برای جذاب و سودآور کردن طرح‌های نیمه تمام برای بخش خصوصی اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر این اساس و با تعیین ضوابطی، تغییر کاربری در برخی از طرح‌های نیمه تمام را به عنوان مشوقی برای جذابیت بخشیدن و سودآور کردن این نوع طرح‌ها به منظور مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در تکمیل و بهره‌برداری از آنها در نظر گرفت.

قیمت‌گذاری در پرداخت مبلغ طرح‌های نیمه تمام از دیگر مشوق‌هایی بود که برای واگذاری این نوع طرح‌ها به بخش خصوصی در نظر گرفته شد و بر این اساس مقرر گردید کارگروه‌هایی که برای این منظور در نظر گرفت شده، به گونه ای قیمت‌گذاری کنند که طرح‌ها و پروژه‌ها ، جذابیت بیشتری برای بخش خصوصی داشته باشند و سرمایه‌گذار بتواند بعد از تکمیل طرح و حتی به صورت اقساط قیمت آن را بپردازد.

 مشوق دیگری که در این جلسه برای استقبال بخش خصوصی از تکمیل طرح‌های نیمه تمام در نظر گرفته شد، این بود که این طرح‌ها حداقل تا ۱۰ سال بعد از بهره‌برداری، معافیت مالیاتی داشته باشند.

در این جلسه همچنین انجام واگذاری‌ها در چارچوب مقررات و مصوبات کارگروه  و حمایت دستگاه قضایی از فعالیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی  در این عرصه مورد تأکید قرار گرفت تا به این ترتیب بخش خصوصی بتواند با کمترین دغدغه به فعالیت و تکمیل و سودآوری این طرح‌ها بپردازد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست