Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@20:25:22 GMT

دو زمین لرزه پیاپی در شرق اندونزی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۷۸۴۱

دو زمین لرزه پیاپی در شرق اندونزی

زمین لرزه ای به قدرت 6.4 ریشتر و پس لرزه 5.4 ریشتری آن صبح روز یکشنبه جزیره گردشگری لومبوک در شرق اندونزی را به شدت لرزاند. تاکنون 3 نفر دراثر این زمین لرزه ها جان خود را از دست داده اند.

ایران آنلاین / تاکنون تعداد زیادی از ساختمان های این جزیره که در همسایگی جزیره بالی در شرق اندونزی واقع شده، در اثر این زلزله فرو ریختند و این منطقه در شرایط اضطراری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز حوادث زیست محیطی اندونزی گزارش داد: این زمین لرزه پرقدرت به مدت 30 ثانیه منطقه را اوایل صبح هنگامی که بسیاری از مردم و گردشگران در خواب بودند، لرزاند.
تاکنون از تلفات بیشتر احتمالی گزارشی به دست نیامده اما اقدامات اولیه فوری برای نجات در این زمینه انجام شده است.
این زمین لرزه سبب ایجاد امواج شدید در آبهای اطراف جزیره شده اما هنوز گزارشی در مورد وقوع سونامی ارسال نشده است.
به نظر می رسد تعدادی از روستاهای این منطقه دچار آسیب شدید شده باشد که کارشناسان درپی دریافت اطلاعات مرتبط هستند.
بلافاصله پس از این زمین لرزه ، پس لرزه دیگری به قدرت 5.4 ریشتر منطقه را لرزاند که سبب شد تعداد زیادی از ساختمان های منطقه فرو ریزند.
مردم محلی و گردشگران که از وقوع دو زلزله پشت سرهم در شوک و بهت قرار دارند از ساختمان ها و هتل ها بیرون آمده و نگران ادامه این وضعیت هستند.
البته مرکز لرزه سنجی اروپا قدرت این زمین لرزه را 6.5 ریشتر اعلام کرده است.
اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر در منطقه حادثه خیز جنوب شرق آسیا و کمربند آتش قرار گرفته که این امر سبب شده این کشور در طول سال با حوادث طبیعی متعددی از جمله زمین لرزه و آتشفشان های متعدد روبه رو شود./ ایرنا 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی پس از 68 سال یک رویا دارد

به گزارش "ورزش سه"، اندونزیایی‌ها با سرمربیگری شین تائه یونگ اهل کره تا یک قدمی کسب سهمیه المپیک پیش رفتند اما با دو شکست مقابل ازبکستان و عراق در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفتند. با این حال آنها یک شانس مجدد برای کسب آخرین سهمیه احتمالی فوتبال المپیک خواهند داشت و شاید بلیت آخرین قطار را برای تیم خود بگیرند. آنها باید با تیم گینه که وضعیتی مشابه این تیم در قاره آفریقا دارد، مبارزه کنند و تیم برنده به المپیک پاریس صعود خواهد کرد.

تیم اندونزی با شین تائه یونگ در اولین مسابقه مقابل قطر دو بر صفر شکست خورد اما ۱-۰ استرالیا و ۴-۱ اردن را برد و راهی دور بعد شد و در آنجا شگفتی بزرگ را رقم زد و موفق شد کره جنوبی را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد، اما دو شکست در مرحله نیمه نهایی و رده‌بندی مقابل ازبکستان و عراق آنها را به رتبه چهارم فرستاد.

بازی هنوز تمام شده و دیدار نهایی با گینه برای کسب بلیت المپیک برگزار خواهد شد. شین تائه یونگ و بازیکنان، پیش از بازی گینه راهی فرانسه شده‌اند تا نبرد تعیین‌کننده را در آنجا انجام بدهند. اگر این اتفاق رخ بدهد، اندونزی پس از ۶۸ سال به مسابقات فوتبال المپیک صعود خواهد کرد. سرمربی کره‌ای این تیم قول داده تیمش از فرصت‌های باقی‌مانده نهایت استفاده را ببرد.

دیگر خبرها

  • برای دومین سال پیاپی: فیورنتینا فینالیست لیگ کنفرانس
  • قشم صاحب نخستین آتشخوار تندرو کشور می‌شود‌
  • ضربات پیاپی حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • شبکه آبرسانی جزیره هرمز نوسازی می‌شود
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • زلزله بخش‌هایی از تهران را لرزاند/ جزئیات
  • اندونزی پس از 68 سال یک رویا دارد