Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:53:28 GMT

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۳۰۵۳

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی برگزار می‌شود

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: در راستای معرفی و احیای غذاهای سنتی و حمایت از فرهنگ غذایی به عنوان ایرانی‌ترین کالا اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در منطقه نمونه گردشگری باراجین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیر کل میراث فرهنگی قزوین با اشاره به نقش موثر گردشگری غذا در توسعه پایدار گردشگری و جذب بیشتر گردشگران افزود: یکی از زیباترین، اقتصادی‌ترین و پرطرفدارترین شیوه‌‌های گردشگری، گردشگری غذا است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های غذاهای سنتی و بومی هر منطقه فرصت مناسبی را در اختیار آشپزهای محلی قرار می‌دهد تا هنر آشپزی خود را در حضور مخاطبان بیشتری عرضه کرده و بازاریابی کنند.

حضرتی اذعان کرد: در همین راستا اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری غذا و خوراک‌های محلی و سنتی مناطق مختلف استان، استعدادیابی آشپزهای محلی و انتخاب استعدادهای آشپزی، شناسایی و معرفی رستوران‌های برتر و انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا همراه با آموزش رایگان آشپزی از تاریخ 24 الی 26 مرداد در منطقه نمونه گردشگری باراجین برگزار و به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی نامه حضور در جشنواره اعطا می‌شود. 

وی عنوان کرد: برگزیدگان این جشنواره با عناوین "استعدادهای آشپزی استان، آشپز برگزیده و بهترین مرکز عرضه غذا" در "جشنواره ملی غذا و هنر آشپزی ایرانی" که بهمن ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. 

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره ابراز کرد: اجرای مراسم آیینی، مسابقه استعدادیابی آشپزی، مسابقه انتخاب برترین مراکز عرضه غذا، اجرای کارگاه‌های آموزشی عمومی، علوم و فنون آشپزی و رستوران داری، عرضه غذا در غرفه‌های جشنواره، نمایش کالا و محصولات ایرانی، اجرای کارگاه‌های پرسش و پاسخ توسط اساتید برجسته کشور و اهدای لوح تقدیر به برندگان مسابقه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این جشنواره به شمار می‌روند. 

حضرتی یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره گردشگری "غذا و هنر آشپزی ایرانی" می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در قزوین، خیابان ملاصدرا، خیابان صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واحد تبلیغات و بازاریابی مراجعه و یا با شماره تلفن 02833688555 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

کد خبر 849269 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد