Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@15:07:15 GMT

طرز تهیه سالاد تخم مرغ و سبزیجات

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۸۹۳۶۴

طرز تهیه سالاد تخم مرغ و سبزیجات

  به گزارش «پارسینه»، سالاد تخم مرغ غذایی لذیذ، پرکالری، اما کم چرب است. می‌توان به‌راحتی، با کمترین هزینه و خیلی سریع آن را درست کرد. در این سالاد بیشتر از سبزیجات تازه که خواص بسیاری داشته به همراه یک قاشق غذاخوری سس مایونز کم‌چرب استفاده می‌شود. در روش‌های سنتی برای تهیه‌ی سالاد تخم مرغ معمولا نصف فنجان سس مایونز را با تخم مرغ ترکیب می‌کردند و هیچ ماده‌ی غذایی دیگری درون سالاد استفاده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این سالاد برخلاف روش سنتی دارای ارزش غذایی بیشتر و رنگ و بوی بهتری است.
در کل این سالاد از پنج ماده‌ی غذایی مختلف و سبزیجات معطر تهیه می‌شود و سُس مایونز فقط به‌عنوان اشتهاآور و طعم دهنده، استفاده می‌شود و به هیچ وجه غذا را سنگین نمی‌کند. نکته جالب آنجاست این سالاد در هر وعده‌ی غذایی تنها ۲ گرم چربی اشباع دارد، در حالی که مواد مغذی موجود در آن بسیار زیاد است.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد:
تخم مرغ بزرگ پخته و خردشده: ۲ عدد
هویج متوسط پخته و خُردشده: ۲ عدد
خیارشور بزرگ و خُردشده: ۱ عدد
نخود فرنگی: یک‌چهارم فنجان
جعفری خُردشده: ۲ قاشق غذاخوری
شوید خردشده: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز کم‌چرب: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
فلفلِ سیاه: یک‌هشتم قاشق چای‌خوری
تمام این مواد را با هم مخلوط کرده و مدتی در یخچال قرار دهید تا سرد شود. بهد سالاد آماده‌ی مصرف است.

با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید شوید یا جعفری را از این دستور حذف کنید، اما استفاده از این مواد، بافت و عطر و طعم بهتری به  سالاد شما می‌دهد.
‌ همچنین به‌جای سس مایونز می توانید از ماست استفاده کنید که به کاهش چربی و افزایش پروتئین غذا کمک می‌کند. این کار سبب تغییر بافت و عطر و طعم غذا می‌شود. نگران مصرف سُس مایونز نباشید، زیرا مقدار سسی که در این سالاد استفاده می‌شود بسیار کم است و سبزیجات زیادی در کنار آن استفاده می‌کنید.
در خصوص سرو سالاد تخم مرغ‌ می‌توانید از این سالاد در کنار غذای اصلی استفاده کرده یا آن را به‌ صورت ساندویچ میل کنید.

زمانی که هویج و تخم مرغ درحال پختن است، شِوید، جعفری و خیار شور را آماده کنید. حتما قبل و بعد از خُرد کردن خیارشور آبِ اضافی آن را گرفته و بعد آن را به سالاد اضافه کنید. برای این کار از دستمال کاغذی استفاده کنید تا آب خیارشور را به خوبی جذب شود.   درصورتی‌که از کنسرو نخودفرنگی استفاده کردید، می‌توانید باقی‌مانده‌ی آن را درون یک ظرف دربسته نگه‌داشته و برای غذا‌های دیگر استفاده کنید. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه سالاد سالاد تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۸۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش شب آوا از شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: سیمای مرکز گیلان با هدف ایجاد نشاط و شادمانی و ارائه اطلاعاتی درباره موسیقی گیلان به مخاطبان برنامه‌ای با عنوان «شب آوا» تهیه می‌کند. 

گزارش، گفتگوی کارشناسی، اجرای خوانندگان، معرفی کتاب و نو آوا بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهد.

برنامه «شب آوا» پنجشنبه‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه باران پخش می‌شود.

عوامل دست اندر کار این برنامه عبارتند از: تهیه کننده: فرهاد ورزلدوست، دستیار تهیه: اسماعیل حاجتی، کارگردان تلویزیونی: حمید شیراوژن، مجری: علی آقازاده، تصویربرداران: سید حسن جعفری، علی احمدی، مسعود پژهان، صدابردار: عباس علی اکبری، منشی صحنه: مینا بالیدی و تدوین: بهروز مرادی.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • پخش شب آوا از شبکه باران
  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی