Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:41:00 GMT

سکونت 44 درصد جمعیت شهر زاهدان در بافت‌های ناکارآمد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۹۳۴۰

سکونت 44 درصد جمعیت شهر زاهدان در بافت‌های ناکارآمد

شهردار زاهدان گفت: ۴۴ درصد جمعیت شهر زاهدان در بافت‌های ناکارآمد که بخش عمده آن حاشیه نشینی است، سکونت دارند.

به گزارش ایسنا- پربار در نشست با اعضای دفتر تسهیلگری و توسعه محلی زاهدان افزود: حاشیه نشینی و مشکلات آن در شهر زاهدان به قدری مهم شده اند که همه دستگاههای متولی از جمله وزارت کشور، ‌وزارت راه، شهرداری‌ها، علوم پزشکی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، دادگستری، صدا و سیما و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و حتی سازمان‌های بین المللی می‌خواهند به نحوی ورود کنند و این نشانگر اهمیت درک شده این موضوع است‌.

وی ادامه داد: زاهدان و مشهد مهمترین شهرهای درگیر با موضوع حاشیه نشینی هستند. مشهد به لحاظ جمعیت حاشیه نشین در رتبه اول اما زاهدان به لحاظ کیفیت پایین زندگی در حاشیه و مشکلات آن در جایگاه اول قرار دارد.

پربار با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای دستگاه‌های خدمت رسان در این حوزه افزود: با توجه به اینکه بودجه شهرداری ازطریق مردم و با مشارکت آنها تامین می‌شود، وصول عوارض، اخذ درآمد و در پایان ارائه خدمات در این محل ها با مشکلات زیادی مواجه است.

شهردار زاهدان گفت: دفاتر تسهیلگری اقدام بسیار خوبی در جهت ایجاد ظرفیت جهت کاهش این مشکلات است و نکته مثبت در این بین وجود انگیزه کافی میان همه این دستگاه‌هاست، اما مشکل عدم هماهنگی است که در این بین وجود دارد. دخالت همه دستگاه‌ها ضرورت است و می‌دانیم که برطرف کردن این مشکلات کار یک دستگاه نیست.

وی افزود: در این خصوص حتی اگر نتوانیم باهم هماهنگ شویم حداقل از اقدامات هم مطلع شویم، اما پیشنهاد ما تدوین برنامه اقدام مشترک است. در این اقدام می‌بایست یک دستگاه بعنوان کانون قرار گیرد. سعی ما اینست که دستورالعمل لازم را برای این اقدام مشترک تدوین کنیم.

پربار گفت: به زودی در جلسه‌ای کلیه ارگان‌های مرتبط با موضوع حاشیه نشینی را دعوت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم برنامه اقدام مشترک را اجرایی کنیم، چون معتقدیم این هماهنگی در وهله اول به نفع مردم است و هم کارها سریعتر، مفیدتر و بهتر پیش خواهد رفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بافت فرسوده منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیات امنای یادمان شهدای کربلای چهار (علقمه) درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان کربلای چهار برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای کربلای چهار گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارایه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زایران شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای عملیات کربلای چهار و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان گفت: تمامی زیر ساخت‌های یادمان طبق طرح جامع یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور است و حل مشکلات اساسی یادمان‌ها برای ما اولویت دارد.

وی افزود: ستاد مرکزی در صدد پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها می‌باشد.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید محمدجواد ضیاییان معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097309 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!