Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@17:05:06 GMT

صالحی گزارشی از وضعیت کتاب و صنعت نشر ارائه کرد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۸۱۰۹

صالحی گزارشی از وضعیت کتاب و صنعت نشر ارائه کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتصدودهمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه‌شنبه ۲۶ تیرماه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی از وضعیت کتاب و صنعت نشر در کشور ارائه داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، سیدعباس صالحی، در این جلسه درباره موضوع کتاب و فرهنگ کتابخوانی در کشور سخن گفت و این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکارهای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و رفع مشکلات و چالش‌های گوناگون در صنعت چاپ و نشر کتاب بحث و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نرخ مطالعه در ایران در مقایسه با سایر کشورها، نرخ مطلوبی نیست که با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد تا توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گرفته و با استفاده از مشوق‌های مادی و معنوی و ایجاد فضای رقابتی، جذاب و پرهیجان، کتابخوانی در بین اقشار مختلف به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ترویج و تبلیغ شود.

صالحی در این جلسه گزارش‌هایی هم از برنامه‌های در حال اجرا در زمینه ترویج کتابخوانی در قالب برنامه‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و جام برنامه با من بخوان، باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و جشنواره‌های کتاب‌خوانی رضوی ارائه داد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرد، وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، نهادهای مردمی و سمن‌های تخصصی و ناشران و پدید آورندگان آثار ادبی؛ طرح‌ها و برنامه‌های خود را در راستای ترویج، تبلیغ و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور ارایه کرده و پرتلاش‌تر در این عرصه گام بردارند.

همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت پیگیری و به سرانجام رساندن لایحه مالکیت معنوی در راستای جلوگیری از سرقت‌های ادبی، تصمیم گرفت که دبیرخانه این شورا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چالش‌ها و موانع موجود را در زمینه فرهنگ کتابخوانی جمع‌بندی و روش‌های عملیاتی گسترش فرهنگ کتابخوانی را بررسی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کند.

در این جلسه همچنین پیشنهاد شد، گزارش‌هایی برای کمیسیون فرهنگی مجلس و سایر نهادهای ذی‌ربط تهیه و ارائه شود

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع شانزدهمین جشنواره امام رضا ع مراسم اختتامیه دهه کرامت مجلس نماز جمعه مشهد دونالد ترامپ شهردار تهران سردار سلیمانی کاغذ صالحی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس