Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
وزیر صنعت، معدن و تجارت فهرست کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفا را اعلام و در نامه‌ای به رئیسان دو سازمان نظارتی ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه، محمد شریعتمداری در نامه‌ای به رئیسان سازمان‌ تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فهرست کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفا را برای انجام اقدامات لازم ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در نامه خود آورده است: در اجرای مصوبه های ستاد اقتصادی دولت برای کنترل بازار و جلوگیری از نوسان قیمت‌ها و پیشگیری از کمبودهای احتمالی ناشی از عرضه نکردن کالاهای مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار و اختفا، کالاهای هدف طرح به این شرح برای اقدام لازم ابلاغ شده است.

ـ غلات (گندم خوراکی، گندم دامی، جو و برنج سفید)
ـ کالاهای اساسی (روغن نباتی ساخته شده، روغن خام، شکر خام، شکر سفید، کره)
ـ مواد پروتئینی (گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و شیر خشک صنعتی)
ـ نهاده‌ها (جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه‌دار، ذرت دامی، کنجاله سویا، سبوس گندم و دانه‌های روغنی شامل سویا، آفتابگردان، کلزا و کانولا)
ـ مواد اولیه تولید
ـ حبوبات
ـ لوازم خانگی (یخچال، یخچال فریزر، ماشین‌‌لباسشویی و تلویزیون تولید داخلی)
ـ لوازم یدکی و لاستیک سبک و سنگین
ـ کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه
ـ انواع پودر شوینده
ـ مصالح ساختمانی (محصولات فلزی پرمصرف و سیمان)

وزیر صنعت، معدن و تجارت تیرماه امسال در حکمی اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای همه کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی را منصوب کرد.

حسن یونس سینکی(رئیس) معاونت اقتصادی بازرگانی، سیدمحمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات، اعضای این ستاد هستند.

برپایه این حکم، اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای همه کالاهای وارداتی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی معین شده اند تا با استفاده از ظرفیت‌های سازمان حمایت و سازمان تعزیرات و سازمان‌های دولتی استانی و بکارگیری از توان مردمی و در رأس آنها انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکنندگان و بازرگانان همراه و متدین که منافع خود را در آرامش و رضایت عموم ملت ایران جست‌وجو می کنند.

در همین زمینه: جریمه ۳۰ میلیارد تومانی قاچاقچیان خودرو در بوشهر ابهام در لیست ثبت سفارش خودرو | نام برخی شرکت‌ها متخلف نیامده است اعلام لیست ۶۴۸۱ ثبت سفارش دستکاری شده خودرو متهم اصلی ثبت سفارش خودروهای خارجی فرار کرد ۲۰۱ واحد صنعتی تعطیل شده طی سه ماه گذشته فعالیت خود را از سرگرفتند سه اقدام دولت برای ساماندهی بازار خودرو | اختصاص شناسه برای هر خریدار خودرو

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسؤولان و نیز شماری از شرکت‌های دانش بنیان امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

کاظمی در این برنامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را در پیش دارد که این رویکرد در کانون توجه برنامه‌های ستاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می‌بریم و این مهم‌ترین رویکرد ما است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث توسعه مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش‌های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها که همه اینها با رویکرد مردمی اداره می‌شود مد نظر است و به عبارتی این کانون‌ها مردم پایه هستند و با مردم اداره می‌شوند.

کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه‌های ستاد مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می‌آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در واقع شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از گروه‌های مردمی هستند که می‌توانند شتاب دهنده باشند و با تولیدات و محصولات خود می‌توانند در به روز آوری روش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.

وی افزود: این موارد به موازات فعالیت‌هایی همچون ساماندهی معتادین متجاهر و درمان آسیب دیدگان این حوزه که در سال گذشته در کشور دنبال شد، است و همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کشور از اولویت‌های ما است البته تاکید بر پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی داریم.

کد خبر 6080521

دیگر خبرها

  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • تاریخ اعزام به خدمت مشمول تا پایان خدمت برادر تمدید شد
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • ۹۰ درصد اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد