Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:35:16 GMT

تجلیل از کار آفرینان برتر استان کرمان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۰۰۵۳

تجلیل از کار آفرینان برتر استان کرمان

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ نصرالله بازوند ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : تقویت خلاقیت و نوآوری، حفظ و نگهداشت استعدادهای انسان، کشف استعدادهای سخت‌افزاری و نرم افزاری و ایجاد رابطه‌ای میان استعدادهای انسانی، محیطی و جغرافیایی در حوه کارآفرینی بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کارآفرینان را مهمترین قشر برای ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: موانعی بر سر راه کارآفرینان وجود دارد و با مشکل نبود فرهنگی که نوآوری را حمایت کند، مواجه هستیم.

بازوند به نبود تعلق سازمانی و کاهش ضریب مسؤولیت‌پذیری اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه ما هر زمانی که بحث پرداخت تسهیلات مطرح شد، گروهی که نه کارآفرین و نه خلاق هستند، دریافتی دارند و همین‌ امر سبب شده کارآفرینان را تحت شعاع قرار دهند.

وی تصریح کرد: منابع به دست افراد واقعی و خاص نمی‌رسد و اگر کارآفرینی یکبار هم در حین انجام کار با مشکل مواجه شد، برای بار دوم مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم تعادل و ارتباط بین پروژه‌ها و طرح‌ها با استراتژی منطقه‌ای را از جمله مشکلات حوزه اشتغال دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید به سراغ کارآفرین بروند و در جهت رفع مشکلات و معضلاات سر راه آنها گام بردارند.

وی نبود دانش حرفه‌ای و مهارت و عدم مهارت آموزی را یکی دیگر از مشکلات کشور برشمرد و عنوان کرد: قطعا تا زمانی که این موانع از سر راه کارآفرین و تولید برداشته نشود، نباید انتظار یک اقتصاد پویا را داشته باشیم.

بازوند از بحران آب و تنش آبی استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: 300 هزار شغل به واسطه کشاورزی در استان کرمان داریم و در این راستا حفظ اشتغال موجود اولویت دولت در استان کرمان است، لذا باید با تغییر الگوی کشت و آبیاری این اشتغال را حفظ کنیم.

در این همایش فدایی، سرپرست استانداری کرمان با اشاره به اینکه کار آفرینی و کار آفرین شدن خیلی ارزشمند است گفت: کار آفرینان هستند که با خلاقیت و ایده های جدید خود باعث تحولاتی در سطح استان و کشور شده اند.
وی افزود: کارآفرینان برتر باید ایده ها، تجارب و روش های خود را به دیگران منتقل کنند که هرچند بخشی از آن ذاتی و بخشی قابل انتقال و آموزش است.

فدایی تصریح کرد: کار آفرینان انتظاراتی برای تسریع و تسهیل در انجام کارهای خود از دولت و مسئولین دولتی دارند و بالعکس.

سرپرست استانداری کرمان گفت: کار آفرینان در بحث اشتغال نقش زیادی دارند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان به عنوان استانی کارآفرین در سطح کشور مطرح است، گفت: امروزه داشته های لازم برای توسعه با گذشته متفاوت شده و دیگر منابع زیرزمینی مطرح نبوده، بلکه به نیروی انسانی توجه می‌شود.
سید مهدی طبیب‌زاده افزود : ما مفاهیمی همچون کارآفرینی، بهره‌وری و ... را به خوبی شروع می‌کنیم اما متاسفانه متفرق و بی برنامه این راه ها را ادامه می دهیم و نهایتا نتیجه مطلوب را کسب نمی‌کنیم.

وی به تعاریف کارآفرینی پرداخت و عنوان کرد: کارآفرینی یکی از ضروریات توسعه استان کرمان است اما باید یک مفهوم کارآفرینی جامع و مطلوب و عملیاتی برای این موضوع تعریف کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر لزوم نگاه علمی به اکوسیستم کارآفرینی تاکید و بیان کرد: بایستی تفکر سیستمی به کارآفرینی داشته باشیم زیرا پراکندگی ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند لذا متولیان امر و دانشگاهیان باید اکوسیستم کارآفرینی تعریف کنند.
وی به دیدگاه‌های متفاوت ارگان‌های مختلف به کارآفرینی اشاره کرد و افزود: سازمان‌های زیادی از جمله اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی، جهادکشاورزی، استانداری، سازمان صنعت و معدن و ... در استان کرمان از دیدگاه خود به کار آفرینی توجه کرده‌اند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: با دانشگاه تهران مذاکراتی در خصوص کارآفرینی داشته ایم تا آموزش‌های لازم را فراگیریم و نگاه سیستمی به کارآفرینی داشته باشیم که بتوانیم استعدادها را کشف و آموزش های لازم را در این راستا داده ضمن آنکه از سوی دیگر نیز بتوانیم رفع موانع و تسهیل در سرمایه گذاری صورت دهیم.

وی گفت: در حال تنظیم اکوسیستم کارآفرینی در استان کرمان هستیم تا بتوانیم به صورت علمی این اکوسیستم را طراحی و نقش هر بخش را تعیین کنیم تا به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه استان به کار گرفته شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان به عنوان استانی کارآفرین در سطح کشور مطرح است، اظهارکرد: امروزه داشته های لازم برای توسعه با گذشته متفاوت شده و دیگر منابع زیرزمینی مطرح نبوده، بلکه به نیروی انسانی توجه می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان؛ صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و 40 امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، نشان قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی 24 -32 در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند. 

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به 7 رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است. 

 

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود