Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین روز هفته با افزایش دوباره قیمت انواع سکه و ارز همراه شد. به طوریکه سکه تمام طرح جدید با جهش بیش از ۲۰۰ هزار تومان مواجه شد و به رکورد تاریخی دیگری دست یافت. به گفته عضو اتحادیه طلا و جواهر، شرایط بازار سکه و طلا به گونه‌ای شده که حتی تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز شنبه ششم مرداد ماه ۹۷، جدیدترین خبر‌های دریافتی از بازار آزاد سکه و ارز، حکایت ادامه روند افزایشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوریکه سکه تمام طرح قدیم تا لحظه تنظیم این خبر، با افزایش ۹۸ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز پنج شنبه، به قیمت ۳,۲۹۹,۰۰۰ تومان رسیده است.  همچنین باید یادآور شد که این سکه حدود پانزده روز پیش، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) تا این لحظه، ۳,۷۴۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به پایان هفته گذشته، ۲۰۹ هزار تومان گران‌تر شده است. این سکه در بیشترین نرخ امروز به رقم ۳ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان نیز رسیده بود. همچنین بهای سکه تمام طرح جدید حدود پانزده روز پیش،  ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز، با رشد ۱۰۲ هزار تومانی به رقم ۱,۸۰۳,۰۰۰ تومان رسید که افزایش بیش از ۶ درصدی را نسبت به هفته قبل، نشان می‌دهد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز، ۹۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به روز پنج شنبه، ۳۹ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر سکه یک گرمی با رشد ۱۳ هزار تومانی به رقم ۴۷۴ هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، در کنار روند افزایشی در بازار امروزسکه، شاهد گران‌تر شدن نرخ انواع ارز در بازار آزاد بودیم. به طوریکه قیمت دلار آمریکا با افزایش قیمت نسبت به روز پنج شنبه، در محدوده ۹۳۰۰ تا ۹۴۰۰ تومان معامله شده است. هر یورو نیز با بیش از ۲۰۰ تومان افزایش، به رقم ۱۱۱۲۰ تومان رسیده است. همچنین هر پوند انگلیس در بازار امروز، ۱۲۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نشان از رشد ۲۲۰ تومانی نسبت به نخر پایانی هفته گذشته دارد. هر درهم امارات نیز با افزایش قیمت به رقم ۲۶۰۰ تومان رسید.

روند صعودی در بازار آزاد در حالی ادامه دارد که در بانک مرکزی نرخ ۲۳ ارز از جمله دلار نسبت به روز پنج شنبه افزایش داشته است.  

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه ششم مردادماه) با ۸۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۴ هزار و ۳۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۲۲ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۷ هزار و ۶۹۲ ریال و هر یورو نیز با ۲۱۵ ریال اُفت در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۳۴۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۲۷۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۷۹ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۷۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۸۹ ریال، روپیه هند ۶۴۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۹۰ ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۳۷۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۱۷۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۴۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۱۱ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۵۱۲ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۷۰۵ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۴۲ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۷۶ ریال، روبل روسیه ۷۰۲ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۹۷ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۹۷ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۵۶۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۴۲ ریال، دینار بحرین ۱۱۷ هزار و ۱۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۳۳۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۵۹ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۹۰۵ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۵۶ ریال، دینار لیبی ۳۲ هزار و ۳۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۷۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۴۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۵۰۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۹۶ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۲۳۸ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۰۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۵ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۰۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

پمپاژ ارز در بازار ثانویه در صورت تایید عبدالناصر همتی

آغاز پمپاژ ارزی با ورود به ارز صادراتی پتروشیمی ها خبری بود که از صبح امروز در محافل خبری مطرح شده و واکنش های مختلفی را هم به همراه داشته است. اصل خبر که در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شد این بود که "عصر 26 تیرماه در ساختمان بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار تصمیم مهمی گرفت. این شورا در یک هزار و دویست و پنجاه و دومین جلسه، شعاع پخش ارز نفتی را کاهش داد و درآمد برخاسته از ثروت ملی را تنها معطوف به یک گروه کرد: کالاهای اساسی. پیش از این دولت سه طبقه ارز صادراتی ایجاد کرده بود. گروه اول دارو و کالاهای اساسی، گروه دوم کالاهای واسطه‌ای و ماشین‌آلات و گروه سوم کالاهایی هستند که عمدتا مصرفی بوده و اولویت کمتری نسبت به دو گروه نخست دارند. پیش از اجرای طرح جدید شورای پول و اعتبار، ارز گروه اول با ارز دولتی حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و ارز گروه دوم نیز از صادرات محصولات پتروشیمی، مواد معدنی و فولاد و ارز گروه سوم از طریق ارز حاصل از صادرات کالاهای خرد تامین می‌شود. تفاوت اصلی این سه گروه در نرخ ارز خریداری شده برای واردات است. واردکنندگان گروه‌های اول و دوم با نرخ 4200 تومانی ارز خود را حاصل می‌کنند؛ درحالی‌که واردکنندگان گروه سوم در بازار دوم و با نرخ توافقی تحصیل ارز را انجام می‌دهند. مجموعا تمامی کالاهای وارداتی به جز گروه سوم از نعمت دلار 4200 تومانی بهره‌مند می‌شدند. اما اکنون این چینش توسط شورای پول و اعتبار دچار تغییر شده و گروه کالایی دوم از فهرست دلار 4200 تومانی خارج خواهد شد. در حقیقت تنها برای واردات کالاهای اساسی و دارو، بانک مرکزی مجاز به تخصیص ارز با نرخ دولتی است و برای باقی کالاها(گروه دوم و سوم) نرخ ارز در بازار دوم تعیین خواهد شد. با هجرت کالاهای گروه دوم به بازار دوم، صادرکنندگان محصولات پتروشیمی و معدنی نیز می‌توانند ارز حاصل را با نرخ آزاد و توافقی به فروش برسانند و دیگر نیاز نیست در دلار تعیین شده دولتی حبس شوند.  "

