Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@19:21:42 GMT

بازنگری در رفتار شهروندی و مصرف گرایی ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۳۵۶۳

بازنگری در رفتار شهروندی و مصرف گرایی ضروری است

به گزارش ایرنا، محمد اله داد عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: شهروندان جامعه در مصرف آب، برق، گاز و موادغذایی دچار بد مصرفی هستند و این یک واقعیت است که اگر اصلاح رفتاری صورت نگیرد، تمام منابع خدادادی از دست خواهد رفت.
وی بیان کرد: سال های 89 و 90 کشور با رشد منفی اقتصادی 2 درصدی همراه بود و رشد مصرف برق در این سال ها به 6 درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: اگر برق در امر تولید استفاده شود جای افتخار است اما 20 درصد رشد بار مصرفی برق تابستان جاری به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی است که این مهم توجیه ندارد.
اله داد اظهار داشت: نابرابری بین تولید و مصرف برق در کشور موجب مشکلات و اجرای خاموشی ها شده که این روند حداقل تا 20 مردادماه جاری ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: شرایط ایجاد شده مورد قبول شرکت توزیع برق نیست و از این بابت از شهروندان عذرخواهی می شود اما انتطار است برای عبور از این مشکلات همراهی ها در جامعه افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: هزینه هر کیلووات برق با نرخ سوخت دولتی یک هزار و 100 ریال است اما از شهروندان به طور متوسط 660 ریال دریافت می شود.
اله داد یادآور شد: مطالبات معوق صنعت برق کشور به 60 هزار میلیارد ریال رسیده که این مهم مشکلات زیادی را برای این بخش ایجاد کرده است.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: اجرای طرح دوچرخه سواری در این شهر نیاز به مطالعه دقیق دارد و مسیرهای تعریف شده فعلی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
پیمان رشیدی افزود: در کنار مسیرهای تعریف شده از جمله مسیر پل شهر صنعتی، خودروهای زیادی پارک می کنند و تنها یک طرف برای عبور خودروها وجود دارد که این روند موجب ترافیک و حوادث رانندگی می شود.
وی بیان کرد: در خیابان های 2 طرفه نمی توان مسیر دوچرخه سواری ایجاد کرد و شهرداری اراک باید برای رفع مشکلات ایجاد شده تدابیر لازم را اتخاذ کند.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این نشست گفت: اجرای طرح دوچرخه سواری در این شهر از طرح های بسیار خوب شهرداری اراک است که با استقبال زیاد مردم همراه شده است.
علیرضا مرادی افزود: خدمات شهری باید با هم و در کنار یکدیگر پیش رود، پارک ماشین در حاشیه مسیرهای تعریف شده دوچرخه سواری اراک مشکل شهرداری نیست و پلیس راهور باید در این راستا تدابیر لازم را به کار گیرد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اجرای مسیر دوچرخه سواری در این شهر طرحی جدید است که موفقیت چشمگیر آن در گرو فرهنگ سازی است.
علی جعفر محصولی افزود: شهروندان و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اراک باید همراهی خوبی در اجرای این طرح داشته باشند.
شهردار اراک هم در ادامه این نشست گفت: شهرداری همه تلاش خود را برای تکمیل طرح های شهری به کار گرفته و 180 میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی این طرح ها تزریق کرده است.
داود تاجران افزود: عملیات اجرایی پارک بانوان اراک با روند خوبی در پیش است اما آبنمای این پارک به دلیل درگیری با برخی مقررات و ضوابط پیشرفت خوبی نداشته است.
وی بیان کرد: مقرر شده بود در چند ماه گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون ریال برای پیشرفت کار آبنمای پارک بانون تزریق شود اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت ها باید سه میلیارد و 400 میلیون ریال تزریق شود.
شهردار اراک ادامه داد: کمبود بودجه موجب تاخیر در اجرای برخی طرح ها و برنامه های شهری شده و برای گره گشایی در این راستا لایحه ای تقدیم شورای شهر اراک شده که انتطار است در اسرع وقت رسیدگی شود.
تاجران گفت: مسیر طرح دوچرخه سواری بر اساس نظر و تصویب شورای ترافیک است و شهرداری خودسرانه اقدامی را انجام نمی دهد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت پلیس راهور ترافیک دوچرخه سواری شورای اسلامی گاز نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید

دریافت 5 MB

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: شبکه خبری قدس با انتشار ویدئویی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: این تنها وسیله‌ای است که این روزها در شمال غزه برای سرگرمی کودکان وجود دارد، گاری است.

آژانس آنروا با اشاره به اینکه آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر هولناک است، اعلام کرده که بیش از 13هزار کودک در میان قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده اند.

کد خبر 847816 برچسب‌ها کودکان نسل‌کشی رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد