Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی پورمختار درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات رییس سازمان پزشکی قانونی مبنی براینکه سال گذشته 1900 مورد پرونده دراین سازمان تصادفات ساختگی بود، گفت: متاسفانه برخی افراد با ایجاد یک تصادف ساختگی به پزشکی قانونی مراجعه کرده و تقاضای طول درمان و دریافت دیه به عنوان یک خسارت جسمی می کنند، بنابراین پزشکی قانونی در این میان بررسی های لازم را انجام می دهد که آیا این حادثه مورد ادعای مراجعه کننده در واقعیت وجود دارد؛ لذا آمار مطرح شده نشان از این دارد که افراد برای دریافت خسارت به شکل دونفر یا تک نفره برای استفاده از امتیازات قانونی ناشی از تصادفات تبانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بهار وکبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی، افزود: پزشکی قانونی به عنوان مرجع رسمی موظف به بررسی علت و چگونگی حوادث و نوع خسارت های جسمی است، بنابراین با بررسی ها و استعلام از دستگاه های مربوطه ازجمله نیروی انتظامی صحت و سقم این حوادث مشخص می شود؛ البته آمار مطرح شده برای یکسال به نسبت تعداد بسیار مراجعان به پزشکی قابل توجه نیست، ضمن اینکه افراد متخلف به بیمه ها نیز برای دریافت دیه ناشی از خسارت وارده به خودروی خود مراجعه می کنند که این حوادث نیز گاهی ساختگی است.

وی با بیان اینکه برخی تماس ها با نیروی انتظامی درخصوص وقوع تصادفات نیز ساختگی بوده و صحنه سازی صورت می گیرد، تصریح کرد: گاهی دیده می شود که حادثه درنقطه دیگری رخ داده، اما با صحنه سازی تصادف ساختگی برای دریافت خسارت از بیمه ها و استفاده از سایر قوانین ایجاد می شود؛ متاسفانه متخلفان با انجام چنین اقدامات جاهلانه ای تنها به دنبال مخدوش کردن عملکرد دستگاه ها در رسیدگی به پرنده ها هستند، بنابراین هوشیاری نهادهای ذی ربط درجهت جلوگیری از اینگونه سوء استفاده ها باید تشدید شود؛ تا بتوان از فعالیت معدودی متخلف در استفاده از ظرفیت های قانونی بیمه ای جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: گاهی افراد پس از حادثه نسبت به دستکاری آن اقدام می کنند که این مسئله نیز باید توسط دستگاه قضایی کنترل شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

کد خبر 6095992

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی