Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@02:40:37 GMT

رکورد ایرانی‌ها در ترکیه زیر و رو شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۴۴۳۶

رکورد ایرانی‌ها در ترکیه زیر و رو شد

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، بیش از ۹۸۰ هزار گردشگر ایرانی در پنج ماه نخست سال جاری میلادی به این کشور سفر کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در جدیدترین آمار منتشر شده درباره شمار گردشگران خارجی ورودی به ترکیه در حد فاصل ابتدای ژانویه تا انتهای می (پنج ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی) در مجموع گردشگران روسی با یک میلیون و ۳۸۸ هزار نفر و اختصاص دادن ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱ درصد از سهم گردشگری ترکیه در مکان نخست قرار گرفته‌اند و پس از آن گردشگرانی آلمانی با حضور بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفری در مکان بعدی قرار گرفته‌اند. 

جایگاه سوم نیز به گرشگران ایرانی اختصاص یافته است و در مجموع بیش از ۹۸۰ هزار ایرانی در طی این ۵ ماه، ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند.

شمار توریست‌های ایرانی در ترکیه در حالی در این بازه پنج ماهه پس از روس‌ها و آلمانی‌ها قرار گرفته که در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۱۸ ایرانی‌ها به ترتیب با ۱۵۴، ۱۹۶ و ۳۸۷ هزار نفر در رتبه نخست گردشگران خارجی ورودی به ترکیه قرار داشتند و در آمار منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از شمار گردشگران ورودی به این کشور در چهار ماه نخست سال میلادی نیز ایران با ۸۶۰ هزار توریست و بالاتر از آلمان (۶۷۱ هزار نفر) و روسیه (۶۵۱ هزار نفر) در رتبه اول قرار داشت. 

در آمار منتشر شده از حضور گردشگران خارجی به تفکیک ماه میلادی، پس از حضور ایرانی‌ها در صدر طی سه ماه اول (ژانویه، فوریه، مارس)، در ماه‌های آوریل و می به یک باره حضور ایرانی‌ها در ترکیه با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود به طوری که دیگر جایی در میان پنج کشور اصلی تامین کننده گردشگر برای ترکیه ندارد که این کاهش قابل ملاحظه را می‌توان همزمان با اجرای سیاست‌های ارزی و ممنوعیت خرید و فروش ارز در بازار ارز و صرافی‌ها، تخصیص ارز مسافرتی (سهم ۵۰۰ یورویی برای سفر به ترکیه) و همچنین افزایش بهای بلیت هواپیما مرتبط دانست. 

بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه متوسط هزینه کرد هر گردشگر خارجی در این کشور ۶۸۲ دلار است و بدین ترتیب می‌توان با یک حساب سرانگشتی گفت ایرانی‌ها طی پنج ماه نخست سال ۲۰۱۸ در مجموع حدود ۶۶۸ میلیون دلار در ترکیه هزینه کرده‌اند.

این در حالی است که سیدجلال ابراهیمی دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه چندی پیش اعلام کرده بود که طبق استانداردهای جهانی اگر ۱۵۰۰ دلار برای هر گردشگر در نظر گرفته شود، با احتساب بالای ۱۰۰۰ دلار خرید برای هر گردشگر، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های ایرانی در ترکیه شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه گردشگری تور ترکیه اقتصاد ترکیه گردشگران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای در قدس اشغالی
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد