Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- افشاني گفت:اجراي اين قانون را از روز گذشته آغاز کردم بطوري‌که ليست کامل بازنشستگان را دريافت کردم و از فردا اين قانون در شهرداري اجرايي خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري آريا، محمدعلي افشاني شهردار پايتخت در اولين نشست خبري خود با اصحاب رسانه از اجراي قانون ممنوعيت بازنشستگان در شهرداري؛ از فردا و برنامه ريزي براي حذف تکدي گري در تهران و ديگر برنامه هايش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار تهران در خصوص منع بکارگيري بازنشستگان و اجراي اين قانون در شهرداري اظهار داشت:اجراي اين قانون را از روز گذشته آغاز کردم بطوري‌که ليست کامل بازنشستگان را دريافت کردم و از فردا اين قانون در شهرداري اجرايي خواهد شد.
وي با بيان اينکه يکي از کساني که با جديت به دنبال اجراي اين قانون بوده، خودم هستم، تاکيد کرد:چرا که معتقدم اين قانون به نفع استفاده از نخبگان خواهد بود و شهرداري در اجراي قانون منع بکارگيري بازنشستگان پيشتاز خواهد بود
شهردار تهران در ادامه دانش فردي، تجربه مرتبط و توان اجرايي را از جمله شاخص‌هاي انتصابات خود عنوان کرد و گفت:سلامت اداري به خصوص در مسايل مالي و پرهيز از رانت از مهمترين شاخصه‌هاي انتصابات است.
وي تصريح کرد:به معاونت منابع انساني اعلام کردم که رزومه افراد جديد و قديم را در سايت بارگذاري کنند تا شهروندان بتوانند قضاوت صحيحي داشته باشند.

حذف تکدي‌گري در تهران
افشاني با بيان اينکه کاهش آسيب‌هاي احتماعي موضوع ديگري است که رهبر معظم انقلاب هم روي اين موضوع تاکيد دارند، افزود:حذف تکدي‌گري و کاهش آن از جمله اين آسيب‌هاي اجتماعي است.تکدي‌گري باعث مي‌شود چهره‌اي در ذهن افراد شکل گيرد که مناسب پايتخت نيست.
وي با بيان اينکه نقش رسانه‌ها مي‌تواند در کاهش اين موضوع موثر باشد، گفت:براي اين موضوع تقسيم کار شده است و استانداري و نهادهاي مرتبط مثل کميته امداد در اين راستا به شهرداري کمک مي‌کنند.
شهردار تهران ادامه داد: 70 درصد متکديان در تهران، خارجي هستند و از 30 درصد بقيه نيز تنها 10 درصد واقعا تهراني هستند. تلاش مي‌کنيم تا سال آينده هيچ متکدي در تهران نباشد.

بازگرداندن معتادان متجاهر به شهرهاي خودشان
افشاني اعتياد را يکي ديگر از آسيب‌هاي جدي تهران برشمرد و افزود:موضوع بعدي اعتياد است که يکي از آسيب‌هاي جدي جامعه ماست و اين جزو اولويت‌‌هاي ماست که با توجه به نقش وزارت ‏کشور و وزير کشور و استانداري‌هاي شهرهاي مختلف اين را جدي دنبال خواهيم کرد. 56 درصد از معتادان تهران از ‏شهرهاي ديگري هستند و قرار است اينها را به شهرهاي خود برگردانيم تا در اين زمينه چهره شهر بهتر از قبل شود. ‏
شهردار تهران در ادامه گفت: مردم ما به شادي نيازمندند و مردم بايد احساس کنند که مي‌توانند با هزينه اندک شاد زندگي کنند و اين از وظايف ماست.‏
افشاني در ادامه با بيان اينکه ساماندهي سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي از اولويت‌هاي ماست، افزود: همان‌طور که مي‌دانيد بخش قابل ملاحظه‌اي از ساختمان‌هاي شهر با زلزله بالاي 6 ريشتر فرو مي‌ريزد به همين دليل ما ‏برنامه داريم که مديريت بحران را ساماندهي کنيم تا اگر حادثه‌اي روي داد، آمادگي لازم باشد و بعد تلاش کنيم براي مقاوم‌سازي و ‏نوسازي بافت‌هاي فرسوده که در طول برنامه به آن خواهيم پرداخت. ‏
وي گفت: بايد بتوانيم شناسنامه ساختمان‌ها را داشته باشيم تا بتوانيم در مواقع بحراني از آن استفاده کنيم. ‏
افشاني با بيان اينکه بايد از امکانات هوايي در شرايط بحراني استفاده کنيم، افزود: مساله ديگر سيل است با توجه به تغيير شرايط اقليمي ممکن با سيل‌هاي ‏مهمي روبرو بشويم و بارندگي بالاي 200 ميلي‌متر داشته باشيم در شهر تهران دچار آسيب جدي خواهيم شد؛ به همين دليل به ‏معاونان مربوطه دستور داده‌ام که وضعيت شهر را در مقابل بحران‌هاي حاصل از سيلاب بررسي کنند. ‏

تدوين برنامه شهرداري بر اساس آخرين دستاوردهاي دنيا
وي در اين نشست خبري با بيان اينکه اين نشست بايد راهي باشد که آينده بهتري براي تهران داشته باشيم، اظهار کرد:برنامه من بر اساس آخرين دستاوردهاي دنيا تدوين شده است و بر اساس دانشي که در کشور ما وجود دارد.
وي با اشاره به شعار خود در اداره پايتخت توضيح داد:تهران شهر زيست‌پذير، شهروند مشارکت‌پذير برنامه‌اي است که کيفيت زندگي مردم را افزايش مي‌دهد.
افشاني با بيان اينکه مشارکت به عنوان مهمترين اصل در برنامه مدنظر است و لازمه هرگونه پيشرفت مشارکت مردم است، تاکيد کرد: اجراي بدون تبعيض قانون براي همه اقشار جامعه، موضوعي است که هر مديري بايد به آن پايبند باشد.
وي با اشاره به اهميت شفافيت در شهر گفت: همه مردم به اطلاعات شهرداري دسترسي دارند و بايد بدانند منابع چگونه تامين مي‌شود و شرايط آينده چيست؟
شهردار تهران اضافه کرد:‌ همه مديران شهري موظف به پاسخگويي به مردم و اصحاب رسانه هستند؛ ما بايد از نقد اصحاب رسانه استقبال کنيم چون آنها در جامعه هستند.
وي با بيان اينکه ما در شهري زندگي مي‌کنيم که در آن زيست دوگانه وجود دارد، افزود: کاهش فاصله بين محلات محروم و محلات برخودار جزء برنامه‌هاي من است.

افزايش 70 واگن به مترو تهران در يک ماه آينده
شهردار تهران گفت: موضوع بعدي که بسيار حائز اهميت است آلودگي هوا و حمل و نقل و عمومي است که همه با آن روبرو هستيم، به همين دليل ‏جزء اولويت‌هاي ماست و قدم‌هاي اصلي را در اين زمينه بر مي‌داريم که يکي از آنها توسعه خطوط مترو است. تا هفته دولت ‏بيش از 50 کيلومتر از مسيرهاي مترو بهره‌برداري مي‌شود و 70 واگن هم اضافه خواهد شد و مهمترين برنامه ما ساخت و توليد ‌‏630 واگن است که کار بسيار خوبي در اين زمينه انجام شده است و مراحل مختلف آن انجام شده است.در مناقصه 11 شرکت ‏اروپايي هم حضور داشتند البته نهايتا سه شرکت اسناد را تحويل دادند و برنده شدند و شرکت واگن‌سازي تهران با مشارکت يک ‏شرکت چيني برنده شده و به زودي توليد آنها شروع شده است. ‏
وي گفت:فرق اين قرارداد با قرارداد قبلي اين است که قيمت امروز محصولات بهتر از قبلي است؛ در قرارداد قبلي هم 25 درصد به 55‏درصد داخلي‌سازي رسيد.ما به طور کامل در آينده خواهيم توانست واگن‌ها را در داخل بسازيم.
افشاني در خصوص حفظ باغات رو اولويت بعدي خود دانست و گفت:موضوع بعدي که به شخصه پيگير آن هستم، اين است که در دوره مديريت من هيچ جايي تغيير کاربري داده نخواهد شد و ‏مصوبه شوراي شهر درباره برج باغ‌ها را اجرا مي‌کنيم.با توجه به نياز مبرم شهر به فضاي سبز هيچ تغيير کاربري رخ نخواهد ‏داد.
وي ادامه داد:جلسه‌اي با بنياد مستضعفان و ستاد اجرايي فرمان امام داشتم تا باغ‌هاي تحت اداره آنها در اختيار ما باشد تا از ساخت و ساز در ‏آن جلوگيري شويم و تعدادي از اين باغ‌ها تبديل به فضاي سبز براي مردم شود.
شهردار تهران همچنين گفت:در بخش حمل و نقل عمومي نوسازي يکي از برنامه‌هاي مهم است.يکي نوسازي اتوبوسراني است که 3 هزار اتوبوس در ‏تهران بايد نوسازي شوند؛ به زودي تعدادي از اين اتوبوس‌ها نوسازي مي‌شوند.مساله بعدي موتورسيکلت‌هاست که با مشارکت برخي ‏نهادها و مالکان، بايد موتورها برقي شوند.‏

استقبال از تحقيق و تفحص مجلس از شهرداري
افشاني در خصوص مخالفت با تحقيق و تفحص مجلس از شهرداري گفت:من به هيچ وجه مخالف تحقيق و تفحص مجلس از شهرداري تهران در دوره گذشته و همچنين در دوره خودم نيستم.
وي با بيان اينکه من از تحقيق و تفحص در دوره خودم هم استقبال مي‌کنم،تاکيد کرد:حاضرم اين تحقيق و تفحص هر سه ماه يک بار اتفاق بيفتد.
شهردار تهران ادامه داد:بناي من بر حاکميت قانون است و از اين موضوع کاملا استقبال مي‌کنم و کساني که مي‌گويند من مخالفم کمي بهتر است در اين باره پرس و جو کنند.

اين دوره مديريت شهري، دوره مبارزه با فساد است
افشاني درباره وضعيت شهرداري درباره فساد و ترافيک و...گفت: کدام نظرسنجي شد که در اين دو ماه فسادها زياد شده باشد؟ ما هرچه مي‌گوييم بايد مبناي علمي و قابل استناد داشته باشد. در اين دوره مديريتي مهمترين اولويت من مبارزه با فساد است و انتظار توسعه با فساد مثل انتظار باران منهاي ابر است. در جامعه‌اي که فساد وجود دارد هرگز روي توسعه را نخواهيم داد. به همين دليل به دنبال مبارزه با فساد هستيم. اولين برنامه استقرار ابرسيستم است. شهرداري يک نهاد خدماتي بزرگ است و نمي‌توان در عرض مدت کوتاه تغييرات بنيادي ايجاد کرد اشتباه است. اين نياز به فرايند طولاني دارد تا سيستمي ايجاد شود که ارتباطي بين ذي‌نفعان شفاف شود. آزادي عمل براي نقد همه مديران وجود داشته است.
شهردار تهران با بيان اينکه ما بايد سه ماهه نظرسنجي و پايش کنيم،گفت: مطمئن باشيد اين دوره دوره مبارزه با فساد است علت اين که برخي نقدهاي ما مبناي غيرواقعي دارند به دليل نگراني از مبارزه با فساد است.

براي پرداخت هزينه‌هاي مبارزه با فساد آماده‌ام
شهردار درباره موانع مبارزه با فساد گفت:حتما حاضرم و همان‌طور که گفتم خودم هم مي‌دانم ورود به اين عرصه هزينه‌هاي سنگيني خواهد داشت و با کمال ميل اين هزينه‌ها را مي‌دهم.
وي ادامه داد:در اين دوره که وضعيت درآمدي ما ممکن است کم باشد ما براي کسب درآمد از هر روشي استفاده نخواهيم کرد و طرح جامع مبناي عمل ماست و ما به دنبال درآمد پايدار خواهيم بود. مثلا اطراف درياچه مجموعه‌هاي توريستي ايجاد خواهد شد که درآمدهايي براي شهرداري ايجاد خواهد کرد شبيه اين طرح‌ها در جاهاي ديگر اجرا خواهد شد و تقاضاهايي براي اجراي طرح‌هاي تفريحي وجود دارد. ما به دنبال تصويب لايحه کسب درآمد از منابع و امکانات شهري هستيم که من در اين زمينه با مسئولان مذاکره کرده‌ام اميدوارم با اين طرح‌ها مجبور نشويم با شهرفروشي تهران را اداره کنيم.
افشاني درباره علت استفاده نکردن از نمايشگاه شهر آفتاب گفت: اين نکته بسيار درستي است و مديريت نمايشگاه و مجموعه نمايشگاهي بايستي به اين نکته توجه کنند که يکي از دلايل آلودگي و ترافيک سنگين شهر برپايي نمايشگاه‌هاي پرمخاطب در داخل شهر است. بنابراين ما پيگيري مي‌کنيم نمايشگاه‌ها به بيرون از شهر منتقل شوند. البته آنها بهانه‌هايي دارند که آن نمايشگاه مسائل و مشکلاتي دارد که اميدوارم برطرف شود. لازمه اين کار هماهنگي تمامي دستگاه‌هاست تا مشکلات برطرف شود. اگر مشکل خاصي باشد حتما در ميان خواهم گذاشت.

درخصوص اجراي قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان تابع قانونم
شهردار تهران درباره تفاهمنامه با قرارگاه خاتم‌الانبياء و بازنشسته بودن شهردار تهران گفت: تفاهم نامه‌اي امضا نشده است. بدهي شهرداري بسيار بالاست و بيش از 50 هزار ميليارد تومان است که 22 هزار و 700 ميليارد تومان بدهي بانکي است و هر ماه سود بالايي به آن اضافه مي‌شود. دوم بدهي ما به پيمانکاران و مالکان خانه‌هايي است که در مسير طرح‌ها بوده‌اند که بالاي 30 هزار ميليارد تومان است. برخي پيمانکاران کار را متوقف کرده‌اند. جلسه‌اي که من با سردار عبداللهي داشتم اين بود که 6 ماه به شهرداري مهلت داده شود تا منابع درآمدي جديد ايجاد شود و پروژه‌هاي جديد داده شود، ايشان پذيرفتند.
وي ادامه داد:‌ درباره بازنشستگي هم مبنا قانون است و من هم تابع قانون هستم و تفسيري که شوراي نگهبان مي کند. با اين حال من فکر مي کنم در اين زمينه مشکلي ندارم.

فشار هيچ کسي در تصميماتم براي انتصابات تاثير ندارد
افشاني  درباره فشارها براي جلوگيري از شفافيت در شهرداري گفت: يکي از مشکلات من با آنها که در اي زمينه حرف مي زنند نداشتن اخلاص و صداقت است.اخلاص و صداقت بزرگترين سرمايه آدمي است و من در تمام زندگي سعي مي کنم به خصوص با اصحاب رسانه جز صداقت و راستي چيزي نگويم.من علاقه ندارم به بحث هاي يک شخص بپردازيم. اما در مورد آقاي شيرازي که شما هم مطرح کرديد و در شبکه هاي مجازي هم بحث شد، بايد بگويم اين طور وانمود شد که فشاري وجود داشت. اما با توجه به اين که ايشان تجربه اي در شهرسازي نداشت و امور شهرسازي را نمي شناخت و نمي توانست بازرسي دقيقي از اين بخش انجام دهد، تصميم به تغيير ايشان گرفته شد.
وي ادامه داد:من کسي را منصوب کرده ام که بيش از 30 سال در همين مناصب مشغول بود و دوره هاي جامع و کامل ديده بود و رشته اش فوق ليسانس در اين زمينه بود.من ايشان را خواستم و گفتم که بنا دارم از شما در جاي ديگري استفاده کنم. ايشان چند روز فرصت خواست و دو روز قبل استعفا نوشت و اين که شهردار تحت فشار اين کار را کرده است . بعد هم در شبکه هاي اجتماعي نوشتند. من به شما عرض مي کنم هيچ کس نمي تواند به من فشار بياورد که مديري را بياورم و يا تعويض کنم.
شهردار تهران  درباره مسائل و مشکلات تصميمات کميسيون ماده 5 در گذشته گفت: مبناي اقدمات ما در تهران طرح جامع و تفصيلي است. قانون گذار به درستي کميسيون ماده 5 را پيش بيني کرده است. اين کميسيون يک ضرورت در شهرداري تهران است. بايد اعلام کنم هر تغييري با توجه به ضوابط قانوني خواهد بود. هيچ گونه چشم پوشي بر روي تخلفات نخواهيم داشت و قاطعانه با آن برخورد خواهيم کرد.
افشاني در خصوص معضلات محلات محروم تهران و بخصوص معضلات حاشيه‌نشيني گفت: مساله حاشينه نشيني امروز يک معضل براي کلانشهرهاست و به سادگي قابل حل نيست. زيرا شرايط اقتصادي و بخصوص خشکسالي‌هاي چندسال گشته باعث شد شهروندان شهرها حداقل درآمدهاي خود را از دست بدهند و هيچ راهي بجز حضور در حاشينه کلانشهرها براي خود متصور نباشند. ما هر قدر هم تلاش و برنامه‌ريزي کنيم، عده‌اي ديگر جايگزين خواهند شد. در بازه زماني يک تا دوساله قطعا نمي‌شود اين معضلات را درست کرد که حداقل 10 تا 20 سال زمان خواهد برد تا با هماهنگي دولت و نهادهاي مربوطه اين معضلات حل شود.

تشکيل کارگروه ويژه تامين منابع مالي براي اجراي پروژه‌هاي پايتخت
شهردار تهران در پاسخ به سئوالي مبني بر کندي افتتاح برخي پروژه‌ها از جمله خط 7 مترو و رخوت موجود در شهر و نيز انتقاد از عملکرد سازمان زيباسازي و بيلوردهاي سطح شهر تصريح کرد: تامين منابع، اولين نياز اجراي پروژه‌هاي شهري است. با توجه به ميزان منابع محدود، وضعيت موجود و ميزان بدهي‌هاي بانک شهر و پيمانکاران، طبيعي است که رغبت پيمانکاران براي ادامه کار تا زماني است که منابع مورد نياز را در اختيار دارند و با ارايه صورت وضعيت مي‌توانند منابع مالي را دريافت کنند.
وي ادامه داد: براي رفع اين مشکل با تمام کساني که در اين خصوص مسئوليت داشتند، جلساتي برگزار شده که از آن جمله قرارگاه خاتم‌الانبياء است. همچنين با 9 مديرعامل بانک‌ها هم مذاکراتي داشتيم تا بتوانيم تسهيلات بانکي تامين کنيم. در اين خصوص کارگروهي هم تشکيل شده است. بنابراين انتظار مي‌رود در آينده وضعيت بهتري حاصل شود و پروژه‌ها طبق اولويت‌بندي به مرحله به بهره‌برداري برسند.

هر فصل افتتاح پروژه خواهيم داشت
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه مطابق وعده‌ام هر فصل، افتتاح پروژه خواهيم داشت، تصريح کرد: البته با توجه به محدوديت منابع مالي ممکن است در ابتدا روند کند باشد، اما اميدوارم تا سال آينده اين موقع بيش از 50 کيلومتر از خطوط مترو به بهره‌برداري برسد.
وي در ادامه با بيان اينکه به عنوان يکي از محورهاي برنامه‌هاي خود ايجاد نشاط و شادماني براي شهروندان مورد تاکيد است، گفت: معتقدم شما اصحاب رسانه بايد کمک کنيد.اگر روزنامه‌ها با تيترهاي منفي و مايوس کننده ارسال شوند، مردم مشارکت نخواهند کرد، لذا مي‌طلبد با همراهي شما اميدآفريني کرده و پيام مثبت به شهر و شهروندان ارايه کنيم . اگر به طور مداوم بچه‌هاي ما با رفتار و جملات منفي مواجه شوند، شک نکنيد که ذهن آنها منفي خواهد بود، از اين رو شما نقش تاثيرگذاري در اين مهم داريد.
افشاني با تاکيد بر اينکه نقد عملکرد شهردار را مي‌پذيريم، تصريح کرد: دست ياري به سوي شما دراز کرده‌ام که همراه ما باشيد، دغدغه‌هاي شما که مبارزه با فساد و ايجاد شادي و نشاط براي شهر و شهروندان است، براي ما ارزشمند است و از شما مي‌خواهم همراه و ياور ما باشيد.
شهردار تهران در خصوص برخورد و مبارزه با فساد در شهرداري و صحبت‌هايي که درخصوص فساد در دوره گذشته شهرداري مطرح مي‌شود و همچنين کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر تهران و فضاي سبز گفت:درباره مقابله با فساد هيچ‌گونه چشم‌پوشي نخواهيم داشت.هر کس فسادي انجام داده قطعا تحت تعقيب قرار خواهد گرفت.البته بايد مستنداتي درباره فساد وجود داشته باشد تا به مراجع قضايي ارايه و اثبات شود.يکي از مشکلات بنيادي اين است که براساس حدس و گمان مطالب زده مي‌شود.در زمان بنده نيز خيلي حاشيه‌ها در فضاي مجازي عنوان شد اما شخصا به دليل اينکه خدمت‌گزاري به مردم را سرلوحه اقدامات خود در شهرداري قرار داده‌ايم به هيج عنوان به اين قضايا ورود نکرده و ورود نخواهم کرد.در خصوص شفاف سازي نيز اقدامات مناسب در اين دوره کوتاه انجام گرفته است که قطعا تاثيرگذار خواهد بود.
وي در ادامه عنوان کرد:بنده به هيچ عنوان نگاه مکانيکي به شهر نخواهم داشت.هويت شهر براي من مهم است.بايد اعلام کنم که هم اينک طرحي را در دست اقدام داريم، با همکاري يک هزار نفر که در طي اين طرح بر روي خط شمال تهران، درخت کاشته مي‌شود.اين اقدام براي مقابله با کساني است که منافع خود را به منافع شهر ترجيح مي‌دهند.اين کار را از حال شروع کرده‌ايم چون قطعا در اين مسير کساني که مدعي هستند و به عنوان معارض خود را مطرح مي‌کنند، فرصت پاسخگويي به آنان را داشته باشيم.اميدوارم که شما اصحاب رسانه در اين راه همراه ما باشيد.نگراني درباره آبياري درختان نخواهيم، زيرا با کمک وزارت نيرو آبياري اين درختان به صورت آبياري قطره‌اي خواهد بود.

درخواست بازداشت فردي که به عنوان نفوذي مطرح شده را دادم
در ادامه شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر واريز فيش‌ها و اضافه‌کاري‌هاي ميليوني و حضور خويشاوندان و انتصابات فاميلي و نيز اظهارات شهردار درخصوص عدم پاسخگويي در فضاي مجازي گفت:من نگفته‌ام که به صورت مطلق پاسخ نمي‌دهم، بلکه گفتم وارد حاشيه‌ها نمي‌شوم. من براي رسانه ها بالاترين حرمت‌ها هستم.عده‌اي تعمد دارند من را وارد حاشيه کنند و من وارد اينها نمي‌شوم.اگر ببينم فسادي واقعي و قابل بررسي است، آن را به مديران ارجاع مي‌دهم.
افشاني گفت:درباره فردي که در دفتر من بوده است آن نهاد برخورد کننده گفته است که اين فرد از آبان ماه آمده است و وقتي آن فرد با من تماس گرفت و گفت فردي به نام سردار محمودي به دفتر شما مي‌آيد و ايشان آمد و گفت سردار سيف‌اللهي با شما صحبت مي‌کند و ايشان تماس گرفت و گفت سردار محمودي مي‌آيد و به شما کمک مي‌کند؛ من اعلام کردم نيازي ندارم. بعد در جلسه‌اي با فرماندهان نيروي انتظامي شخصي آمد و من ديدم اين همان فردي است که در وزارت کشور هم مي‌خواست کنار من بيايد. آن فرد که به نام سيف اللهي تماس مي‌گرفت، دوباره تماس گرفت و من متوجه شدم که ايشان نيست و بلافاصله اعلام کردم که اين آقاي محمودي‌، فرد متقلبي است و خواستم که از اطلاعات وارد شوند. آقاي محمودي باز با من تماس گرفت و من عصباني شدم که چرا اين آقا بازداشت نشده است و بعد از پيگيري‌هاي من ايشان را بازداشت کردند.

حتي يک مورد هم به صرف آشنا بودن، انتصابي نداشته‌ام
شهردار تهران ادامه داد:درباره انتصابات هم عرض مي‌کنم که من مسئوليت‌هاي متعددي داشته‌ام و در تمام دوره خدمت خود يک مورد هم از آشنايان استفاده نکرده‌ام و نخواهم کرد.اينها هم که مي‌نويسند مي‌دانند که اين طور است.اگر موردي بود بررسي مي‌کنم؛ اگر فردي صلاحيت‌هاي لازم داشت، از نظر من تصدي آن مسئوليت منعي ندارد اما به صرف آشنايي و روابط کسي را در مسئوليت نخواهم گذاشت.
شهردار پايتخت در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه اولويت‌هاي شهرداري را بيان کرديد اما نفرموديد که بودجه اين پروژه ها از کجا تامين مي‌شود، اظهارکرد: با توجه به ارتباطات خوبي که با دولت دارم، اميدوارم از منابع دولتي کمک خوبي بگيرم؛ همان طور که شما هم اطلاع داريد رديف بودجه‌اي به نام انتشار اوراق مالي است که سهم شهرداري را از 5 هزار ميليارد تومان، حدود 4 هزار ميليارد تومان اعلام کرديم که 2 هزار ميليارد تومان اجازه انتشار يافت. اميدوارم بتوانيم 2 ميليارد تومان باقي مانده را منتشر کنيم.
افشاني تاکيد کرد: امسال هم تاکنون 500 ميليارد تومان از اين بخش براي نوسازي اتوبوس‌هاي شهري بوده است. در تخصيص اعتبارات هم با توجه به کمبود منابع، باز هم دولت 80 درصد اعتبار تخصيص داده است. شخص آقاي رئيس جمهور عنايت خاصي به مسائل شهرداري دارد و دولت هم همراهي خوبي دارد.
وي ادامه داد: رئيس جمهور معتقد است که دولت و شهرداري به هم نياز دارند. مقام معظم رهبري هم بر حل مشکلات حاشيه‌نشيني و نيز مبارزه با کوه خواري عنايت ويژه دارند و ما دلگرم به اين حمايت‌ها هستيم. ما جلسات ديگري با مسئولان سپاه و ساير مسئولان مرتبط داشته‌ايم که براي بحث‌هايي مثل سلامت و ساير مسائل شهري همکاري‌هاي مشترک داشته باشيم. مثلا خواسته‌ايم سوله‌هايي که در شهر است را به شهرداري واگذار کنند. من تصميم دارم با تمام نقش آفرينان حوزه شهري‌ همکاري کنيم تا مشکلات و مسائل شهر حل شود.

طلب شهرداري از دولت در کارگروه مشترکي نهايي مي‌شود
افشاني ادامه داد: ميزان طلب‌ها از دولت اعلام شده اما دولت روي برخي از آنها نظر موافق ندارد. لذا مقرر شد در کارگروه مشترکي، طلب شهرداري از دولت را نهايي کنيم. خوشبختانه 100 هزار ميليارد تومان اعتبار در قانون بودجه امسال براي تهاتر طلب‌هاي شهرداري تهران اختصاص پيدا کرده است اما هنوز اعداد نهايي نشده و بايد تا قطعي شدن اعداد طلب‌ها منتظر بمانيم.

بايد از تجربه مديران قبلي استفاده شود
شهردار درباره اين که 454 تن از مديران ارشد شهرداري خانه‌نشين شده‌اند و آيا نمي‌توان از تجربه اينها استفاده کرد و حرف و حديث‌ها درباره برخي انتصابات گفت: اين مداري که امروز مديران کشور بر اساس آن مي‌چرخند بايد اصلاح شود و آنچه امروز مي‌بينيد پاسخي به رفتار گذشته است. چون نفرت نفرت توليد مي‌کند و محبت محبت. اين که فکر کنيم مديران قبلي حتما بايد بروند درست نيست، البته چرخش مديران بايد ايجاد شود و البته تجربه قبلي‌ها بايد مورد استفاده قرار گيرد. بايد بر مبناي توانايي اشخاص مديريت‌ها انتخاب شوند. هر کسي بايد سر جاي خود قرار گيرد، نمي‌شود کسي مشخصاتي نداشته باشد و در سمتي قرار گيرد.
وي  در خصوص بحران در بانک شهر هم گفت: اعضاي مديره بانک شهر به بانک مرکزي اعلام شده‌اند. بانک شهر آن طور که شما مي‌گوييد در بحران نيست بلکه بايد اين بانک در شرايط فعلي بتواند با توجه به وضعيت موجود شرايط خود را اداره کند و خواهيد ديد که مدير جديد اين مشکل را برطرف خواهد کرد.

هوشمندسازي آبياري فضاي سبز شهري در برنامه است
شهردار تهران درباره مصرف آب براي فضاي سبز تهران گفت: همان طور که گفتيد در شرايط تغيير اقليم هستيم و طبق پيش‌بيني همه صاحب نظران اين مشکلات ادامه خواهد يافت. ما بايد به دنبال منابع آب پايدار باشيم که مهمترين آن استفاده از پسآب است. همين طور استفاده از درختان و پوشش گياهي که آب کمتر مصرف کند. يکي از برنامه‌هاي من هوشمندسازي شهر است که بخشي از آن هوشمندسازي آبياري فضاي سبز شهري است که يکي از کارهايي است که بايد دنبال کنيم. در کشورهايي هم که آب فراواني داشته‌اند درخت‌ها را جايگزين مي کنند.

در مورد موانع سرمايه‌گذاري در تهران، بايد روند را اصلاح کنيم
افشاني درباره ضوابط شهرداري در انتصابات و استفاده از نيروهاي جوان اظهار کرد:در شرايط فعلي که با استعدادترين فرزندان ما از بهترين دانشگاه‌ها فرصتي ندارند و بايد کشور را ترک کنند ما نبايد به اين فضا دامن بزنيم اما من اعلام کرده‌ام تنها کساني مي‌توانند وارد شهرداري شوند که داراي ضوابط باشند يا تجربه خوبي داشته باشند.
وي با بيان اينکه بايد انتصابات را متوقف کنيم تا بر اساس ضوابط قانوني افراد منصوب شوند، افزود: تا وقتي من پشت ميز هستم همه مديران خود را بر اساس ضوابط انتخاب خواهم کرد و هيچ کسي را با رابطه وارد نخواهم کرد.
شهردار تهران درباره چگونگي تامين بودجه شهرداري تهران گفت: در مورد موانع سرمايه‌گذاري بايد روند را اصلاح کنيم و کساني بايد اين کار را انجام دهند که دانش لازم را داشته باشند.
وي همچنين درباره آسيب‌هاي اجتماعي در پايتخت افزود:‌ در موضوع آسيب‌هاي اجتماعي و تجربياتي که به دست آورده‌ايم به اين نتيجه مي‌رسيم که بايد روند نيز اصلاح شود.
افشاني درباره وضعيت سازمان خدمات اجتماعي هم توضيح داد: وضعيت سازمان خدمات اجتماعي در حال بررسي است و مديريت آن اگر بازنشسته باشد حتماً خواهد رفت اما اين معاونت به لحاظ تجربه و رشته‌اي که در آن تحصيل کرده در اين حوزه داراي نظر است و در واقع اقداماتي که در اين باره انجام مي‌شود يک کار جمعي است و از عهده يک کار جمعي يک فرد برنخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور آمریکا، حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در ایالات متحده فیلتر شود.

به گزارش فارس، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آن‌ها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از ByteDance برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود. انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: «این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.» تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد. «شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: «مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد