Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@01:45:57 GMT

مانور اطفاء حریق مخزن سوخت در بندرلنگه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۸۵۹۷

مانور اطفاء حریق مخزن سوخت در بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان،قاسم عسکری نسب با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقاء دانش و توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی در مقابله با حریق و حوادث احتمالی و انجام واکنشهای سریع و مناسب و هماهنگی واحدهای عملیاتی آتش نشانی، واحد ایمنی و بهداشت، گارد و غیره جهت کاهش خسارت و جلوگیری از توسعه حریق و سرایت آن به دیگر نقاط، مانور عملیاتی مقابله با حریق مخزن سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار در محوطه عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح سناریوی این مانور گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر بروز حریق در مخزن سوخت، تیم آتش نشانی ضمن استقرار در محل، با انجام عملیات خنک سازی، حرارت موجود در محیط را کاهش داده و در نهایت با استفاده از فوم، حریق را کنترل کرده و با پوشاندن مخزن از سرایت آتش سوزی به اطراف جلوگیری و هر کدام از یگان ها متناسب با ماموریت و وظیفه خود با رعایت دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری در این حادثه ایفای نقش کردند.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: در این مانور، نحوه عملکرد و مدیریت ایمنی و آتش نشانی و سایر نیروها بر اساس شاخص هایی همچون زمان رسیدن، زمان آماده سازی تجهیزات، زمان عملیات، هماهنگی تیمی، انضباط عملیاتی، آمادگی تجهیزات، نحوه استقرار خودروها، نحوه فرماندهی در عملیات و عملکرد تیم ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود: تعداد 12 نفر از پرسنل واحد آتش نشانی و نیز تعداد 15 نفر از واحد های اداری و عملیاتی از جمله اورژانس، حراست، یگان حفاظت و امور بندری، واحد عملیات بندری و دریایی، واحد ایمنی و بهداشت و روابط عمومی در این مانور مشارکت داشتند.

عسکری نسب از حضور 3 دستگاه کامیون آتش نشانی، خودرو فرماندهی آتش نشانی و یک دستگاه آمبولانس در این مانور سخن به میان آورد و افزود: تاکنون حدود 11 مانور اطفاء حریق در این بندر برگزار شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی آتش نشانی خودرو روابط عمومی شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۱۹:۳۴ دقیقه عصر امروز وقوع آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر به نیروهای آتش نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای دو ایستگاه آتش نشانی همراه با نردبان و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده شد حادثه در طبقه منهای ۱ یک ساختمان ۵ طبقه اقامتی بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این طبقه یک انباری بوده که کارتون نگهداری می‌شده و در ۷ تا ۸ متر آن جوشکاری در حال انجام بوده حادثه حریق رخ داده که خوشبختانه در اسرع وقت حریق اطفا شد و حادثه مصدوم و تلفات جانی و همراه نداشته است.

ملکی گفت: حریق اطفا شده دود گرفتگی نداشته‌ایم و خوشبختانه مرکز اقامتی در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

کد خبر 6090365 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین