Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سایت شبکه تلویزیونی ESPN با انتشار گزارشی از پیوستن علیرضا جهانبخش به تیم برایتون این انتقال را مورد بررسی قرار داد.

ای اس پی ان نوشت:انتقال ستاره های بزرگ لیگ دسته برتر هلند به لیگ برتر انگلیس یک سنت دیرینه است. لیست کسانی که درخشیدند - مانند آرین روبن و رود فن نیستلروی در سایه بازیکنان ناکامی مانند ماتیا کژمان، آلفونسو آلوس و یان دال توماسون قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هنوز مشخص نیست که علیرضا جهانبخش که گران ترین بازیکن تاریخ برایتون است،در کدام سمت این تقسیم بندی قرار خواهد گرفت، اما هر بار که این وینگر ایرانی به سطحی بالاتر رفته، همواره درخشیده است.

فشار روی شانه های جهانبخش فقط از این ناحیه نیست که نشان دهد هنوز استعدادهای زیادی در لیگ هلند که او فصل گذشته در آن آقای گل شده، وجود دارد.

مسئولیت بزرگتر او این است که به جهان نشان دهد استعدادهای فراوانی در ایران وجود دارد و از سوی دیگر به جوانان ایرانی نشان می دهد که اگر او می تواند از بازی در خیابان های شمال غربی کشور به باشگاه گمنام داماش گیلان برود و در سن 24 سالگی به ثروتمندترین و محبوب ترین لیگ جهان راه یابد، پس آنها هم می توانند.

کشور نخست فوتبال آسیا، حداقل از لحاظ رتبه بندی فیفا، هنوز نتوانسته است بازی بسازد که واقعیا در لیگ برتر انگلیس بدرخشد. از اشکان دژاگه و آندرانیک تیموریان به ترتیب در فولهام و بولتون به نیکی یاد می شود، در حالی که کریم باقری، اسوره تیم ملی هم در انگلستان به عنوان پاسخ به سئوال مسابقات بخاطر حضور در چارلتون اتلتیک، به یاد آورده می شود. با این وجود، هیچ یک از آنها با تجربه و شهرت اروپایی که جهانبخش دارد، وارد لیگ برتر نشدند.

جهانبخش با شجاعت و جاه طلبی،به عنوان یک نوجوان ایران را ترک کرد و سال 2013 به تیم NEC نایمخن در لیگ دسته دوم هلند پیوست. او در طول دو سال حضور خود در این تیم درخشید و سال 2015 به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. سپس به تیم آزد آلکمار در لیگ برتر هلند رفت. آنجا هم روز به روز قوی تر شد.در پایان فصل 2017-2016 او به عنوان بهترین وینگر لیگ انتخاب شد. سال بعد او توانست عنوان بهترین بازیکن را از آن خود کند. او 21 بار لیگ گلزنی کرد و 12 پاس گل داد. جای تعجب نبود که تیم های زیادی به این بازیکن ابراز علاقه کنند، لستر سیتی در آخرین لحظه خواست او را به چنگ آورد. در حقیقت، جای تعجب بود که مشتریان بیشتری برای جهانبخش پیدا نشد.

شاید اگر جام جهانی 2018 کمی بهتر پیش می رفت، اوضاع فرق می کرد. جهانبخش در تمام بازی های ایران بازی کرد، اما حضور در یک گروه سخت به همراه مراکش، اسپانیا و پرتغال و با مربی ای که روی بازی فشرده در دفاع تمرکز داشت ، او فرصت کمی برای درخشش و کار با توپ پیدا کرد.

همه اینها با اولین گل او برای برایتون فراموش خواهد شد. شکی نیست که این وینگر راست که توانایی های او به قدرت حمله برایتون خواهد افزود، گلزنی خواهد کرد ،اما مسئله این است که تعداد گل ها و پاس گل های او چند تا خواهد بود. سرعت، دوندگی و توانایی اش برای پیدا کردن فضای در محوطه جریمه و در اطراف آن بدان معنی است که شانس گلزنی برای او همیشه وجود دارد. سئوال این است که او چگونه با فضا و زمان کمی که در انگلستان در مقایسه با لیگ برتر هلند خواهد داشت،خود را وفق خواهد داد. در لیگ برتر، او باید این بخش از بازی خود را بهبود ببخشد. اگر او بتواند،آن وقت برایتون خرید ارزشمندی در دستان خود خواهد داشت.

سه سال پیش، برایتون علاقمند به جذب جهانبخش بود، و در واقع او قبل از پیوستن به AZ، از این باشگاه بازدید کرد. جهانبخش پس از امضای قراردادی که او را گران ترین بازیکن تاریخ برایتون کرد،گفت: "من تصمیم گرفتم که دو یا سه سال دیگر در هلند بمانم تا خودم را با تجربه بیشتری برای این مسابقات و این باشگاه شگفت انگیز آماده کنم. فکر کردم اگر دوباره این فرصت را به دست آورم، آن را می پذیرم. همیشه احساس خوبی در مورد این باشگاه داشتم."

این احساس ممکن است به زودی متقابل باشد و هر اتفاقی که بیفتد، هر حرکت برایتون را میلیونها طرفدار فوتبال در تهران و دیگر نقاط ایران دنبال خواهند کرد. اگر او بتواند مایه شادمانی آنها بشود، او نه تنها هموطنان و همکاران خود را در داخل کشور دلگرم می سازد، بلکه او به نقطه درخشان ایران تبدیل خواهد شد و باشگاه های لیگ های بزرگ را وادار می سازد به دنبال بازیکنانی در ایران باشند.

این یک معامله بزرگ نه تنها برای برایتون بلکه برای هلند و به ویژه برای ایران است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جام جهانی شبکه تلویزیونی فوتبال هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌های عربستانی در یک سال اخیر هزینه‌های گزافی برای به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ حاضر در فوتبال اروپا پرداخت کرده‌اند و موفق شده‌اند بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، نیمار و سادیو مانه را به خدمت بگیرند.

به نظر می‌رسد که این روند قرار است در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو هم ادامه داشته باشد و پیشنهادهای قابل توجه از سوی آنها در چند ماه اخیر به دست بازیکنان بزرگ دیگری که در فوتبال اروپا حضور دارند رسیده است که یکی از آنها دی بروینه است.

چند رسانه انگلیسی چند هفته قبل خبر داده بودند که پیشنهاد هنگفت دستمزد 70 میلیون یورو در سال از سوی عربستان به این ستاره بلژیکی ارائه شده و حالا منابع نزدیک به این بازیکن خبر داده‌اند که او هنوز این پیشنهاد را به صورت رسمی رد نکرده است.

منچسترسیتی مایل است که دی بروینه را در فصل آینده هم حفظ کند چون او هنوز هم یکی از بازیکنان مطمئن و کلیدی این تیم به حساب می‌آید اما مشخص نیست که تصمیم او در پایان فصل جاری در این باره چه خواهد بود و شاید باید منتظر یک انتقال غافلگیرکننده دیگر باشیم.

دیگر خبرها

  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر
  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده
  • تولد ستاره خوشتیپ پرسپولیسی در کنار پدرش + عکس
  • من عاشق تیمم هستم و به بایرن نمی‌روم
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • ترابی و افسوس بزرگ: کجا زدی ستاره
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند