Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@05:44:18 GMT

احتمال برکناری نخست‎وزیر انگلیس

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۶۹۸۱

تایمز انگلیس در گزارشی از تلاش جناح‌های رقیب حزب حاکم «توری» برای برکناری ترزا می نخست‌وزیری این کشور تا ماه میلادی اکتبر (اواسط مهرماه) خبر داد.

گفتنی است این گمانه‌زنی محصول شکست می در قانع کردن اتحادیه اروپا به پذیرش طرح وی درباره برگزیت است.

امید می برای متقاعد کردن رهبران اتحادیه اروپا دیروز جمعه بعد از دیدار با سباستین کورتز صدراعظم اتریش و «آندری بابیس» نخست‌وزیر چک برباد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورتز نیز به می هشدار داد مبادا به دنبال «برگزیت سخت» باشد؛ عبارتی که نشان از عدم نرمش بریتانیا در مذاکره با اتحادیه اروپا دارد.

درواقع، اتحادیه اروپا درباره جانبداری از نظر «میشل بارنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه در امور برگزیت مبنی بر عدم پذیرش طرح گمرکی ترزا می اجماع‌نظر دارد.

طبق این طرح، انگلیس مسئول جمع‌آوری تعرفه‌های گمرکی کالاهای اروپایی می‌شود که مسیر ترانزیت آنها قلمرو ارضی بریتانیا است و کالاهایی هم که مقصد نهایی آنها انگلیس است، مشمول تعرفه کمتری می‌شوند.

درهمین‌رابطه، منابع آگاه به تایمز گفتند برگزاری انتخابات ریاست توری (حزب حاکم محافظه‌کار) برای فصل پاییز قطعی شده و کار ترزا می تا ماه میلادی اکتبر تمام است.

ظاهراً «اندرو بریجن» نماینده محافظه‌کار خواهان جدایی از اتحادیه اروپا نیز با برگزاری نشستی در حوزه نمایندگی خود از برگزاری رای عدم اعتماد به ترزا می استقبال کرده است.

این درحالی است که آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۲ درصد از رای‌دهندگان بریتانیایی به توانمندی ترزا می برای توافق با اتحادیه اروپا شک دارند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتریش چک بریتانیا انتخابات اتحادیه اروپا انتخابات انگلیس بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم