Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@23:54:26 GMT

زمان اعلام گزارش منشور حقوق شهروندی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۹۱۳۷

زمان اعلام گزارش منشور حقوق شهروندی

به گزارش پارس نیوز، شهین‌دخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارتباط با تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این لایحه حدود ۱۰ سال است که در چند مجلس و چند دولت مطرح شده و کلیات‌اش تصویب شده و هفته گذشته هفت ماده آن با حضور خانم ابتکار در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ارتباط با رابطه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با موضوعات حقوق شهروندی، گفت:قطعا این لایحه در بازدارندگی از بسیاری از کودک آزاری‌ها و برون رفت از وضعیت موجود که نگران‌کننده است اثرگذار باشد. این لایحه می‌تواند در احقاق منشور حقوق کودکان و نوجوانان موثر باشد.

 

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: با توجه به مجموعه تدابیری که در این لایحه اندیشیده شده و پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است هم در بازدارندگی و هم در حمایت و حفاظت کودکان در برابر خشونت‌ها و کودک‌آزاری‌ها و همین طور در تحقق حقوق شهروندی‌ و انسانی کودکان بسیار موثر خواهد بود.

 

مولاوردی خاطر نشان کرد: طبق منشور حقوق شهروندی باید گزارش سالیانه پیشرفت‌ها و موانع تحقق حقوق شهروندی را به مردم ارائه دهیم؛ این گزارش برای امسال آماده شده است. ۱۴ مردادماه را انتخاب کردیم چرا که هم صدور روز مشروطیت و هم سالروز تحلیف رییس جمهور است، تا آن روز این گزارش منتشر خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: لایحه کودکان و نوجوانان شورای اسلامی دولت مجلس شورای اسلامی حقوق کودکان رییس جمهور گزارش پارس منشور مولاوردی حقوق شهروندی پارس نیوز زمان اعلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد