Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@00:30:22 GMT

برگزاری دوره آموزش بازی‌سازی در باشگاه توانا

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۱۷۵۶

باشگاه توانای خبرگزاری فارس با همکاری مدرسه هنر و رسانه آینه و مرکز دانش بازی های رایانه ای (مدبر) در تابستان 97 دوره آموزش بازی‌سازی در دو بخش نظری و عملی برگزار می‌کند.

براساس این گزارش، در این دوره آموزشی، مقدمات ورود مخاطب به عرصه آموزش بازی‌سازی فراهم شده و پایه‌های نظری و عملی شناخت وی از تولید بازی‌های رایانه‌ای ساخته و پرداخته می‌شوند تا آماده ورود به دوره‌های تخصصی‌تر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت در ترم نخست دوره آموزش بازی‌سازی که در این تابستان برگزار می‌شود، یک عنوان نظری و یک عنوان عملی ارائه ‌‌می‌شود.

در ترم دوم هم که در پاییز سال جاری برگزار خواهد شد عناوین تکمیلی‌تر ارائه خواهد شد. «مبانی زیبایی شناسی و هنر در بازی‌های رایانه‌ای»، «مبانی طراحی بازی»، «مبانی کدنویسی ویژه در بازی‌های رایانه‌ای»، «مبانی مدیریت پروژه در بازی‌های رایانه‌ای» از جمله این عناوین هستند.

صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای در همین عمر کوتاه خود پیشرفت چشمگیری کرده و پیچیدگی‌های متعددی در آن به وجود آمده است. باشگاه توانای خبرگزاری فارس، در این دوره ابتدا آشنایی مختصری با همین عمر کوتاه پدیده بازی‌های رایانه‌ای خواهد داشت و چکیده‌ای از تاریخچه آن را بررسی می‌کند. سپس با مهم‌ترین دسته‌بندی بازی‌های رایانه‌ای یعنی ژانرهای آن آشنا شده و به این بهانه، مروری بر گستره انواع این محصولات دارد. در ادامه وارد مباحث جدی‌تر شده و داوطلبان با بخش‌های مختلف یک گروه بازی‌سازی و کارهایی که باید برای تولید یک محصول انجام شوند آشنا می‌شوند. در این میان داوطلبان صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای را بهتر شناخته و مراحل تولید صنعتی را در انواع مختلف آن بررسی می‌شود.

آشنایی با تاریخچه بازی‌های رایانه‌ای، آشنایی با ژانرهای بازی‌های رایانه‌ای،  آشنایی با چگونگی تولید بازی‌های رایانه‌ای و بخش‌های مختلف یک گروه بازی‌سازی و آشنایی با مراحل صنعتی تولید بازی‌های رایانه‌ای و انواع مختلف تولید در این صنعت از سرفصل‌های کلاس آشنایی با دنیای بازی‌های رایانه‌ای هستند.

براساس این گزارش، تولید بازی‌های رایانه‌ای نه فقط یک دانش نظری بلکه یک مهارت است که علم و تجربه در آن رابطه تنگاتنگی دارند. پس می‌بایست از ابتدا به هر دو وجه آن پرداخت تا از نگرش سطحی و تک‌بعدی اجتناب شود. به همین علت نرم‌افزار Game Maker به عنوان یکی از بهترین بسترها برای آموزش مقدماتی و آشنایی عملی با تولید بازی‌های رایانه‌ای در این دوره به هنرآموزان آموزش داده می‌شود. 

آشنایی با نرم‌افزار Game Maker و یادگیری مفاهیم و ابزارهای اصلی در یک نرم‌افزار بازی‌سازی و تولید آموزشی سه تا شش بازی رایانه‌ای ساده (بسته به سطح هنرآموزان) به وسیله این نرم‌افزار سرفصل‌های کلاس آموزش نرم افزار Game Maker است.

براساس این گزارش، در ترم اول دوره آموزش بازی‌‌سازی، هنرآموزان به چارچوب و ادبیاتی مشترک، علومی پایه‌ای و مهارت‌هایی زیربنایی مجهز خواهند شد. همچنین با ابزاری ساده برای تولید ایده‌های ساده دست و پنجه نرم خواهند کرد و از هر نظر برای آغاز راهی پرپیچ‌وخم اما جذاب آماده می‌شوند.

براساس این گزارش، شروع مدت این دوره 6 هفته‌ای (30 ساعت) از 18 مرداد و زمان برگزاری روزهای پنجشنبه‌ از ساعت 10 تا 13 و 14:30 تا 16:30 است، مدرس این دوره محمدمهدی صادقی تولیدکننده و پژوهشگر بازی‌های رایانه‌ای است.

مکان برگزاری این دوره‌های آموزشی تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان حافظ و نجات الهی، کوچه شهید سعیدی، دانشکده رسانه فارس و هزینه ثبت‌نام آن 450 هزار تومان است.
برای ثبت نام به اینجا مراجعه کنید.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: طرح بانوی توانا با هدف کیفی سازی زندگی بانوان سالمند و مشارکت بانوان بالای ۶۰ سال و سالمند در ورزش اجرا می‌شود.
دهقان با اشاره به اینکه درمرحله اول این طرح ۳۰ بانوی بالای ۶۰ سال حضور دارند، افزود: این طرح در دو رشته آب درمانی و ورزش در آب به صورت ۱۶ ساعت رایگان برای بانوان یزدی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان