Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، چند روزی است در فضای مجازی ویدیویی در حال دست به دست شدن است .این ویدیو قسمتی از جاده چالوس را نشان می دهد که راوی آن مدعی است  در سطح جاده گازوییل ریخته می شود  تا  لغزنده شود و تصادف رخ دهد .به قول همان راوی خودروهای یدک کش عاملان این حوادث هستند و مقصودشان این است که خودروهای تصادفی را یدک کش کرده  و پولی به جیب بزنند! با انتشار گسترده این فیلم که مشابه آن را در چند سال گذشته بارها دیده ایم  با بختیاری، مسوول روابط عمومی پلیس راهور ناجا گفت و گویی داشتیم تا از علت حل نشدن این معضل بدانیم که پاسخ را  در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری در این خصوص گفت: « مطرح شدن مسئله ریختن  گازوئیل در سطح جاده چالوس معضل تازه ای نیست بلکه سبقه ده ساله دارد  . مسوولان راهداری استان البرز بارها در این خصوص توضیحاتی ارائه داده اند ؛ همچنین راهداری چندین گشت  را برای بررسی علت ریخت گازوییل  در جاده به شکل نامحسوس قرار داد که نتیجه این تحقیقات نشانگر این بود  ریخت   گازوئیل عمدی نیست ؛ حتی جرثقیل هایی که افراد مدعی بودند آنها گازوئیل کف جاده می ریزند که تصادف ایجاد شود را نیز جمع آوری کردیم و اجازه تردد نداریم ولی باز هم شاهد تکرار همین اتفاقات بودیم . »

 

او در ادامه افزود: « نتیجه ای که بعد از بررسی ها و تحقیقات به دست آمد نشان  داد که از حدود ده سال پیش تا به امروز یعنی از زمان شروع احداث آزادراه تهران-شمال با این مشکل روبرو هستیم چرا که بعد از آغاز ساخت این بزرگراه، ترددها در جاده چالوس افزایش یافت. از علل دیگر آن هم می توان به نشت  گازوئیل از باک ماشین های سنگین اشاره کرد  چرا که بعضی از ناوگان های حمل و نقل سوخت بسیار  فرسوده هستند  و ایرادات باک آن ها به یکباره سر پیچ جاده مشخص می شود . البته علت دیگری هم وجود دارد که اصلا ربطی به گازوئیل ندارد و  آن هم به خونابه هایی برمی گردد که از ماشین های حمل گوشت سرازیر می شود و جاده را لغزنده می کند .»

مسوول روابط عمومی پلیس راهور ناجا در پایان با تاکید بر اینکه راهور  ناجا در خصوص نگهداری راه متخصص نیستند گفت : «  این امر  و نگهداری از جاده ها  به سازمان راهداری مربوط می شود.  کارشناسان راهور تنها می توانند علت تصادفات را بررسی کنند که علت آن هم لغزندگی جاده است اما علت لغزندگی جاده را کارشناسان راهداری باید مشخص و رفع کنند   باید بررسی کنند که حل این معضل به طور مستقیم بر عهده  معاونت نگهداشت راهداری است.»

 

خبرنگار: پانیذ میلانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راهور تصادف کارشناس خبرگزاری برنا لغزنده گازوئیل جاده چالوس خونابه جاده لغزنده وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است