خبری که از قول مقامات بانک مرکزی در واکنش به ورود ارز پتروشیمی ها به بازار ثانویه منتشر شد نیز قطعی شدن موضوع را تایید نکرد و عنوان شد: بانک مرکزی بخشنامه ای برای انتقال ارز پتروشیمی ها از سامانه نیما به بازار ثانویه تاکنون صادر نکرده است. در همین حال، احمد مهدوی ابهری رییس انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تکذیب ادعای فروش نرخ ارزپتروشمی‌ها در بازار ثانویه گفته است: تاکنون نه تنها بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده، بلکه بحثی نیز در اینباره نشده است. وی درباره ادعای مطرح شده توسط برخی رسانه ها مبنی بر رفع تکلیف پتروشیمی ها در فروش ارز ناشی از صادرات به نرخ رسمی 4200 تومان و امکان فروختن آن در بازار ثانویه، بیان داشت: این موضوع واقعیت ندارد. وی یادآور شد: پیش از این پیشنهاداتی را مطرح کرده بودیم که بتوانیم ارز صادراتی پتروشیمی ها را در بازار آزاد فروخته و ما به تفاوت نرخ آزاد و رسمی را به خزانه دولت واریز کنیم که تاکنون مورد تایید قرار نگرفته است. اما الیاس حضرتی در گفتگو با تسنیم، با تکذیب قطعی شدن خبر عرضه ارز پتروشیمی ها و کالاهای صادراتی در بازار ثانویه گفت: هنوز این طرح نهایی نشده و در حال بررسی می باشد.

در این خصوص تسنیم نوشته است که این پیشنهاد در بانک مرکزی قطعی شده و در صورت تایید عبدالناصر همتی رئیس کل جدید بانک مرکزی به ستاد اقتصادی دولت ارجاع داده می شود که بعد از تایید ستاد، احتمالاً پمپاژ ارز در بازار ثانویه آغاز خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازار آزاد ارز بازار سکه نرخ ارز قیمت سکه سکه و طلا سکه تمام بهار آزادی بانک مرکزی بازار ثانویه قیمت دلار یورو پوند انگلیس درهم امارات نمودار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تقاطع مدرس باعث قطعی گسترده‌ی آب در همدان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد بختیاری‌فر در جلسه‌ی شورای همتا، گفت: برخی خطوط اصلی آب شهر همدان از میدان شهید مدرس عبور می‌کند و در صورت اجرای طرح پیشنهادی شهرداری، قطعی گسترده آب حادث خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح مدرس هزینه جابجایی تأسیسات آب و فاضلاب ۱۲۰ میلیارد تومان است.

بختیاری‌فر افزود: کلکتور اصلی فاضلاب شهر همدان از میدان مدرس عبور خواهد کرد چنانچه طرح به صورت زیرگذر اجرا شود امکان اجرای طرح فاضلاب شهری وجود نخواهد داشت.

کد خبر 6062429

دیگر خبرها

  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • تور مالیات؛ ملک ۶۵ هزار متر مربعی «امیرمنصور آریا» در تملک دولت قرار گرفت
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده و محکومیت ۳۷۷ میلیارد تومانی متخلفان
  • صعود چهار تیم قطعی شد / شگفتی تیم ملی تاجیکستان برابر عربستان
  • صعود چهار تیم قطعی شد/ شگفتی تیم ملی تاجیکستان برابر عربستان
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • اجرای طرح تقاطع مدرس باعث قطعی گسترده‌ی آب در همدان می‌شود
  • برخورد با رانندگان متخلف در طرح نوروزی پلیس