Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@03:31:48 GMT

تغییر ایستگاه مبدا خط هفت تندرو

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۰۷۳۱

تغییر ایستگاه مبدا خط هفت تندرو

شهر > شهری - همشهری‌آنلاین:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران از جابه‌جایی محل ایستگاه مبدا خط میدان راه آهن- پارک‌وی در مسیر ۷ تندرو اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، عبدالمطلب توجهی با اشاره به این که از ابتدای راه‌اندازی مسیر خط 7 تندرو، میدان راه‌آهن به عنوان مبدا حرکت دو خط به مقاصد تجریش و پارک وی معرفی شد؛ گفت: محل ایستگاه مبدا این دو خط در ضلع شمال شرق میدان مذکور قرار داشت که در سال‌های اخیر تجمع ناوگان این خطوط باعث افزایش آلودگی هوا و نیز تشدید ترافیک این محل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمطلب توجهي افزود: از چند سال قبل که موضوع زیباسازی میدان قدیمی راه آهن در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت؛ تصمیم بر این شد تا نسبت به جابه‌جایی این ایستگاه نیز اقدام شود. چون نه تنها وجود این ایستگاه ، باعث بروز مشکلات مذکور شده بود، بلکه به دلیل نبود توقفگاه مناسب، آن دسته از اتوبوس‌هایی که از تجریش و پارک وی به مبدا خط در میدان راه‌آهن برمی‌گشتند، مجبور بودند در حاشیه ضلع غربی خیابان ولی عصر(عج) توقف کنند که این موضوع نیز معضلات فراوانی به وجود آورده بود.

توجهی ادامه داد: پس از بررسی‌های طولانی مدت و با در نظر گرفتن همه جوانب، سرانجام تصمیم بر این شد پایانه «معین» که در فاصله کمی از میدان راه آهن قرار گرفته، تجهیز و به ظرفیت آن افزوده شود تا بتواند به عنوان توقفگاه ناوگان یکی از دو خط تجریش یا پارک‌وی از آن استفاده شود.

او با بیان این که تعداد ناوگان خط میدان راه آهن -پارک‌وی حدود 150 و خط میدان راه آهن- تجریش، نزدیک به 50 دستگاه است؛ تصریح کرد: به تازگی و با تجهیز، اصلاح هندسی و افزایش ظرفیت پایانه معین، مبدا خط پارک‌وی به این محل و ابتدای خیابان معینی منتقل شد و یک ایستگاه میانی نیز در ابتدای خیابان شوش غربی احداث شد.

او با تاکید بر این که انتقال ایستگاه مبدا این خط، از میزان آلودگی و مخصوصا ترافیک میدان راه‌آهن به میزان قابل توجهی کاسته است؛ افزود: یکی از کارهای مهمی که در هنگام انتقال این ایستگاه انجام شد، انتقال 2 خط قدیمی تاکسی از خیابان شوش غربی به شوش شرقی و یک خط نیز به ابتدای خیابان کارگرجنوبی بود تا فضای مناسبی برای توقف اتوبوس‌ها در شوش غربی به وجود آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 همچنین به اجرای یک جزیره ترافیکی در ضلع غربی میدان راه‌آهن(ابتدای شوش غربی) نیز اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه هم‌زمان با انتقال ایستگاه مبدا خط 7 تندرو و با هدف کانالیزه کردن حرکت غرب به شمال میدان(دسترسی شوش غربی به خیابان کارگرجنوبی)انجام شد تا از تداخل‌هاي حرکتی وسایل نقلیه بکاهد.

در همین زمینه: آموزش فرهنگ ترافیک به ۲ هزار شهروند پایتخت پایان کابوس دراکولا ساعت طرح ترافیک تغییر نمی‌کند| سرویس‌دهی اتوبوسرانی از ساعت ۵ صبح درختان خیابان ولی عصر احیا می‌شوند برقی کردن"BRT"، کم هزینه‌تر از "تراموا" است پاساژ دراکولا تعطیل می‌شود پور سید آقایی: قرار نیست از لهستان اتوبوس بخریم فعالیت ۶۲۵۰ اتوبوس در سطح شهر تهران ۶ هزار اتوبوس کم دارد ورود اتوبوس‌های دارای استاندارد یورو۶ به خط ۷ بی آر تی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران گفت: بعضی درگاه‌ها از جمله سامانه «سمیع» برای وصول مطالبات مدیریت شهری در اختیار پلیس راهور است تا در کنار تعویض پلاک قرار گیرد و مطالبات دولتی شهرداری‌ها وصول شود، اما استفاده از این سامانه هنوز تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پوریا محمدیان‌یزدی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور کلان‌شهرها اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همکاری شهرهای بالای یک میلیون نفر را در سال های اخیر بهبود بخشید، ماده ۱۰۸ برنامه ششم توسعه کشور بود که پیرو آن چارچوبی برای تعاملات شهرداری با پلیس راهور در نظر گرفته شد.

وی افزود: تجربه از دهه ۸۰ در شهرداری تهران اتفاق افتاده بود و سال ۹۶ با قانون برنامه ششم این تعامل به شهرهای بالای یک میلیون جمعیت تسری پیدا کرد، اما در این حوزه اولین سوال مطرح این است که با توجه به اتمام برنامه ششم و اینکه توسعه ماده ۱۰۸ در قانون برنامه هفتم وجود ندارد، آیا این تعامل ادامه خواهد داشت و استراتژی پلیس راهور فراجا به چه سمت و سویی می‌رود؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به اعمال قانون در حوزه طرح‌های ترافیکی گفت: هر طرح ترافیکی که در مجموعه مدیریت شهری پیاده می‌شود، ضمانت اجرای آن در اختیار پلیس راهور است که با اعمال قانون انجام می‌شود.

محمدیان‌یزدی ادامه داد: بعضی درگاه‌ها از جمله سامانه «سمیع» برای وصول مطالبات مدیریت شهری در اختیار پلیس راهور است تا در کنار تعویض پلاک قرار گیرد و مطالبات دولتی شهرداری ها وصول شود، اما استفاده از این سامانه همچنان در حال رایزنی است و تعیین تکلیف نشده است.

وی تاکید کرد: عوارض خودرو، پارک حاشیه‌ای و عوارض طرح ترافیک روی پلاک خودروها منفی شده و با تعویض پلاک به نفر جدید منتقل می‌شود، در حالی که این عوارض می‌تواند در مراکز تعویض پلاک، ستاد ترخیص خوردوهای توقیفی و پلیس + ۱۰ دریافت و برای تقویت زیرساخت های ترافیکی هزینه شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به کمبود نیروی پلیس راهور در کلان‌شهرها گفت: در تهران حداقل ۴ هزار نیروی پلیس راهور و فعالیت دارند، اما در سایر کلان‌شهرها تعداد این نیروها کم است؛ به‌عنوان مثال در شهر مشهد با ۳.۵ میلیون نفر فقط ۲۰۰ عامل پلیس راهور وجود دارد، کمبود نیرو مشکل‌ساز شده است و باید جبران شود.

محمدیان‌یزدی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی تصادفات می‌تواند در رفع مشکلات حوزه تصادفات و نقاط حادثه‌خیز کمک کند، بنابراین آخرین وضعیت اطلاعات این بانک باید مشخص شود، ادامه داد: پلیس نامحسوس نیز از قدیم مطرح بوده است تا بتوانیم از قانون رسیدگی به تخلفات استفاده کنیم.

وی گفت: اطلاعاتی که پزشکی قانونی در تصادفات ارائه می‌دهد با تاخیر همراه است که انتظار می‌رود آمار میدانی و عملیاتی توسط پلیس راهور در حوزه شهری و برون شهری ارائه شودتا کنار داده پزشکی قانونی، دیتای عملیاتی داشته باشیم؛ این اقدام به رصد اتفاقات کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با اشاره به مشکل کمبود راننده اتوبوس‌های درون شهری شهرها اظهار کرد: با توجه به جذابیتی که حوزه بار برون شهری دارد، تعداد رانندگان پایه یک اتوبوسرانی کم شده است و تعداد زیادی از اتوبوس‌ها به دلیل نبود راننده متوقف شده است که این مشکل باید در اسرع زمان با اصلاح آیین نامه رانندگی رفع شود.

کد خبر 749611

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک