Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا-استاندار هرمزگان گفت: با حمايت هاي دولت و سرمايه گذاري بخش خصوصي، هم اکنون با تصفيه پساب فاضلاب، درجه آلودگي پساب ورودي به دريا در بندرعباس 60 درصد کاهش يافته است.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شامگاه شنبه در نشست شوراي حفاظت از منابع آب استان هرمزگان افزود: پس از تصويب طرح خريد تضميني پساب تصفيه شده فاضلاب بندرعباس از سوي دولت که در سفر سال گذشته رييس جمهوري به هرمزگان انجام شد، سرمايه گذار بخش خصوصي با جديت بيشتري در اين طرح مشغول به فعاليت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: مقرر شده بخشي از اين پساب براي آبياري فضاي سبز در اختيار شهرداري بندرعباس و بخش ديگري نيز در صنايع غرب بندرعباس استفاده شود.
وي افزود: دولت تدبير و اميد توجه ويژه اي نسبت به تامين پايدار آب شرب و کشاورزي در هرمزگان دارد و در همين راستا نيز طرح هاي خوبي در استان در دست انجام است.
استاندار هرمزگان بيان داشت: از جمله اين طرح ها ، آب شيرين کن يکصد هزار مترمکعبي بندرعباس است که مرحله نخست آن با ظرفيت 20 هزار مترمکعب تا 15 مردادماه تکميل و پس از دو هفته راه اندازي آزمايشي، شهريورماه به صورت رسمي وارد مدار توليد خواهد شد.
همتي خاطرنشان کرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته 200 طرح چند منظوره آبخيزداري با مشارکت وزارت جهاد کشاورزي و استانداري هرمزگان تا پايان سال جاري در استان اجرايي و به بهره برداري خواهد رسيد.
وي ياد آور شد: اين سازه هاي آبخيزداري در مجموع ظرفيت مهار و ذخيره سازي 84 ميليون مترمکعب آب را خواهند داشت.
استاندار هرمزگان تصريح کرد: اين طرح هاي آبخيزداري علاوه بر تامين آب شرب و کشاورزي در روستاهاي استان، پايداري آب و خاک را نيز در پي خواهد داشت.
همتي با اشاره به انجام مطالعات احداث 10 سد کوچک از سوي سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان، گفت: اين سدها در مجموع مي توانند 40 ميليون متر مکعب آب را ذخيره کنند .
به گفته وي، اعتبارهاي لازم براي اجراي اين سدها از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اختصاص مي يابد تا اين سدها تا پايان سال 98 تکميل شوند.
وي خاطرنشان کرد: در حوزه سدهاي بزرگ نيز سد سرني ميناب در صورت بارندگي مناسب امسال آبگيري خواهد شد .
بيش از 18 سال خشکسالي و کم آبي در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشاميدني، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بين30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامي آن ها داراي بيلان منفي هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و باقي دشت ها نيز شور است.
تداوم خشکسالي و کاهش نزولات جوي موجب شده اين استان در طول شبانه روز با 900 ليتر بر ثانيه کمبود آب مواجه شود.
7198/ 6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور رسیدگی به درخواست‌های ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس را صادر کرد.

در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ۲۱۸ نفر از شهروندان و نمازگزاران جمعه در مسجد جامع بندرعباس دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور مسئولان قضایی، قضات و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید، مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی از جمله «تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، تخفیف مجازات، بهره‌مندی از عفو و آزادی مشروط و پذیرش اعاده دادرسی» با مسئولان مربوطه مطرح کردند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار مردمی اظهار کرد: عمل به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دیدار بدون واسطه با متن مردم به شکل‌های مختلف و اجرای سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی در خصوص تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم از مهمترین اهداف برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در میعادگاه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان هرمزگان است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تصریح کرد: در جریان برگزاری دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای قضایی استان در مسجد جامع بندرعباس، با شنیدن مطالبات مراجعین، به منظور رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با دیدار مردمی رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس، رؤسا و دادستان‌ها در اقصی نقاط استان نیز ضمن برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه به مطالبات مردم رسیدگی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس