Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پژوهشگران آمريکايي دريافتند يکي از عوامل آلاينده هوا، ژن‌هاي مقاوم در برابر آنتي‌بيوتيک است.
به گزارش ايرنا، پايگاه خبري ساينس ديلي آمريکا نوشت: در يک بررسي، 30 نوع ژن مقاوم برابر آنتي‌بيوتيک در 19 شهر جهان مانند سان‌فرانسيسکو، پکن و پاريس مطالعه شد.
مقاومت اين ژن‌ها در برابر هفت نوع آنتي‌بيوتيک متداول اندازه‌گيري شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پکن با 18 زيرگونه مختلف، متنوع‌ترين ژن‌هاي مقاوم در برابر آنتي‌بيوتيک را داشت و سان‌فرانسيسکو رکورد بالاترين ميزان ژن‌هاي مقاوم موجود در هوا را به خود اختصاص داد.
بر اساس آمار مرکز کنترل و مقابله با بيماري‌هاي آمريکا، ساليانه دست کم 2 ميليون نفر با باکتري‌هاي مقاوم در برابر آنتي‌بيوتيک آلوده مي‌شوند.
بر اساس اين تحقيقات ژن‌هاي مقاوم در برابر آنتي‌بيوتيک قادرند از يک باکتري به باکتري ديگر يا از باکتري به محيط اطراف منتقل شوند که انتقال ژن از طريق هوا يکي از عوامل شيوع بيماري‌هاي ناشي از باکتري است.
مقاومت ضد ميکروبي به مقاومت يک ميکروارگانيسم (شامل باکتري، قارچ، ويروس و انگل) در برابر داروهاي ضد ميکروبي، براي درمان عفونت ناشي از آن گفته مي‌شود.
زماني که اين ميکروارگانيسم‌ها نسبت به داروهاي ضد باکتري، ضد قارچ و ضد ويروس مقاومت بيابند داروهاي استاندارد بي‌اثر مي‌شود، عفونت در بدن باقي مي‌ماند و به راحتي منتقل مي‌شود.
با کشف آنتي‌بيوتيک، مرگ ناشي از بيماري‌هاي عفوني کاهش قابل ملاحظه‌اي يافت اما با استفاده نابجاي آنتي‌بيوتيک و ايجاد مقاومت در برابر آن، اين بيماري‌ها در حال بازگشتند.
مقاومت در برابر آنتي‌بيوتيک يک معضل جهاني در بخش بهداشت و پزشکي است.
گزارش کامل اين تحقيقات در نشريه Environmental Science & Technology منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال