Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه مسافران حتما در حین مسافرت و در جاده ها دست کم یک بار مسافرانی را دیده که تصادف کرده اند. احتمالا در این لحظه با تصور اینکه اگر جای آن ها بودند چه می شد، بسیار ناراحت و نگران شده و با بیان اینکه سفر آن ها خراب شده نگرانی و اضطراب در خود به وجود آورده اند. ایرانی ها معمولا در آغاز سفر برای هم آرزوی سلامتی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامتی از قبیل سلامت روان گرفته تا سلامت توشه های سفر و طبق یک سنت دیرینه پشت سر مسافر خود آب می ریزند. اما مسافری که از خانه بیرون آمده، در کنار مناظر زیبا و لذت و خنده خود را آماده هر خطری از قبیل سرما و گرما، بی پولی، در راه ماندگی و یا بیماری می داند این دلیل بر بی تدبیری نیست و باید خود را با توجه به سفری که در پیش دارد، آماده سازد. در این سال ها مسافرت های خارجی و داخلی با خودروی شخصی خود بسیار پر رنگ شده و مردم بیشتر به سمت شرکت های ارائه دهنده بیمه سفر می روند. مردم در زمستان و نزدیک عید در تب و تاب خرید وسیله ای برای سفر و انتخاب بیمه ای مناسب از بین انواع بیمه سفر هستند. پس اهمیت بیمه سفر در بین مردم پر رنگ تر از قبل شده است.

چرا باید یک نوع از انواع بیمه سفر را داشته باشیم

استفاده از انواع بیمه سفر به شما مزایایی برای برطرف کردن مشکلات سفر و نگرانی ها می دهد. این نگرانی می تواند از مسمومیت غذایی، غذای و نامناسب و گرمازدگی به وجود آمده باشد که احتیاج به بستری در بیمارستان داشته است. هزینه بیمار تا سقف بیمه نامه قابل پرداخت بوده و اگر نیاز به انتقال به مرکز مجهز داشته بیمه این انتقال را انجام داده و یا اینکه شخص را کاملا رایگان به کشور خودش باز می گرداند. اگر مشکل گم شدن چمدان در فرودگاه باشد، در این صورت احتیاج به وسایل ضروری دارید یا حتی به سرقت رفتن کیف پول و مدارک باشد، شما احتیاج به پول و مدارک جدید دارید. پس از گذشت چند ساعت از مفقود شدن کیف پول یا چمدان شرکت های ارائه دهنده بیمه سفر شما را به هتل برده و چند روز بعد به صورت رایگان شما را به کشور خود باز می گردانند و یا به دلایلی همچون فوت مجبور به بازگشت باشید بیمه جسد را به کشور خودش باز می گرداند. این ها تنها بخشی از اهمیت بیمه سفر در مسافرت خارج از کشور است.

اسامی شرکت های ارائه دهنده بیمه سفر

شرکت های مختلفی مانند بیمه سامان، بیمه پارسیان، بیمه کوثر، بیمه کار آفرین، بیمه ملت، بیمه ما، بیمه پاسارگاد، بیمه نوین، بیمه دی و بیمه رازی با همکاری شرکت های مختلف خارجی به شما انواع بیمه سفر را ارائه می دهند که البته لازم است شرایط بیمه نامه در بین انواع بیمه سفر به صورت کامل مطالعه شده باشد زیرا هر یک از شرکت های ارائه دهنده بیمه سفر خدماتی مختص به شرکت خود به شما ارائه می دهند.

مدت اعتبار انواع بیمه سفر

این مدت اعتبار از زمان خروج مسافر آغاز و تا زمان بازگشت آن ادامه داشته پس حق بیمه مسافرتی با توجه به مدت زمان سفر و نیز متناسب با استفاده از پوشش های مورد نیاز متغیر است. قبل از اقدام به خرید انواع بیمه سفر حتما باید از پوشش های بیمه نامه آگاهی داشت زیرا ممکن است با پرداخت هزینه ای در همان حدود بتوان بیمه ای بهتر خریداری کرد به طور مثال یک شرکت بیمه در کشور اتریش بیمه نامه ای با تعهد 30 هزار یورو با مبلغ 81900 تومان صادر کرده و شرکت دیگری همین بیمه را با تعهد 50 هزار یورو با مبلغ 89000 تومان به فروش می رساند.

داشتن بیمه نامه تا چه حد اجبار است؟

بسیاری از تورهای مسافرتی مخصوصا برای افراد مسن برای سفر شرط اجباری خرید بیمه نامه را داشته اند البته باید توجه داشت که هزینه بیمه نامه در مقایسه با هزینه سفر بسیار کم است بنابراین برای داشتن سفری بهتر اهمیت بیمه سفر مطرح می شود.

مدت زمان صدور بیمه مسافرتی

صدور بیمه نامه زمان زیادی را صرف نمی برد و این بر اهمیت بیمه سفر می افزاید. فقط باید توجه داشت که برای سفر به هر کدام از کشورها باید بیمه نامه مخصوص آن کشور را تهیه کرد.

بیمه خودروی بین الملل

برای سفرهای خارجی می توان برای خودروها بیمه کارت سبز که بین المللی است را تهیه کرد. این بیمه برای سفر به کشورهایی چون اروپا، عراق، مراکش و تونس استفاده می شود. بیمه کارت سبز در ایران فقط در شرکت بیمه ایران صادر شده و این بیمه در زمینه بیمه شخص ثالث است و برای رانندگانی که به طور موقت قصد عبور و تردد در کشورهایی که با این بیمه قرار داد دارند، تهیه شده و در صورت بروز تصادف یا در صورت نیاز در مرز و داخل کشور ارائه می شود.

بیمه کارت سبز

شما می توانید با مراجعه به سایت ایران و معرفی بیمه کارت سبز (iraninsurance.ir) یا با تماس با شماره 24551202 اداره کارت سبز بیمه جمهوری اسلامی ایران و 88732336 شعبه مطهری بیمه ایران می توانید پاسخ سوالات خود را درباره اهمیت بیمه سفر بیابید.

قیمت بیمه نامه سبز

قیمت این بیمه با توجه به نوع خودرو که میزان ریسک خودرو را تعیین می کند و نیز مدت زمان سفر متغییر است. برای مثال برای سفری شش ماه با خودروی پرادو به اروپا تقریبا هزینه ای در حدود یک میلیون و دویست و نود و هفت هزار تومان برای خرید بیمه نامه سبز باید پرداخت. برای دست یابی به قیمت دقیق این بیمه نامه شعبه مطهری تهران پاسخگوی شماست.

بیمه نامه برای کشورهایی به غیر از کشورهای کارت سبز

اگر قصد سفر به کشورهایی که زیر پوشش بیمه کارت سبز نیستند را دارید باید پس از خروج از مرز با توجه به زمان اقامتی که در آن کشور می خواهید داشته باشید، بیمه تهیه کنید. برای مثال اگر قصد دارید از مرز ترکمنستان خارج شده و به کشورهای آسیای میانه سفر کنید پس از خروج از مرز لطف آباد، باجگیران و یا سرخس می توانید از شرکت های ارائه دهنده بیمه سفر ترکمنی بیمه خود را تهیه کنید.

چگونگی تهیه بیمه نامه

در صورتی که در تهران اقامت دارید می توانید با مراجعه به شعبه بیمه ایران در خیابان شهید مطهری نبش خیابان سرافراز بیمه خود را تهیه کنید و اما اگر اینگونه نیست می توان در مرز هم بیمه را با قیمتی گرانتر تهیه کرد. در صورت اتفاقی ناگوار در سفر برای اینکه بتوانید از بیمه کارت سبز خود استفاده کنید در کشوری که اقامت کرده اید صحت بیمه نامه شما از مرکز کارت سبز خودرو در ایران استعلام گرفته می شود و پس از آن می توانید از خدمات جانی و مالی بهره ببرید. البته باید توجه داشت که قبل از تهیه بیمه نامه برای خروج لازم است مدارک خروج خودروی شما از قبیل گواهینامه بین المللی خودرو و کاپوتاژ خودرو از قبل آماده شده باشد.

چگونگی تهیه مدارک خروج خودرو

در ابتدا باید برای دریافت گواهینامه بین المللی به یکی از نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران taci.ir مراجعه کرد. اغلب آژانس های مسافرتی این نمایندگی را داشته و برای انجام این کار زمانی در حدود یکی دوساعت کافی است. این گواهینامه بسته به گواهینامه ایرانی، خودروهایی که شما مجاز به راندن آن ها هستید را مشخص می کند.

مدارک لازم جهت درخواست گواهینامه بین المللی

برای درخواست گواهینامه بین المللی باید گواهینامه معتبر جمهوری اسلامی ایران دو قطعه عکس تمام رخ زمینه سفید، ارائه تصویر صفحه اول گذرنامه، تکمیل فرم درخواست را به همراه داشته باشید و این کار حدود نود و پنج هزار تومان هزینه دارد.

کاپوتاژ خودرو

کاپوتاژ خودرو مجوز خروج خودرو از کشور است که در اولین گام باید انجام داد یعنی باید مجوز خروج برای خودروی شخصی را دریافت کرد. برای گرفتن برگه تردد بین الملل یا کاپوتاژ اولین و ضروری ترین کار بردن خودرو به گمرک در هنگام گرفتن کاپوتاژ یا حتی تمدید کاپوتاژ است. باید توجه داشت که مدارکی از قبیل برگ سبز، سندکارخانه، کارت ماشین و مدارک شناسایی مانند گواهینامه، کارت ملی، شناسنامه را همراه داشته باشید که در این صورت اخذ کاپوتاژ حدودا یک ساعت زمان می برد. برای ورود به گمرک معمولا همیشه نگهبان از شما برگه کاپوتاژ را درخواست می کند که هر بار که از کشور خارج شوید مهر خروج و هربار وارد شدید مهر ورود را در پشت این برگه ثبت می کنند. اما هزینه خروج خودروی شخصی در سال 95 حدود 440 هزار تومان بوده که البته این هزینه جدا از گواهینامه بین المللی می باشد. همه افراد با مراجعه به نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیل رانی می توانند کاپوتاژ را تهیه کنند اما اگر در تهران هستید برای اخذ این برگه بین المللی می توانید به خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، پلاک 2، ساختمان 2، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید.

بیمه بدنه برای سفرهای خارجی

اگر شما قصد مسافرت خارجی را داشته باشید و نیز بخواهید بیمه بدنه را در بین انواع بیمه سفر تهیه کنید، می توانید با پرداخت هزینه ترانزیت خودرو به شرکت های بیمه، بیمه بدنه خریداری کنید که البته هزینه آن کاملا اختیاری است. در این صورت بعد از تصادف می توان در همان کشور خسارت وارد شده را دریافت نمود. بعد از تصادف حتما از خودروی خود عکس و فیلم هایی به همان صورتی که از نماینده بیمه گذار آموزش دیده اید، تهیه کنید و زمانی که به کشور خود وارد شدید با همراه داشتن مدارک لازم و تصاویر و گزارش های پلیس محلی برای دریافت خسارت خود اقدام فرمایید.

بیمه بدنه در سفرهای داخلی

در مورد مسافرت های داخلی نیز باید توجه کرد که اگر مبلغ و درخواستی از طرف بیمه شخص ثالث از شما در خواست شده حتما به موقع پرداخت کرده باشید. اما داشتن بیمه بدنه نیز مزایای بیشتری می تواند داشته باشد مثلا وقتی شما جاده های پر پیچ و خم کوهستانی را برا سفر انتخاب می کنید ممکن از افتادن سنگ ریزه روی ماشین یا حتی افتادن سنگ شما را ناراحت کند که شما می توانید با داشتن بیمه بدنه خسارت وارد شده را جبران کنید و ازخطرات احتمالی جاده ها از طریق اهمیت بیمه سفر در امان باشید.

اجاره خودرو در سفر

در سفر های داخلی و مخصوصا مناطق آزاد شما می توانید با وثیقه گذاشتن مقداری پول و مدرک شناسایی خودرویی اجاره کنید اما در سفرهای خارجی برای کرایه اتومبیل علاوه بر گذرنامه معتبر از شما credit card نیز می خواهند که البته خیلی کم هستند البته برخی از موسسه های کرایه اتومبیل debit card هم قبول می کنند البته لازم است شما در debit card خود مقدار مشخصی پول داشته باشید.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: دانستنی ها سفر بیمه مقالات آموزشی تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

به گزارش خبرآنلاین، این در حالی است که دکتر خسرونیا می‌گوید:«مصرف بیش از حد بعضی از داروها مثل آمپول ب کمپلکس، آمپول نوروبیون، ب ۱۲ و ویتامین‌ دی اثرات بدی روی بدن می‌گذارد و تحقیقات نشان داده که بعضی از اینها سرطان‌زا هستند و حتی می‌توانند مرگبار باشند.»

همشهری آنلاین نوشت: این فوق تخصص گوارش و کبد اضافه می‌کند: «دارویی مثل ویتامین دی اگر زیاد مصرف شود، باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود. همچنین مصرف بی‌رویه بعضی از داروها کبد چرب ایجاد می‌کنند.»

دکتر خسرونیا می‌گوید: «مصرف مقدار زیادِ بعضی از داروها مثل ویتامین دی، ویتامین سی و ب کمپلکس باعث ناراحتی‌های دستگاه گوارش، کبد و کلیه می‌شود و حتی می‌تواند به مسمومیت فرد منجر شود. پس مصرف هر دارویی بدون تجویز پزشک کار درستی نیست. البته نمی‌توان نادیده گرفت که بعضی از پزشکان هم خیلی راحت نوروبیون تجویز می‌کنند. حتی برای درمان سرماخوردگی.»

تا احساس خستگی می‌کنند، یک نوروبیون می‌زنند

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس که هردو به آمپول‌های تقویتی معروفند، از خانواده ویتامین‌های گروه ب هستند و در درمان بسیاری از اختلالات موثرند اما مصرف بی‌رویه آنها می‌تواند برای فرد خطرآفرین باشد. مثلا مصرف بیش از حد نیاز نوروبیون، دوز فلزات سنگینِ موجود در بدن را بالا می‌برد که می‌تواند عوارض ناگواری داشته باشد؛ عوارضی مثل مسمومیت.

ب کمپلکس و نوروبیون بیشتر برای افرادی مفید هستند که کمبود ویتامین ب دارند. به خصوص افراد سالمند که ویتامین‌های مورد نیاز راحت به بدن‌شان نمی‌رسد. یکی از مهم‌ترین علائم کمبود ویتامین ب، احساس خستگی مفرط و دائمی است. به همین دلیل خیلی از افراد به خصوص جوانان به مصرف نوروبیون گرایش دارند تا سرحال باشند و کارهای روزمره خود را بدون خواب‌آلودگی و خستگی انجام دهند.

اما رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی می‌گوید:«مصرف نوروبیون اصلا برای جوانان جایگاهی ندارد و فقط افراد مسن و سالمند باید آن را مصرف کنند. آن هم ماهانه یا هر چند ماه، یکی دو بار. در کشور ما طوری شده که افراد جوان تا احساس خستگی و کسالت می‌کنند، یک آمپول نوروبیون می‌زنند. در حالی که هیچ فایده‌ای هم ندارد و فقط بدن خود را از بین می‌برند.»

دکتر خسرونیا می‌گوید:«بیشتر کشورهای دنیا دارو را بدون نسخه پزشک به دست بیمار نمی‌دهند اما متاسفانه این کار در ایران مرسوم است و هرکس دارویی بخواهد، می‌رود آن را راحت از داروخانه می‌خرد.»

این فوق تخصص گوارش و کبد همچنین اشاره می‌کند:«قدیم‌ها هرکس می‌رفت مسافرت، برای عزیزانش سوغاتی می‌آورد. در حالی که الان با خودشان دارو می‌آورند! قوطی‌های ۱۰۰ تایی مکمل که مثل نقل و نبات می‌خورید و گاهی مشکل برایتان ایجاد می‌شود. الان در مغازه‌های معمولی هم بعضی داروهای مکمل پیدا می‌شوند و شما راحت می‌توانید آن را خریداری کنید.»

حتی مکمل‌ها را هم خودسرانه نخورید

خیلی از مردم تصور می‌کنند مصرف مکمل‌ها هیچ ضرری ندارد و برای بدن‌شان ضروری است. برای همین در سبد مصرفی آنها قرار دارد و حتی کودکان خود را نیز از آن بی‌نصیب نمی‌گذارند. درحالی‌که پزشکان تاکید دارند حتی مکمل‌ها را هم نباید تحت هیچ شرایطی خودسرانه مصرف کرد.

رئیس هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران می‌گوید: «اگر خوب غذا بخورید و مواد پروتئینی و ویتامین‌ها به بدن‌تان برسد، مصرف مکمل‌ها اشتباه است. در هیچ جای دنیا چنین چیزی رایج نیست. ما مقدار زیادی از بودجه خانواده و بودجه دولت را صرف خرید همین داروها می‌کنیم که مصرف‌شان هیچ ضرورتی ندارد.»

دکتر خسرونیا اشاره می‌کند:«هروقت آزمایش خون دادیم و نتیجه آزمایش ما کمبود ویتامینی را نشان داد، مصرف داروها و ویتامین‌ها و مکمل‌ها معقول و منطقی است. اما وقتی آزمایش نداده‌ایم و نمی‌دانیم در چه مورد چقدر کمبود داریم، اصلا نباید خودسرانه دارویی را خریداری و مصرف کنیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888792

دیگر خبرها

  • سفری به اسفندقه به عنوان رنگین کمانی از فرهنگ، تاریخ، تمدن و طبیعت
  • سفری به چشمه‌های شفابخش آبگرم محلات
  • تخریب راههای ارتباطی روستای بولان دماوند بر اثر سیل
  • آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • سفری شادمانه با تاملی کودکانه+ فیلم
  • ◄ اصطلاحات بیمه/ بخش اول
  • ماجراهای سفری عجیب در قصه جزیره ناشناخته
  • توفیقات بیمه دی با اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی