Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست هماهنگی اجلاس دبیران کل کمیسیون‌های ملی آیسسکو در کشور‌های اسلامی عضو آیسسکو، باهدف بررسی مقدمات، مسائل و موضوعات مربوط به برگزاری این نشست و انجام آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری مطلوب این برنامه در محل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این نشست پیرو چهار نشست هماهنگی برگزارشده در تهران (در محل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران)، این بار در شیراز و با حضور غلامرضا کریمی دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، عباس صدری رئیس دفتر منطقه‌ای آیسسکو در ایران، الهیار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش، علویان مهر رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، یعقوبی سرپرست معاونت هماهنگی و نظارت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و همچنین اعضای هیئت‌رئیسه ISC به ریاست محمدجواد دهقانی عضو کمیته اجرایی و رئیس کمیته علوم و فناوری کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بر این اساس، محمدجواد دهقانی به‌عنوان عضو کمیته اجرایی و رئیس کمیته علوم و تکنولوژی کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برگزاری اجلاس آیسسکو ویژه دبیران کل کشور‌های اسلامی در راستای مرجعیت علمی کشور از ابعاد مختلف علمی دارای اهمیت خاص است که این امر به تحکیم روابط علمی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های اسلامی کمک خواهد کرد.

وی نقش این اجلاس را در ارتقای کیفیت تحقیق و ایجاد یک شبکه پیوسته علمی در سرتاسر کشور‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی مهم دانسته و آن را زمینه‌ساز سیاست‌گذاری‌های صحیح علمی و همکاری ثمربخش آتی میان دانشگاه‌ها و دانشمندان حوزه‌های مختلف موضوعی در کشور‌های عضو کنفرانس اسلامی عنوان کرد.

انتقال محل نشست آیسسگو از مراکش به شیراز

در ادامه غلامرضا کریمی، دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بنا بود نشست دبیران کل آیسسکو در مراکش برگزار شود، اعلام کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران و اعلام آمادگی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام جهت میزبانی این نشست مقرر شد این دوره از نشست در ایران و در محل پایگاه ISC برگزار شود.

وی با تشکر از تلاش‌های همه افراد و نهاد‌های دخیل در این خصوص اعلام کرد که علی‌رغم تمام معضلات و کاستی‌های کشور در مقطع کنونی اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

شایان‌ذکر است، پیشنهاد برگزاری اجلاس وزرای آموزش عالی کشور‌های اسلامی در جمهوری اسلامی ایران توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در آبان ۱۳۹۵در مراکش به تصویب رسید که با هماهنگی‌های انجام‌شده توسط کمیسیون ملی آیسسکو در ایران و همکاری دفتر منطقه‌ای آیسسکو در تهران در تاریخ ۱۱و ۱۲شهریور ۱۳۹۷ در محل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز برگزار خواهد شد.

آیسسکو (ISESCO) یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در ماه می ۱۹۷۹در رباط پایتخت مراکش تأسیس شد و ۵۷کشور اسلامی ازجمله ایران عضو این سازمان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند